2024-07-31, 15:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil
För ca 2,5 år sen så bodde en eller flera personer i trapphuset som ofta drog till sig väktarutryckningar.

Varför? Det vet jag inte men ser man väktare flera gånger i månaden så är det nog inte någon mönsterhyresgäst som bor där.

Sedan så var det under samma period som flera personer stannade utanför smsade eller ringer och sprang upp i trapphuset hämtade något och åkte. Eller så fick man något utkastat från fönstret.

Inte direkt svårt att förstå vad det handlar om.

Men för ca 2år sen så slutade väktare komma öoch det blev lugnare. Men istället så har nu en större droghandel börjat på samma bakgård som detta hus tillhör.

Men det sker även runt om fler byggnader runt krämaren och vid den gatan.

Det där borde kanske styrka teorin om att hon kan ha fått besök av okända personer som ville hämta saker som 22-åringen säger sig ha förvarat åt gängkriminella?

Adressen verkar minst av allt ha varit en lugn plats.

Man kan även spekulera i om hon glömde att låsa ytterdörren och sen gjorde en obehörig person entre i bostaden efter att ha gått runt och känt på ytterdörrar i trapphuset?
Citera
2024-07-31, 18:10
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där borde kanske styrka teorin om att hon kan ha fått besök av okända personer som ville hämta saker som 22-åringen säger sig ha förvarat åt gängkriminella?

Man kan även spekulera i om hon glömde att låsa ytterdörren och sen gjorde en obehörig person entre i bostaden efter att ha gått runt och känt på ytterdörrar i trapphuset?

Ja men precis.
Se inlägget innan ditt här citerade.
Citera
2024-07-31, 18:25
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Det enda som talar emot den teorin* är väl att samtliga närstående till S vittnar om att hon var väldigt noga med att låsa dörren.
Om det dessutom är folk som springer runt och känner på dörrhandtagen lär hon knappast ändra sig på den punkten?

* jag ljög. Precis som tidigare avhandlats har utsagan om dom gängkriminella hål stora nog för en jumbojet att ta sig igenom.
Citera
2024-07-31, 20:32
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Den åtalade och i Tingsrätten dömda har ju i förhör berättat att han i flertalet situationer ljugit för att komma "undan" ansvar för sina tidigare åtalbara handlingar så naturligtvis ljuger han angående mordet också.
Jag skulle kunna sträcka mig så långt så att jag kan äta upp allt gräs som en viss kvinnohatare i tråden har samlat på sig det senaste decenniet om HR friar mördaren.

Och som motprestation vid fällande dom i HR dom önskar jag att ogräset tuggar i sig all skit han skrivit i tråden!
Citera
2024-08-01, 01:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det enda som talar emot den teorin* är väl att samtliga närstående till S vittnar om att hon var väldigt noga med att låsa dörren?

Men hur vet dom om hon glömde att låsa ytterdörren från tid till annan?

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Om det dessutom är folk som springer runt och känner på dörrhandtagen lär hon knappast ändra sig på den punkten?

Ytterdörren var olåst när mamman hittade henne dagen efter. Samtidigt var tydligen lägenheten i kaos?

Detta talar väl för teorin om att någon okänd person eller flera kan ha tagit sig in i lägenheten r att leta efter någonting?
Citera
2024-08-01, 08:11
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Men hur vet dom om hon glömde att låsa ytterdörren från tid till annan?

Ytterdörren var olåst när mamman hittade henne dagen efter. Samtidigt var tydligen lägenheten i kaos?

Detta talar väl för teorin om att någon okänd person eller flera kan ha tagit sig in i lägenheten r att leta efter någonting?
Knappast. Det betyder att mördaren inte låste när han gick.
Citera
2024-08-03, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det ska tas upp inom 8 veckor från tingsrättens dom (5 juni) eftersom tilltalad sitter häktad. Så det bör gå upp de närmsta veckorna.
Du kan mejla Göta Hovrätt om du vill veta exakt.
Tror du att det blir lika utdraget i hovrätten? Är det Jönköping?
Citera
2024-08-04, 21:01
Medlem
Citat:

JA och NEJ

I trapphuset idag verkar det väldigt lugnt. MEN området kring Krämaren och bakgården till detta hus är tidvis väldigt mycket skumt som pågår. MEN skulle säga att sen ÖBO (Örebro bostäder) tog bort en del av sittplatserna på bakgården har det blivit lugnare.

Sen är ju i princip hela city en öppen droghandel. Polisen gör ju inte ett skit åt saken och bryr sig inte om när man tipsar o saker. Då blir man mest ifrågasatt. "hur kan du veta det" "men det är ju inte säkert att det är droger"

Ne det är klart kan ju vara godis dom säljer till varandra. Jävla snutar fy fan
Citera
2024-08-05, 05:44
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Är det inte besynnerligt, att det inte tisslats och tasslats, skvallrats mer om detta fruktansvärda dåd i Örebro, än vad som nått tråden?

Nej det är det inte alls. Varför skulle det vara konstigt?

Dessutom kan ju de flesta som skriver i denna tråd faktiskt vara från Örebro. Dvs örebroarna har tagit diskussionen till tråden.

Försök du vidare briljera och glänsa, genom att sätta ett kommatecken innan den underordnande konjunktionen "att", samt inte inte skriva "och" eller "eller" innan "skvallrats", utan bara börja meningen med ett kommatecken, och sedan ånyo ett kommatecken innan prepositionen "än"?

Vem fan tror du att du är? Ledamot av Svenska Akademien?

Din svenska är utav ytterst låg klass, försök inte ens.
Citera
2024-08-05, 09:09
Medlem
Haha,,,, det finns bara en gärningsman och han är dömd i Tingsrätten och kommer så förbli i Hovrätten, alla som mördar ska ha sitt straff, undrar om han har kostymen på i fängelset, nej såklart inte men han kommer nog få äta mycket stryk för att döda en tjej som är med barn ses inte med så blida ögon innanför murarna
Citera
2024-08-05, 19:00
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Haha,,,, det finns bara en gärningsman och han är dömd i Tingsrätten och kommer så förbli i Hovrätten, alla som mördar ska ha sitt straff, undrar om han har kostymen på i fängelset, nej såklart inte men han kommer nog få äta mycket stryk för att döda en tjej som är med barn ses inte med så blida ögon innanför murarna

Har någon sagt att det finns fler än 1 gärningsman eller din vanföreställda nolla?

I USA är det så, dvs man misshandlar barnmördare och pedofiler i fängelset, men inte i Sverige. Försök inte göra Sverige som USA, ditt patrask
Citera
2024-08-05, 22:13
Medlem
Upprepa.
Jag kände tidigt att domaren agerade känslomässigt, särskilt när rättegången var halvvägs. Under större delen av rättegången var jag närvarande, senast den 30 och 31 maj.

Jag var i domstolen på torsdagen och fredagen. När åklagaren höll sin slutplädering visade domaren stort intresse för åklagarens ord genom sitt kroppsspråk, men när advokaten talade visade domaren inget intresse alls.

Under rättegången rapporterade media oftast inte korrekt, rapporteringen var ensidig. (SD-media)
Det värsta var för mig och Stefan.
Stefan var mannen som hela tiden direktrapporterade från rättegången och jobbade för NA. När advokaten talade, särskilt när vittnen förhördes och svaren var positiva för Amin, rapporterade de ofta inte eller tonade ner det. Han betonade starkt åklagarens frågor och de som var negativa för Amin.

Det fanns några medier som var något neutrala men de var inte alltid närvarande. De flesta var där i början och i slutet av rättegången.

Jag känner inte Amin och hans familj, vi kommer inte från samma land, men att gå till rättegången var av särskilt intresse för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in