2024-08-06, 20:42
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Jag vet uppriktigt sagt inte vad du är ute efter…?

Har eller har inte assistenten som är uppgiftslämnare till detta inte citerat detta i syfte att visa upp familjen som elaka mot hunden? Ja eller nej?

Jag har sett ett inlägg i en av facebookgrupperna där en person som påstår sig ha varit assistent hos dottern uttala sig om missförhållanden på arbetsplatsen.

Namngiven och postat med eget konto. Numera raderat inlägg som postades i gruppen om att sanningen om Essie ska fram.

Antagligen rädd för repressalier.
Citera
2024-08-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Jag tror PÖ fick panik när han insåg att LS hade flera anmälningar om missförhållanden/djurplågeri och valde att se till att Essie ”försvann”. Troligen är PÖ tillsammans med LÖ hjärnorna bakom det hela, allt för att rädda ryktet och inte bli utpekade som djurplågare. Initialt drog dom igång swish-insamlingen utan att nämna att det fanns en försäkring, tänkte väl att dom kunde göra sig en hacka.
Dom hade inte räknat med den reaktion som blev på alla konstigheter och har sen dess försökt ändra berättelsen så att det passar dom.

O inom en snar framtid skulle Essie genomgå en veterinärbesiktning som kanske påvisade gamla skador o även hur hennes beteende med A skulle bedömas av en oberoende veterinär. En veterinär som inte går att dribbla bort med långa romaner och bortförklaringar. Tippar på att efter 15-månaders kontrollen hade inte Essie blivit godkänd som assistenthund. Lika lägligt då att skaffa undan Essie.
Citera
2024-08-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Missförstår du med flit? Ingen har anklagat vare sig assistansbolag eller kommun för att sätta upp kameror på ARBETSPLATSEN. Det är i det här fallet tal om en arbetsplats, oavsett vad du tycker, och P har uppenbarligen filmat. Vilket rimligtvis torde vara olagligt.

Nu missförstår du…

Från början har en person som kallar sig bondpion uttalat att det hade varit helt ok om assistansbolaget hade velat filma i bostaden. För hen anser att IMY säger det, vilket de absolut inte gör. Hen hänvisar det till att bostaden skulle vara en vårdplats. Vilket är helt galet eftersom en vårdplats i myndighetssammanhang är en plats där sjukvård utförs och inte en bostad där omvårdnad utförs. Vård = huvudman sjukvården. Omvårdnad = huvudman kommunen. Personlig assistans = omvårdnad och således ingen sjukvård.

Att arbeta i någons hem gör inte om personens hem till en arbetsplats. När man jobbar med människor i deras hem, så uppstår en juridisk situation där två likvärdiga rättsområden är giltiga samtidigt. Socialrätten som skyddar brukaren och dennes rätt till trygghet och integritet i sitt hem. Och arbetsrätten som ska skapa trygg arbetsmiljö för arbetstagaren. Arbetstagarens rätt är inte större än brukarens avseende platsen där de möts.
Citera
2024-08-06, 20:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Jag tror PÖ fick panik när han insåg att LS hade flera anmälningar om missförhållanden/djurplågeri och valde att se till att Essie ”försvann”. Troligen är PÖ tillsammans med LÖ hjärnorna bakom det hela, allt för att rädda ryktet och inte bli utpekade som djurplågare. Initialt drog dom igång swish-insamlingen utan att nämna att det fanns en försäkring, tänkte väl att dom kunde göra sig en hacka.
Dom hade inte räknat med den reaktion som blev på alla konstigheter och har sen dess försökt ändra berättelsen så att det passar dom.
Helt övertygad om att det har gått till så också.
Något med Essie uppfyllde inte familjens förväntningar. Då blev hon ”bortstädad”
Den där familjen har blockat alla som inte skickat handhjärtan och hejarop på Facebook.
Ingen granne har reagerat ett dugg på att någon smugit utanför häcken.
Det syns om någon springer i väg med en hund. Alltid någon jävel som är ute och grejar med något på en villa gata. Det var inte mitt i natten som hon försvann.
Citera
2024-08-06, 20:44
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Fast nu råkar det ju vara så att när man jobbar som personlig assistent så är man i någons hem och alltså inte på en "arbetsplats" i den bemärkelsen. Så nej inget olagligt har skett.

Kak du leda i bevis genom att hänvisa till lagstiftning att det är lagligt att filma arbetare utan deras vetskap om filmandet sker i en persons bostad?
Citera
2024-08-06, 20:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Fast nu råkar det ju vara så att när man jobbar som personlig assistent så är man i någons hem och alltså inte på en "arbetsplats" i den bemärkelsen. Så nej inget olagligt har skett.
Jo det är olagligt att filma personliga assistenter utan deras vetskap.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Jag har sett ett inlägg i en av facebookgrupperna där en person som påstår sig ha varit assistent hos dottern uttala sig om missförhållanden på arbetsplatsen.

Namngiven och postat med eget konto. Numera raderat inlägg som postades i gruppen om att sanningen om Essie ska fram.

Antagligen rädd för repressalier.
Jag har det inlägget på skärmdump
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Han tyckte ju någon släkting var HET.
Så att han påstår att kamerorna är till för att bla övervaka Essies beteende.

Nej, P har inte vad vi vet uttryckt att någon släkting skulle vara het. JAG skrev att A:s syster är het, vilket hon är. Nu kanske ni märker hur jävla snabbt det går när folk spekulerar, och har tokfel.

Jag kan ha sagt att hon är snygg. Just det kommer jag inte ihåg, men det är vilket fall som helst inte viktigt.
Citera
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kanske inte. Är det någon som vill jag skriver ut mera i tråden så kan jag göra det. Många är rädda för att deras IP ska spåras, rädsla finns för att anmälas för förtal. Det är också så att vissa inte ens vill gå till polisen, för rädslan att bli anmälda för ett brott.

Jag har skrivit tidigare om detta. Det rör sig om ett planerat fritagande eller OMHÄNDEETAGANDE som jag använt som ord tidigare. Den har inte rymt, familjen har inte mördat Essie.
Jag vill att du skriver i tråden, eller i pm om det är något som leder till att någon råkar illa ut.

Jag har backat dig så det vore skönt att få mer info.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Nej det var inte assistenternas vuxna bekanta, mammor och pappor som kidnappade hunden. Det är så extremt osannolikt att det inte finns på en karta.

Det enklaste hade varit att sno hunden när assistenterna var själva med dottern och mamman var ledig.

Så där uteslöt vi assistenterna. Glöm inte bort att det här med att Essie är stulen kommer från den manipulative PÖ.
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-06 kl. 20:55.
Citera
2024-08-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Nej jag tänker samma, mycket kan man säga vad Länsstyrelsen hittar på men allt registreras om inte annat står de under sekretess i registerutdraget och något sådant finns inte.

En sak jag tänkte på däremot, mamman har inte uttalat sig alls? Finns det någon som sett eller hört Amanda eller mamman efter detta?

Finns det ingen möjlighet att mamman tog Amanda och hunden och drog? Eller att de själva har omplacerat hunden hos folk de litar på för att säga att hon är stulen och få ut pengarna? Att någon skall ha lyckats ta henne med all övervakning som funnits runt huset måste vara väldigt insatt och välplanerat därför jag har lite svårt att tro på det även om jag hoppas hon mår bra och är i trygghet så tror jag fortfarande att hon är död tills jag ser något som bevisar motsatsen

Bara att leta upp ställen där A mår bra... som tex hos farfarn tippar jag eftersom de verkar vara mycket engagerade i kvinnan, så till den graden att de tom är med på anställningsintervjuverna.
Citera
2024-08-06, 20:50
Medlem
Citat:

Svar nej, det är en arbetsplats. Du har folk där som jobbar dygnet runt, anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in