2024-08-02, 08:25
Medlem
Kirobas avatar
Jag är väl rätt ensam om att anse att handeln med Diamyd medical AB är fullständigt abnormal.
Rent logisk kan den inte förklaras, mina förklaringar visar på att någon medvetet dag efter dag säljer med förlust på ett sätt som endast en statsmakt kan göra. Möjligen att ett Big Parma (BP) kan ge sig in i ett sådant projekt men kan ett BP lita på att det blir de som går segrande ur striden? Ett annat BP kan buda hem partnerskapet/ uppköpet. Visserligen kan de ha köpt på sig aktier som har ett värde oavsett vem som går segrande.

Enligt min mening måste free floaten någon gång ta slut. Enligt ägarlistan äger redan något över 500 ägare ca 80% av alla aktier.
Dvs. något över 15 tusen ägare bidrar enbart med brus i handeln.

Kurspressen nedåt följer ett tydligt mönster.
Millisekunder efter att någon köper bort en post uppåt läggs 2 nya poster (relativt stora) på lägre nivåer. Om det snabbt köps bort hela den lägre läggs åter blixtsnabbt 2 nya poster ännu lägre.

Om det inte köps av den lägsta posten inom någon minut säljs köpposter bort nedåt. Sedan hålls den prisnivån ett tag.

Sedan återupprepas mönstret.

Någon timme innan USA öppnas trycks kursen ned rejält.

Dagen efter pushas kursen uppåt innan den återigen tvingas ned till minus och säljposterna blir konstant 2-3 gånger större än sälj.

Är det rimligt??

Diamyd ledning är på semester alternativt har händerna så fulla med arbete att de inte ställer upp på propaganda event.
DMYD har Fast Track – vad blir FDAs nästa drag?
Senast redigerad av Kiroba 2024-08-02 kl. 08:30.
Citera
2024-08-02, 09:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Jag är väl rätt ensam om att anse att handeln med Diamyd medical AB är fullständigt abnormal.
Rent logisk kan den inte förklaras, mina förklaringar visar på att någon medvetet dag efter dag säljer med förlust på ett sätt som endast en statsmakt kan göra. Möjligen att ett Big Parma (BP) kan ge sig in i ett sådant projekt men kan ett BP lita på att det blir de som går segrande ur striden? Ett annat BP kan buda hem partnerskapet/ uppköpet. Visserligen kan de ha köpt på sig aktier som har ett värde oavsett vem som går segrande.

Enligt min mening måste free floaten någon gång ta slut. Enligt ägarlistan äger redan något över 500 ägare ca 80% av alla aktier.
Dvs. något över 15 tusen ägare bidrar enbart med brus i handeln.

Kurspressen nedåt följer ett tydligt mönster.
Millisekunder efter att någon köper bort en post uppåt läggs 2 nya poster (relativt stora) på lägre nivåer. Om det snabbt köps bort hela den lägre läggs åter blixtsnabbt 2 nya poster ännu lägre.

Om det inte köps av den lägsta posten inom någon minut säljs köpposter bort nedåt. Sedan hålls den prisnivån ett tag.

Sedan återupprepas mönstret.

Någon timme innan USA öppnas trycks kursen ned rejält.

Dagen efter pushas kursen uppåt innan den återigen tvingas ned till minus och säljposterna blir konstant 2-3 gånger större än sälj.

Är det rimligt??

Diamyd ledning är på semester alternativt har händerna så fulla med arbete att de inte ställer upp på propaganda event.
DMYD har Fast Track – vad blir FDAs nästa drag?

Trejdar du på det mönstret?
Vill inte provocera men du borde kanske tanka lite mer aktier och sedan luta dig tillbaka och avvakta utvecklingen.

Att följa orderdjupen, avsluten och kursrörelserna med lupp blir du bara gråhårig av!

Varje gång en aktie befinner sig i detta skede så är det en handfull småägate med stora förhoppningar som är upprörda över uppenbar maniöulation och att Finansinspektionen inte ingriper!

Inget kan hålla emot om det kommer ett positivt resultat men kursen kan lika gärna rasa under tio kronor igen!

Jag ligger bra på plus i Diamyd och det gör väl du också?
Citera
2024-08-02, 11:14
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Trejdar du på det mönstret?
Vill inte provocera men du borde kanske tanka lite mer aktier och sedan luta dig tillbaka och avvakta utvecklingen.

Att följa orderdjupen, avsluten och kursrörelserna med lupp blir du bara gråhårig av!

Varje gång en aktie befinner sig i detta skede så är det en handfull småägate med stora förhoppningar som är upprörda över uppenbar maniöulation och att Finansinspektionen inte ingriper!

Inget kan hålla emot om det kommer ett positivt resultat men kursen kan lika gärna rasa under tio kronor igen!

Jag ligger bra på plus i Diamyd och det gör väl du också?
Jo jag ligger mer än bra i Diamyd medical AB.
Varken trejdar eller har för avsikt att omfördela mina innehav. Jag tror på devisen att sitta still och invänta det jag påstår kommer att komma. Jag deltog i de 3 FE även när det var en förlustaffär mot stamaktien.

Får hänföra mitt överdrivna intresse av att skriva inlägg till mitt behov att visa upp det jag tycker är bättre än hur omgivningen uppfattar det.
Lite som när ett barn försöker få omgivningen att inse hur fantastisk en daggmask är.

Zoomar regelmässigt ut grafen till maximal tidsperiod för att hejda gråhårsomvandlingen.

Men visst är det retligt att se hur många som hellre skriver i de slutna forumen utan att förstå att de dels skjuter sig själva i fötterna och gör DMYD en björntjänst genom att inte sprida information offentligt.
Citera
2024-08-02, 12:30
Medlem
Kirobas avatar
Hur mycket förlust tar man om man lägger köporder och säljer postvändande billigare? Då behöver man inte ens äga aktierna man säljer.
Inte mycket för Big Pharma som förhandlar, pakter vet vi alla att det förekommer med priskarteller.
Titta på prislappen Sanofi betalade för TZIELD. Vad är då ett par miljoner?
Citera
2024-08-04, 22:17
Medlem
Trading
Inget annat
Sitt still i båten uppvärderingen kommer
Uppköp är det inte tal om men partnerskap kommer
Citera
2024-08-04, 22:26
Medlem
Trading
Inget annat
Uppköp är det inte tal om men partnerskap kommer under höst
Citera
2024-08-05, 09:48
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drspatt
Trading
Inget annat
Uppköp är det inte tal om men partnerskap kommer under höst

Trading de luxe i så fall.

Nej det här är långt över det normala för andra biotech. Fast inget annat biotech har kommit så långt med så hög säkerhet att nå signifikant resultat. Utan att ta in partner som snor huvuddelen av framtida vinsterna.
Till och med fonderna missar trots att de sedan några år fritt kan köpa first North Stockholm (men de är för giriga för att köpa över marknaden, de kräver hög rabatt)
Citera
2024-08-05, 12:45
Medlem
Kirobas avatar
Algoritmhandeln sitter aldrig still, vilket skrämmer skiten ur björntjänstehjonen i de slutna forumen.

Antalet aktieägare har ökat med ett par hundra de sista dagarna
, de har naturligtvis svårt att hantera omedelbar nedgång. Sätter de Stop-Loss, alternativt säljer för att begränsa förlust så förstärker algoritmhandeln på samma sätt som algoritmhandeln förstärker uppgång tills investerarna tycker sig göra en god tradingvinst.

Algoritmhandeln är så okänd att den går under så många olika namn;

"högfrekvenshandel", "high-frequency trading", "robothandel", "algohandel", "algotrading", "algoritmhandel", "algorithmic trading" eller "algoritmisk trading", ofta förväxlat med "programhandel", "program-handel" och "program trading"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Algoritmisk_handel

I USA så vanlig att aktier ägs i genomsnitt ca 20 sekunder.
Citera
2024-08-06, 08:23
Medlem
Kirobas avatar
Som en gungbräda där algoritmhandeln har roligtast.
Björntjänstehjonen med skottskadade fötter i de de slutna forumen agerar och diskuterar ögonblicksläget.*

De flesta utanför ”511 kretsen” verkar vara så nya aktieägare att de inte vet var de ska hitta grundinformationen och vad det kommer innebära om några år i framtida aktieutdelningar.

Marknaden ignorerar allt ja verkligen allt. Nu senast 2 Fast Track och en Interrimsanalys.
InterrimsAnalysens utfall var väntat men förutsättningen för Fast Track och ansökan om cGMP Umeå.
Fast Track bör i första hand leda till Accelerated Approval.

Börja med att återigen läsa grundbulten.
https://doi.org/10.1007/s00125-020-05227-z

PMet från 5 augusti 2020 kan verka föråldrat och oväsentligt.

*
Björntjänstehjonen i ett av de slutna forumen rekomenderas läsa i ”Diamyd-skepticism— 2024-02-07 09:52”
Senast redigerad av Kiroba 2024-08-06 kl. 08:30.
Citera
2024-08-06, 18:11
Medlem
Tack Kiroba för många otroligt bra inlägg.....
Ni andra som skrivit massor av skräp om Diamyd ska också ha tack....när ni rek sälj osv så har jag gjort exakt tvärtom

Pluss 3 miljoner idag och det är bara början
Citera
2024-08-06, 18:42
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drspatt
Tack Kiroba för många otroligt bra inlägg.....
Ni andra som skrivit massor av skräp om Diamyd ska också ha tack....när ni rek sälj osv så har jag gjort exakt tvärtom

Pluss 3 miljoner idag och det är bara början
Javisst, jag och resten av forumet tror säkert att en som felstavar plus har ett aktiekapital på 30 miljoner investerat i det här förhoppningsbolaget vilket skulle krävas för att gå upp tre miljoner idag.

Jodå, hela forumet tror dig och drspatt utdelas härmed "inte alls mytoman"-priset. Grattis!
Låter jättemycket sant.

Skulle köpt Isofol era jävlar.
Senast redigerad av knarkhitler 2024-08-06 kl. 18:44.
Citera
2024-08-07, 08:55
Medlem
Kirobas avatar
https://www.placera.se/placera/redaktionellt/
Vad är det för webbadress?
Den motsvarar ingen rubrik och har man inte hela adressen så går det inte att hitta det man vet finns.

Placera AB inaktiverar många konton i sitt forum i det tysta utan att motivera och jag har aldrig sett något av de inaktiverade kontona återaktiveras.
Fast forumet är snarare InterAktiv säkerhet ABs forum, då Placera ABs ansvariga utgivare Anders Lundborg säger sig sakna information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in