Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Så vad det gäller besökstider så för Förvaltaren As talan men inte inför läkare.
Hur vet vi att den här djupt insyltade personen ens kan skilja mellan As behov och sina egna?
Det vore inte första gången dessa blandades ihop.
Här blandar man också ihop vad 4 åringen vill och vad 4 åringen behöver.
Alla som haft en 4 åring vet att det inte är samma sak.
Jag har inte hävdat att förvaltaren kan styra besökstider eller ens vem som får besöka A. Jag vill minnas att jag för några år sedan deltog i en tråd som behandlade det ämnet, där alla var helt tvärsäkra på att en förvaltare kunde styra över det. Jag själv ställer mig mycket tveksam till det. Så för stunden anser jag att det enbart är A som får styra över det.
Visst kan det vara så att P är en dålig förvaltare, jag kan ju som vanligt inte uttala mig om det, då jag inte har någon insyn. Det finns inget just nu som pekar mot det, och nej, några enstaka betalningsanmärkningar är inte en signal på en dålig förvaltare. Om han blandar ihop sina behov med As behov är ju givetvis det ett problem som bör lösas.
Just nu så är det juridiska läget klart, det finns enbart en som vet vad "4-åringen" vill och behöver, och det är "4-åringen" själv. Förutom när det gäller rättshandlingar, där har P blivit utsedd att hjälpa till.