Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Privata ekonomin i annan bank är skäl nog för att säga blankt nej till företagskonto för en bank. Innan de ens tittat på några underlag över huvud taget eller ens tagit ditt namn eller personnummer. Bransch eller årsredovisning eller antal verksamhetsår spelar ingen roll.
Det har i alla fall jag råkat ut för. Hoppas de som hittat på denna jävla penningtvättlag själva drabbas av den.
Jag undrar om bankkontor i olika delar av Sverige behandlar folk annorlunda. Jag funderar eftersom jag varken är privatkund eller bosatt i Sverige, men akut behövde flytta ett av mina företags bankaffärer från en svensk företagsbank (en av de nya) till vad-som-helst med bankgiro. Bakgrunden var att min tidigare bank ändrat policy till att inte ha kvar företag där inte hela styrelsen var skriven i Sverige. Det blev en av de stora bankerna. Enda kravet var att komma till Sverige och gå in vid deras kontor i Solna och legitimera mig. Detta var förra året.
Jag var kund i banken med ett av mina andra företag sen tidigare, så det kanske spelade roll, men det kan knappast bero på kapitalmängd för det andra företaget då stålarna endast flödar igenom.
Om TS har konkurser bakom sig så spelar det sannolikt roll.