2024-08-06, 13:40
Avslutad
Det hade varit klädsamt om foliehattarna ville hänvisa till nutida publicerade artiklar i vedertagna tidskrifter för att underbygga sina bisarra påståenden.
Lyckas ni inte med det, så bättra på mössan med ett lager bly också.
Citera
2024-08-06, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
https://www.oncotarget.com/article/28582/text/
Översatt citat

Transfekterat SARS-CoV-2 spik-DNA för däggdjurscellexpression hämmar p53-aktivering av p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 och MDM2-proteiner i cancerceller och ökar cancercellers livsduglighet efter kemoterapiexponering

Citat översatt
Våra resultat har implikationer för de biologiska effekterna av spiksubenheter i mänskliga celler, oavsett om spik är närvarande på grund av primär COVID-19-infektion eller på grund av mRNA-vacciner där dess uttryck används för att främja antiviral immunitet.

Samma typ spikprotein injektion och sjukdom således

Det finns mer studier i ämnet. Du kan söka på några få ord!( cancer,p53, spik protein.
Mer och mer information kommer, frågan är när vissa rekommendationer kommer att ändras!
Studierna är i sig inget bevis! Men en indikation att spikproteinet är farligt, i sjukdom och i synerhet injektion! Speciellt om du är remission

En skillnad är att viruset stoppas i slemhinnorna i de övre luftvägarna hos nästan alla.

För "vaccinet" injiceras det och spikproteinerna sprids i hela kroppen. Och kan produceras i många månader.

En tolkning är att spikproteinerna som skapas av vaccinet helt enkelt överväldigar T-cells-försvaret, p.g.a. flera olika mekanismer.

Det ger cancercellerna fritt spelutrymme.
Senast redigerad av borskungen 2024-08-06 kl. 13:47.
Citera
2024-08-06, 13:45
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Vad finns det för mer uppslag än att det finns idag 0 koncensus att vaccinen orsakar cancer. Hur gärna du än vill att de ska vara orsaken så finns det inget som tyder på det idag.

Du förminskar dig själv rejält genom att påstå det finns massor av rapporter som påvisar samband med vaccin och cancer.
Trist för dig att någon dött i aggressiv cancer men helt orelevant i frågan om vaccin.
Känt många som gått bort efter att lyssnat på sådana som dig där de kanske överlevet om ni hållt er till fakta. Även det är orelevant i frågan om vaccinen och cancer.

Så vill du nu visa dessa mängder rapporter som till 100% visar koppling mellan vaccinen och cancer? För det du kommit med hittills är inga bevis på detta över huvud taget.

Vår diskussion behandlar spik proteinet och dess eventuella farlighet! En studie är som jag skrivit många gånger ej bevis utan en indikation som behöver mer studier. Jag har redan länkat till två. Och det finns fler. Men tar ansenlig tid att rota upp information som jag läst i veckor tbx, speciellt frustrerande är det när jag tar fram information som sen inte läses även om du påstår att du hinner läsa en veteskaplig studie försöka förstå den på 11 min. (Måste vara världs rekord!)
Har du källa och bevisat underlag för du kan bortse från kausalitet och spik protein/cancer?
Eftersom du tar upp ämnet! Har du källa och bevisat underlag på att man kan bortse kausaliteten mellan cancer och covid Vaccine?
Citera
2024-08-06, 13:50
Avstängd
Citat:
Källa på det?
Eller är det lite tyckande, gissningarna och en påse trams igen?

Det är skillnad i dödlighet mellan vaccinerna från Moderna och Pfizer. Modernas skapar fler spikproteiner.
I övrigt är de rätt lika.

Det vore mycket konstigt om mängden spikproteiner inte har betydelse.
Citera
2024-08-06, 13:52
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maks240
Det hade varit klädsamt om foliehattarna ville hänvisa till nutida publicerade artiklar i vedertagna tidskrifter för att underbygga sina bisarra påståenden.
Lyckas ni inte med det, så bättra på mössan med ett lager bly också.
Är maj 2024 tillräkligt nutida?
Citera
2024-08-06, 13:57
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är skillnad i dödlighet mellan vaccinerna från Moderna och Pfizer. Modernas skapar fler spikproteiner.
I övrigt är de rätt lika.

Det vore mycket konstigt om mängden spikproteiner inte har betydelse.
Det har betydelse samt hur länge de produceras/ vaccinet, alternativt hur länge man är sjuk!
Finns ju indikationer att igG4 class switch / föröjda värden gör att man har svårare att rensa ur sjukdom samt lättare att bli sjuk.
Citera
2024-08-06, 14:13
Avstängd
Citat:
Det har betydelse samt hur länge de produceras/ vaccinet, alternativt hur länge man är sjuk!
Finns ju indikationer att igG4 class switch / föröjda värden gör att man har svårare att rensa ur sjukdom samt lättare att bli sjuk.

Det låter inte bra att injicera ett "vaccin" som hämmar immunförsvaret så att det inte kan bekämpa cancerceller.
Citera
2024-08-06, 14:33
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Vår diskussion behandlar spik proteinet och dess eventuella farlighet! En studie är som jag skrivit många gånger ej bevis utan en indikation som behöver mer studier. Jag har redan länkat till två. Och det finns fler. Men tar ansenlig tid att rota upp information som jag läst i veckor tbx, speciellt frustrerande är det när jag tar fram information som sen inte läses även om du påstår att du hinner läsa en veteskaplig studie försöka förstå den på 11 min. (Måste vara världs rekord!)
Har du källa och bevisat underlag för du kan bortse från kausalitet och spik protein/cancer?
Eftersom du tar upp ämnet! Har du källa och bevisat underlag på att man kan bortse kausaliteten mellan cancer och covid Vaccine?

Är du riktigt eljest?
Den du länkade till har dina dementa kollegor länkat till flera gånger tidigare. Så nej jag skummade inte genom den på 11 minuter.
Det som är uppenbart är att ni inte behöver förstå vad ni läser medans ni tycker andra som läser samma text måste missförstå den så som ni gör.

Citat:
Results
Of the 5297 patients treated for either solid tumors (87%) or onco-hematologic malignancies (13%) who were vaccinated, 8 adverse drug reactions (ADRs) were reported. One was a severe ADR and 7 were non-severe ADRs. Non-severe ADRs resolved within 48 hours.
Conclusion
BNT162b2 Pfizer-BioNTech vaccine was safely administered in the largest cohort of cancer patients reported to date.

https://academic.oup.com/oncolo/article/27/2/e203/6526986

Ska vi fortsätta?
Det sker alltså kontinuerligt forskning och till idag är det endast sådana som du som skränar ALARM!
Citera
2024-08-06, 14:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Kul med skribenter som fortfarande ropar "Källa på det" i tid och otid ;-)

Har dom problem med att använda sökmotorer, undrar man?
Okul med skribenter som inte är intelligenta och utbildade nog för att första vikten av att lämna källhänvisning.

Har de problem med att använda sökmotorer, undrar man?

Citat:
Hitchens's razor is an epistemological razor that serves as a general rule for rejecting certain knowledge claims. It states "what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence". The razor was created by and later named after author and journalist Christopher Hitchens (1949–2011). It implies that the burden of proof regarding the truthfulness of a claim lies with the one who makes the claim; if this burden is not met, then the claim is unfounded, and its opponents need not argue further in order to dismiss it. Hitchens used this phrase specifically in the context of refuting religious belief.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hitchens%27s_razor

Herregud...
Citera
2024-08-06, 14:50
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Är du riktigt eljest?
Den du länkade till har dina dementa kollegor länkat till flera gånger tidigare. Så nej jag skummade inte genom den på 11 minuter.
Det som är uppenbart är att ni inte behöver förstå vad ni läser medans ni tycker andra som läser samma text måste missförstå den så som ni gör.

https://academic.oup.com/oncolo/article/27/2/e203/6526986

Ska vi fortsätta?
Det sker alltså kontinuerligt forskning och till idag är det endast sådana som du som skränar ALARM!
Den var kort studie! Har du överhuvudtaget läst vad den handlar om? Utan att förminska vikten av denna studie från 2022. Den behandlar adverse effekt kortsiktigt!
Citera
2024-08-06, 14:56
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Den var kort studie! Har du överhuvudtaget läst vad den handlar om? Utan att förminska vikten av denna studie från 2022. Den behandlar adverse effekt kortsiktigt!

Ah, du vill ha en studie som visar effekterna 400 år i framtiden?
Sorry, sådan finns inte vilket du vet.
Din bekant som du säger dog av aggressiv cancer, du är ju på att det har så kortsiktiga verkningar att det skulle kunnat vara det han dog av.

Så speca nu vad du godtar igen då plockar vi fram de som möter dina kriterier (om du inte som de flesta här vill ha omöjliga scenarier)
Citera
2024-08-06, 15:08
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ah, du vill ha en studie som visar effekterna 400 år i framtiden?
Sorry, sådan finns inte vilket du vet.
Din bekant som du säger dog av aggressiv cancer, du är ju på att det har så kortsiktiga verkningar att det skulle kunnat vara det han dog av.

Så speca nu vad du godtar igen då plockar vi fram de som möter dina kriterier (om du inte som de flesta här vill ha omöjliga scenarier)
Jag har inte efterfrågat något dylikt! Du hävdade helt sonika att de ej finns något kausalitet mellan spik proteinet och cancer, ej heller covid vaccinet och cancer!
Min enkla fråga om du har bevis som stödjer det påståendet!
Du hänvisade då till en studie från 2022 som avser adverse effekt kortsigtigt under 1 månad. Vilket inte går att ta till sig som svar på min fråga! Antigen tar du fram underlag för ditt påstående eller så får jag anse dig som oseriös och ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in