2024-08-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Är det högerextremt att tycka mord på 3 flickor är minst sagt besvärligt? Och de här morden var liksom droppen som fick bägaren att tippa över... det har i många år pågott ett vitt våld och ett hat mot vita från svarta.. som är där på "flykt" från just vad de själva utövar i det nya värdlandet.

Det är sånt jävla magplask för hela väst och kan komma bli den totala undergången. Detta är ju en försmak vad som komma skall i alla länder..

Det är högerextremt att utsätta muslimer för pogromer för vad en kristen afrikan gjort.
Citera
2024-08-06, 09:49
Medlem
Den lille dvärgen Tommy Robinson ligger på sitt lyxhotell på Cypern och latar sig medan England brinner. Sådant svin han är.
Citera
2024-08-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Om man tröttnat på invandringen alt. koranbrännare som i Sverige och demonstrerar mot detta, varför måste slå sönder butiker och bränna vanligt folks bilar?
Vad har det hjälpt hitintills, inte mycket?
Citera
2024-08-06, 09:53
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Vad är latinska rasen?
Hispanics tänkte jag på.
Citera
2024-08-06, 09:53
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Det är högerextremt att utsätta muslimer för pogromer för vad en kristen afrikan gjort.

Tre mördade barn, i ledet av många som har lidit... te.x den här härvan för några år sedan som tystades ner när de här jävla afrikanerna/muslimerna whatever sålde och våldtog brittiska flickor på löpande band.

Det tystades till och med ner, och nu får de som är arga "högerextremt" kastade på sig för vad de är arga för och fått stå ut med och bara få titta på medans det händer framför dem. Vadfan håller du och ni på med?
Citera
2024-08-06, 10:00
Medlem
Negerdjurs avatar
Citat:
Vad är latinska rasen?

Undrar jag också. Latinamerikaner är ju jäääävligt rasblandade om jag får säga det själv, trots att jag inte är någon rasbiolog. Det är ju mest mestiser och mulatter i många latinamerikanska länder. Skulle snarare påstå att de är mest rasblandade i världen... Men jag är ju inte experten i frågan.
Citera
2024-08-06, 10:01
Medlem
Tralfamadores avatar
Jag blir chockad av det jag ser utspela sig England. Upplopp är väl relativt vanligt men det som sticker ut är hur brittiska myndigheter systematiskt och medvetet slår ner på sin egen befolkning.

Det här reagerar jag mest på:

* Premiärminister Keir Starmers aggressiva tonläge gentemot vanliga britter som fått nog.
Istället för att uppmana till lugn på båda sidor leverar han snudd på hatiska tal på hur han ska krossa britternas motståndsvilja.

* I månader har Palestina- och islamistmobben haft enorma maktdemonstrationer och precis som nu får muslimska beväpnade upplopp passera utan att polisen tycks ingripa.

* Vanliga britter som fäller harmlösa kommentarer på Facebook får hembesök av polis, psykologer etc.
Citera
2024-08-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Hispanics tänkte jag på.

Hispanics syftar på spansktalande, ej en ras.
Citera
2024-08-06, 10:03
Medlem
Detta är väl ungefär detsamma som under Göteborgskravallerna 2001.
Få var där för att demonstrera. Men desto fler var där för att bråka med polisen och störa ordningen.

I det här fallet fick polisen slåss mot två håll. Både mot mörka och vita.
Det tändes eld på både bilar och butiker och gjordes annat jävelskap
Senast redigerad av Tavelramskrok 2024-08-06 kl. 10:07.
Citera
2024-08-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdjur
Undrar jag också. Latinamerikaner är ju jäääävligt rasblandade om jag får säga det själv, trots att jag inte är någon rasbiolog. Det är ju mest mestiser och mulatter i många latinamerikanska länder. Skulle snarare påstå att de är mest rasblandade i världen... Men jag är ju inte experten i frågan.

Medan vissa latinamerikanska länder som Argentina och Uruguay är vitare än Västeuropa.
Citera
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Hispanics syftar på spansktalande, ej en ras.
Mexico/sydamerika har sin rasliga konstitution med liknande genetiska fenotyp, så ja, ras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Att man gör det, är bara en gammal kvarleva som till och med amerikanarna vet är fel. Det som avses med ordet är etnicitet

Nej, "alla andra däggdjur" indelas inte i raser.

Ett problem med flashback är an del användare är så förbannat korkade, på gränsen till vansinnigt.

Gammal kvarleva som naturligtvis är den korrekta.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States

Ja, jag instämmer. Varför får du vara kvar?

Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Det förstår inte jag heller... Jag hade ju pinpointat fienden dvs staten/politiker och möjligtvis vissa invandrare och möjligtvis moskeer. Eller de som säger emot ilskan och frustrationen till och med.

Staten/politiker har i praktiken anhängare i form av fientligt inställda icke-vita och förrädare inom den egna folkgruppen. Det är naturligt att ilskan riktas mot dessa i första hand då de är deras marktrupper. Att ge sig på staten kommer givetvis hända i förlängningen om man lyckas få övertaget mot de övriga. Då, och förmodligen innan dess, blir även militären involverad. Lyckas man då eskalera allt till en väpnad kamp så som skedde i Ukraina övergår det till ett inbördeskrig. Jag tror dock inte att så kommer ske då det inte finns stöd i form av vapen från en extern part som exempelvis Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in