• 2
  • 3
2024-08-04, 12:24
Medlem
Gaiafrodites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argh07.sk
Hej

Vårt företag som omsätter cirka 6,2M har problem med vissa storbanker som säger nej till företagskonto. Har vi någon som jobba på banken som jobbar med liknande uppdrag?

Varför säger ni nej till oss?

Om jag har huslån hos en annan bank och jobbar i danmark och saknar inkomst i sverige. Är det något som ni ser negativt på?
Har ni någon hemlig lista på företag ni inte gillar som ni delar i smyg med varandra?

Vi har inga anmärkningar både privat eller i företaget så varför säger ni NEJ? Ni kan ju få företag i konkurs med detta trams ni kör med.

Banken behöver ha kundkännedom, så sök i den bank ni har privat är mitt råd.
Citera
2024-08-04, 14:24
Citat:
Vad innebär inte seriösa? Vi gör rätt, inget fiffel med något!
Tydligen har banken eller bankarna en annan uppfattning.
Citera
2024-08-04, 16:51
Medlem
Citat:
vi har redan ett konto hos en bank men vi vill gärna se andra möjligheter om vi behövde byta

ab
jobb i dk
svensk firma

våra kunder är privata och företag

Om era kunder är i Danmark så kan ni ju inte lyfta Rut. Känns som du inte berättar hela sanningen.
Citera
2024-08-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Om era kunder är i Danmark så kan ni ju inte lyfta Rut. Känns som du inte berättar hela sanningen.

våra kunder är i malmö. jag skrev att jag arbetat själv i köpenhamn.
Citera
2024-08-04, 19:50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Varför säger ni nej till oss?

Om jag har huslån hos en annan bank och jobbar i danmark och saknar inkomst i sverige. Är det något som ni ser negativt på?

Privata ekonomin i annan bank är skäl nog för att säga blankt nej till företagskonto för en bank. Innan de ens tittat på några underlag över huvud taget eller ens tagit ditt namn eller personnummer. Bransch eller årsredovisning eller antal verksamhetsår spelar ingen roll.

Det har i alla fall jag råkat ut för. Hoppas de som hittat på denna jävla penningtvättlag själva drabbas av den.
Citera
2024-08-05, 00:31
Medlem
Har du provat Lunar? De erbjuder bankgiro osv, är baserade i Danmark men erbjuder svenska konton.

Behöver du bara SEK-konto och kunder kan betala med IBAN så är Revolut ett utmärkt alternativ
Citera
2024-08-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackWerner
Har du provat Lunar? De erbjuder bankgiro osv, är baserade i Danmark men erbjuder svenska konton.

Behöver du bara SEK-konto och kunder kan betala med IBAN så är Revolut ett utmärkt alternativ

Jag har ansökt men väntar fortfarande. tror det tar cirka 3 veckor?
Citera
2024-08-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Privata ekonomin i annan bank är skäl nog för att säga blankt nej till företagskonto för en bank. Innan de ens tittat på några underlag över huvud taget eller ens tagit ditt namn eller personnummer. Bransch eller årsredovisning eller antal verksamhetsår spelar ingen roll.

Det har i alla fall jag råkat ut för. Hoppas de som hittat på denna jävla penningtvättlag själva drabbas av den.

Jag undrar om bankkontor i olika delar av Sverige behandlar folk annorlunda. Jag funderar eftersom jag varken är privatkund eller bosatt i Sverige, men akut behövde flytta ett av mina företags bankaffärer från en svensk företagsbank (en av de nya) till vad-som-helst med bankgiro. Bakgrunden var att min tidigare bank ändrat policy till att inte ha kvar företag där inte hela styrelsen var skriven i Sverige. Det blev en av de stora bankerna. Enda kravet var att komma till Sverige och gå in vid deras kontor i Solna och legitimera mig. Detta var förra året.

Jag var kund i banken med ett av mina andra företag sen tidigare, så det kanske spelade roll, men det kan knappast bero på kapitalmängd för det andra företaget då stålarna endast flödar igenom.

Om TS har konkurser bakom sig så spelar det sannolikt roll.
Senast redigerad av FlashbackWerner 2024-08-06 kl. 20:57.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in