2024-08-05, 15:24
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Enda område i Ukraina med trolig majoritet som stödjer Ryssland är Krim. Inget annat område har något stöd för Ryssland.
Nej det är bättre att de som vill leva under fascistisk rysk diktatur flyttar dit.
Varför skulle de som bor i frihet i Ukraina och vill fortsätta med det tvingas att flytta från sina hem av de som tycker om fascism?

För att de alternativa konsekvenserna är värre. Jag pratar inte om vad som är rättvist.

Du kan inte deducera vad som kommer att hända från vad som borde hända, "från vara till böra". Det bevisades av en logik-filosof som hette More har jag för mig.
Citera
2024-08-05, 15:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
För att de alternativa konsekvenserna är värre. Jag pratar inte om vad som är rättvist.

Du kan inte deducera vad som kommer att hända från vad som borde hända, "från vara till böra". Det bevisades av en logik-filosof som hette More har jag för mig.

Men det är väl ändå defaitistiskt att ge vika för ryska krav utan att ens försöka ställa saker och ting till rätta som sig bör? Varför utgå från rättvisa innan den ev visar sig svår att genomföra?
Citera
2024-08-05, 15:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det jag tror jag kan säga är att där var en sweet spot 2001-2006 cirka, där Ryssland inte var speciellt aggressivt.
Det kan ju förvisso bero på att deras militär var relativt svag efter flera års ekonomiskt sönderfall samt att kriget i Tjetjenien höll på fram till 2009.

Det var nog jävligt upptagna där kan jag gissa.

Nejdu, ska du komma på något "historisistiskt" så får du komma med något bättre.
Citera
2024-08-05, 15:36
Medlem
Citat:
Det är synd om många etniska civila ryssar i Donbass ifall Azov får tag i dem ja. Det gör mig glad att jag har den moralen, och jag föraktar de som inte anser det.

Det skulle man kanske tänkt på innan man invaderade 2014 och igen 2022? Orsak och verkan är som sagt inte Ryssens styrka.
Citera
2024-08-05, 15:46
Medlem
Det moderna kriget

Elscooter vs drönare.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1820366381201707425

Gick sådär.
Dags för ryssarna och packa ihop sitt skrot och lämna ockuperat område.
Och sluta upp med att stjäla land av andra.
Citera
2024-08-05, 15:47
Medlem
Citat:
Tror du Ivan i Donetsk bestämde att Ryssland skulle invadera? Han är lika mycket ett offer som Mykola i Vinnytsia. De flesta i Donetsk tyckte knappast att Putin löste problemen optimalt, liksom de ville ha autonomi från Kiev.

Om de har sammarbetat med Ryssen får dom ju ta sitt straff för det. Du vet det där med högförräderi.
Nej de ville dom inte. Varför envisas du med att dra upp den lögnen år in och år ut? Du har blivit motbevisat flertalet gånger om det där. Men du envisas med att fortsätta sprida den lögnen. Sedan sitter du i klagomålsforumet och gnäller för du blir rapporterad till modsen.
Citera
2024-08-05, 15:52
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Därför ska vi i princip ge vika för ryska krav utan att ens försöka kräva vad som är rätt?

Chamberlain-syndrom kallar jag det. Rulla runt och leka död i förhoppning att björnen lämnar oss i fred är en annan version.
Finns ju ett rim när det gäller att hantera björnar.
"If it's black, fight back.
If it's brown, lie down".
Har lagt till egna rader till det:
"If it's white, you are gonna be bear shite
If it's russian, kill it like a preussian and make the rest asian".

Men mer pengar till Ukraina från jänkarna.
Citat:
Ukraina har fått ett stödpaket på 3,9 miljarder dollar från USA, har Ukrainas premiärminister Denys Shmyhal sagt. Enligt Shmyhal gavs det amerikanska biståndspaketet till Ukraina genom Världsbanken. Enligt Shmyhal är stödet "direkt budgetstöd" och endast den första delen av de 7,8 miljarder dollar i budgetstöd som Ukraina kommer att få från USA under 2024.
- Detta kommer att hjälpa oss att med tillförsikt ta oss förbi den här ekonomiska cykeln, sade Shmyhal på meddelandetjänsten Telegram.
Ukrainas finansminister Serhiy Marchenko sa att direkt budgetstöd var en del av ett bredare stödpaket på 60 miljarder dollar till Ukraina.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010556706.html
Citera
2024-08-05, 16:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om de har sammarbetat med Ryssen får dom ju ta sitt straff för det. Du vet det där med högförräderi.
Nej de ville dom inte. Varför envisas du med att dra upp den lögnen år in och år ut? Du har blivit motbevisat flertalet gånger om det där. Men du envisas med att fortsätta sprida den lögnen. Sedan sitter du i klagomålsforumet och gnäller för du blir rapporterad till modsen.

Det är snarare du som är problemet. Antingen ljuger du om andra, eller så minns du inte, eller så är du inte kapabel att se skillnad på vad du vill ska vara fakta, och på vad som är det. Titta här på:
"What the state structure of Ukraine should be?" och se vad de svarar i Donetsk och Luhansk. Kolla på ration mellan de som är för federalisering och de som vill ha status quo.
https://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=news&id=258

Skilj på seccession och autonomy.
Detta är en undersökning från ett institut som är rätt Kiev-vänligt.

Sen har du min favoritundersökning som också säger något:
https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/separatisten-verkuenden-grosse-mehrheit-fuer-abspaltung-von-ukraine-12934681.html
(Den visar dock bara talen för separist-kontrollerade delar).

Helt klart var opinionen i flux under perioden.
Citera
2024-08-05, 16:19
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det moderna kriget

Elscooter vs drönare.

Gick sådär.
Dags för ryssarna och packa ihop sitt skrot och lämna ockuperat område.
Och sluta upp med att stjäla land av andra.
Se där! Det var ju nån rysshora i tråden nyss som påstod att att det här är ren taktik från ryssen. Genom att dra på sig fiendens eld kunde man lokalisera den och bekämpa med arilleri mm.
Det var kanske därför de bara hade kortbyxor och t-Shirt? De skulle ändå bara dö så det var ingen mening att ge dom mer utrustning?
Citera
2024-08-05, 16:42
Medlem
Citat:
Det är snarare du som är problemet. Antingen ljuger du om andra, eller så minns du inte, eller så är du inte kapabel att se skillnad på vad du vill ska vara fakta, och på vad som är det. Titta här på:
"What the state structure of Ukraine should be?" och se vad de svarar i Donetsk och Luhansk. Kolla på ration mellan de som är för federalisering och de som vill ha status quo.
https://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=news&id=258

Skilj på seccession och autonomy.
Detta är en undersökning från ett institut som är rätt Kiev-vänligt.

Sen har du min favoritundersökning som också säger något:
https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/separatisten-verkuenden-grosse-mehrheit-fuer-abspaltung-von-ukraine-12934681.html
(Den visar dock bara talen för separist-kontrollerade delar).

Helt klart var opinionen i flux under perioden.

Det fetade.
Kul att du gillade den ."favoritundersökning"
Ett tips. Du har cherrypickat undersökningar sedan Putin beordrade om en fullskalig invasion av sitt fredliga grannland. Som talar för en Rysk invasion och varför Ukraina "måste avstå" från delar av sitt land.
Du har fel från början och fel nu.
Lika fel som Putin och Peskov hade från början. Och fortfarande.
Det enda du visar och bevisar i en mängd inlägg på liknande sätt och vridande med fakta du postat är att du har fel. Från början till slut.
Liksom kleptokraterna I Kreml.

Dina inlägg visar och förklarar varför cherrypicking ej är tillåtet som metod vid universitet världen runt.
Det är lätt att hamna i en loop som du.gjort. Sedan länge.
Hela västvärlden har nu noga studerat och kommit fram till annan sanning och verklighet och stöder Ukraina helhjärtat med kapital och krigsmateriel I mängd.
Och på lång, lång sikt.
Stödet till Ukraina fortsätter så länge det behövs. Således tills Ukraina slängt ut den ryska invasionsstyrkan från Ryssland.
Citera
2024-08-05, 16:43
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Se där! Det var ju nån rysshora i tråden nyss som påstod att att det här är ren taktik från ryssen. Genom att dra på sig fiendens eld kunde man lokalisera den och bekämpa med arilleri mm.
Det var kanske därför de bara hade kortbyxor och t-Shirt? De skulle ändå bara dö så det var ingen mening att ge dom mer utrustning?

Tänk att du fortfarande minns vad den rysshoran sa flera timmar senare. Hen måste verkligen haft bra argument om de fortfarande gnager hos dig.

Det är för övrigt äckligt varmt i Ukraina just nu och ryssarna på bilden har uppenbart skyddsväst på sig.
Citera
2024-08-05, 16:50
Medlem
raskenss avatar
Skadedjursbekämpning när den är som bäst. Drönare mot rysk scootersoldat. Skön smäll rakt i planeten på den ryska kackerlackan.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in