2024-08-07, 14:10
Avslutad
Hej!

Har sett flertals video där personer ex. säger att man kan tjäna 1-2 ETH med hjälp av Chat GTP och AI bot. (https://www.youtube.com/watch?v=bUxIpugGjwc)
Tänkte fråga er några frågor:

1. Är det verkligen sant att man kan tjäna från 0 SEK från dag 1 till ca 26000-52000 SEK dag 2?

2. Om så är fallet då kan man sitta hemma och generera sidkällor/koder med hjälp av Chat GTP och blir miljoner efter 30% skatt eller är det verkligen så enkelt?

3. Förresten hur förstår polisen/skatteverket eller banken att jag tjänar grova pengar utan att betala skatt?

4. Hur för man över dessa pengar till sitt bankkonto?
Citera
2024-08-07, 14:24
Medlem
fimbuls avatar
Svaret på fråga 1 är NEJ, och då är återstående frågor irrelevanta.
Citera
2024-08-07, 14:25
Medlem
sebastian66s avatar
Är du pantad på allvar. Om man kastar ut såna saker på youtube eller internet.
Om man tjänar så mycket så läggerman väl inte ut såna saker.
Man behåller detta för sig själv. Hara du inte slutat dagis och tror på att tomten kommer på fredag?
Jag trodde de flesta på FB använde huvudet.
Men du tillhör dom som har tappat något på vägen om du anser detta skulle fungera. Kanske dax att använda det du borde ha i pannan.
Citera
2024-08-07, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Är du pantad på allvar. Om man kastar ut såna saker på youtube eller internet.
Om man tjänar så mycket så läggerman väl inte ut såna saker.
Man behåller detta för sig själv. Hara du inte slutat dagis och tror på att tomten kommer på fredag?
Jag trodde de flesta på FB använde huvudet.
Men du tillhör dom som har tappat något på vägen om du anser detta skulle fungera. Kanske dax att använda det du borde ha i pannan.

Så du menar alla svaren på hans sida är boter/fiktiva personer som har skrivit för han?
Citera
2024-08-07, 14:30
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Så du menar alla svaren på hans sida är boter/fiktiva personer som har skrivit för han?
Du vet om att man kan köpa klick och kommentarer med eller hur.
Jag tycker du ska gå på hans ideer för detta funkar nog super.
Naiva personer som dig verkar man kunna blåsa enkelt. Varför kastar du ens in frågan och du anser att man ska tro på allt som finns på nätet?
Citera
2024-08-07, 14:34
Medlem
Citat:
Hej!

Har sett flertals video där personer ex. säger att man kan tjäna 1-2 ETH med hjälp av Chat GTP och AI bot. (https://www.youtube.com/watch?v=bUxIpugGjwc)

1. Är det verkligen sant att man kan tjäna från 0 SEK från dag 1 till ca 26000-52000 SEK dag 2?

2. Om så är fallet då kan man sitta hemma och generera sidkällor/koder med hjälp av Chat GTP och blir miljoner efter 30% skatt eller är det verkligen så enkelt?

3. Förresten hur förstår polisen/skatteverket eller banken att jag tjänar grova pengar utan att betala skatt?

Mannen i videon gör ett seriöst i tryck. Jag skulle inte döma ut just detta som en scam. (Vilket inte betyder att det är safe eller klokt).

Men, det många glömmer med sånt här är just vad det innebär med Skatteverket. Varje trade måste bokföras och du måste betala skatt för varje enskild vinst. Det innebär att du i slutändan kan bli skyldig mer i skatt än vad du har tjänat. Dessutom kan det vara fråga om bokföringsbrott om detta inte är helt korrekt bokfört. Grovt brott vid större belopp. Bokfört här innebär: enskild firma, bokföringsprogram och att du kan redovisning.

Bankerna har troligen program som söker efter ovanliga och misstänkta överföringar. De vet vilka bankkonton som används av kryptoexchanges. De kommer sannolikt att granska dig om det gäller tiotusentals kronor. Det kan leda till att du stängs av som kund och blir polisanmäld.

Detta är egentligen inte olagligt, det går att göra det rätt. Men att övertyga banken om det kan bli svårt. De kan tycka att det blir för struligt och stänga av dig även om du gör rätt. Eftersom du har så många frågor hade du nog inte gjort rätt.
Citera
2024-08-07, 15:09
Medlem
Citat:
Hej!

Finnns det på riktigt NÅGON på denna jord som går på det?
Citera
2024-08-07, 18:40
Medlem
Drettans avatar
If its too good to be true, it probably is

Citat:
Hej!

Citera
2024-08-08, 09:52
Medlem
Herblaws avatar
Ska man lita på sådana personer?
Du skall inte lita på någon person över huvudtaget i crypto-sfären, se crypto som ett PvP-game.

Din fråga är dåligt formulerad. Men ja det är sant att man kan öka ett innehav med hjälp av automatiserade händelser.

Var du befinner dig någonstans är inte relevant i sammanhanget. Vad är en sidkälla? Menar du chatGPT? Ja det är sant att chatgpt kan generera kod.

Myndigheter agerar på information som dom blir tilldelade, antingen via dig eller en tredjepart.

Antingen via en centraliserad exchange eller en renodlad off-ramp tjänst.
Citera
2024-08-12, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Ska man lita på sådana personer?
Du skall inte lita på någon person över huvudtaget i crypto-sfären, se crypto som ett PvP-game.

Din fråga är dåligt formulerad. Men ja det är sant att man kan öka ett innehav med hjälp av automatiserade händelser.

Var du befinner dig någonstans är inte relevant i sammanhanget. Vad är en sidkälla? Menar du chatGPT? Ja det är sant att chatgpt kan generera kod.

Myndigheter agerar på information som dom blir tilldelade, antingen via dig eller en tredjepart.

Antingen via en centraliserad exchange eller en renodlad off-ramp tjänst.

1000 tack
2 sista frågor:

1. så du skulle inte lita på sidan som jag har angett, utan den är falsk/Fake newz till 100%?

2. Är det sant att skatten som ska betalas till staten är 30% på det du har tjänat på dina cypto? eller har mycket ligger den på?
Citera
2024-08-25, 01:51
Medlem
neomunaas avatar
Gammal scam som jag förstått styrs från SOLANA's telegram community, jag har sett exakt de här fyra videorna uppladdade på olika kanaler lite då och då i över 1-2 år.
Citera
2024-10-01, 06:32
Moderator
HelgeBuks avatar
Rubrik ändrad, la till förtydligande parentes. /Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto