2024-08-04, 20:40
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jaha? Nu är det nog inte bara jag som gör det här.

Det jag vet är i alla fall att folk skrev en massa skit om henne till den grad att det där pundaräcklet på Gotland, planerade att mörda henne.

Som tur var gjorde han inte det men han mördade en annan kvinna

Skönt att du erkänner att du inte hade belägg för det du påstod. Motiveringen att du inte behöver ha det för att andra också snackar skit var ju kreativ.
Citera
2024-08-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Skönt att du erkänner att du inte hade belägg för det du påstod. Motiveringen att du inte behöver ha det för att andra också snackar skit var ju kreativ.
Men skrev jag verkligen det du påstod att jag skrev? Länka gärna.
Citera
2024-08-04, 21:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ni är så jävla skitnödiga allihop. Det finns bra människor som inte är med i SD, och det finns till och med bra människor som inte gillar SD. Men det räcker med att konservativa kvinnor som Anna Hedenmo eller Alice Teuderesco markerar lika minsta lilla mot SD, så är de kommunister och PK-horor.
Skärp er för fan, och försök tolerera lite åsiktsspridning.

Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Jag blir lite förvånad när ni hackar på Anna som jag uppfattar som proffsig och opartisk? Hon är likadan mot alla som hon intervjuar?

Bara jag som tycker att hon är het?
Majoriteten av de som skrivit här i tråden verkar inte ha läst artikeln mer än rubriken. Det går inte att utröna något SD-hat i den. Men så är det alltid när Jimmie Åkesson kritiseras. Då går alla som gått livets hårda skola ut i försvar men då läsförståelse uppenbarligen inte är deras grej så blir det ett ständigt bölande med offerkoftan på. Artikeln hyllar politiker som sakligt pratar om sin egen politik och hon är kritisk mot politiker som vill demonisera istället. Åkesson fick stå i skottlinjen den här gången, men Hedenmo kunde även tagit upp exempel från andra politiker för den goda ordningens skull, eller för att inte kränka SD-högern.
Citera
2024-08-04, 22:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Åkesson fick stå i skottlinjen den här gången, men Hedenmo kunde även tagit upp exempel från andra politiker för den goda ordningens skull, eller för att inte kränka SD-högern.

Hur vet du det? Är du tankeläsare?
Citera
2024-08-04, 23:00
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Majoriteten av de som skrivit här i tråden verkar inte ha läst artikeln mer än rubriken. Det går inte att utröna något SD-hat i den. Men så är det alltid när Jimmie Åkesson kritiseras. Då går alla som gått livets hårda skola ut i försvar men då läsförståelse uppenbarligen inte är deras grej så blir det ett ständigt bölande med offerkoftan på. Artikeln hyllar politiker som sakligt pratar om sin egen politik och hon är kritisk mot politiker som vill demonisera istället. Åkesson fick stå i skottlinjen den här gången, men Hedenmo kunde även tagit upp exempel från andra politiker för den goda ordningens skull, eller för att inte kränka SD-högern.

Fattar du inte att politikernas sk "demonisering" av varandra är ett svepsjäl? Det är inget nytt att politiker inte svarar på frågor utan istället går till motattack och fastnar i tjafs under debatter, det har förekommit under hela Anna Hedenmos tid på svt, det såg likadant ut mellan Persson och Bildt och säkert ännu längre tillbaka.

Vi som läst artikeln förstår vad det var som verkligen gjorde Anna upprörd, Åkesson vågade vända kritiken tillbaka på journalisterna och svt och anklaga dem för att vara vänstervridna. Sådant beteende är inte respektfullt i Annas ögon.

Märk också att här fick Anna Hedenmo en hel artikel i DN där hon kunnat bidra till det konstruktiva och sakliga tonläge som hon efterfrågar, hon hade kunnat bemöta de återkommande anklagelserna mot svt och redovisa varför de inte är vänstervridna men det gör hon inte, hon skickar istället anklagelsen tillbaka. Det var Jimmie Åkessons ISKALLA LEENDE som gjorde att hon fick nog. buhuuhuhu

Citera
2024-08-04, 23:01
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Man ser ju i alla fall att vinklingen i vad hon gillar är kraftigt åt vänster.

Att hon inte kan sätta dit Åkesson, och att hon ler åt henne tar jättehårt på henne.

Att en moderat berömmer en vänsterpartist. Det gillar hon kraftigt!

Hon hade knappast reagerat samma om en vänsterpartist lett mot henne. Det hade hon gillat.
Och om en vänsterpartist hade gillat en moderat. Det hade hon ogillat.
Kan tänka mig att hon hade uppskattat det åt andra hållet också. Carl Bildt är ju det trygga etablisemanget och ganska anti-SD om jag minns rätt?
Citera
2024-08-04, 23:40
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
Det blir ju väldigt svårt att tro på att hon agerat sakligt och objektivt under sin tid på SVT. Att hon inte är anställd längre är underordnat. Public Service behöver göras om i grunden.

Lösningen är att de slutar ställa kritiska frågor till SD på SVT, menar du? : )))
Senast redigerad av handtralala 2024-08-04 kl. 23:43.
Citera
2024-08-04, 23:43
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ni är så jävla skitnödiga allihop. Det finns bra människor som inte är med i SD, och det finns till och med bra människor som inte gillar SD. Men det räcker med att konservativa kvinnor som Anna Hedenmo eller Alice Teuderesco markerar lika minsta lilla mot SD, så är de kommunister och PK-horor.

Bra inlägg. Instämmer 100%.
Citera
2024-08-04, 23:45
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Staten har mycket lite inflytande över vilken propaganda de sänder ut så det har jag svårt att tro.
Ja, politiker idag har nog valt att ha väldigt lite inflytande, men faran ligger i vad som händer om framtida politiker önskar sig större inflytande. Jag upplever att både ägarförhållandena och att skrået reglerar sig självt (granskningsnämnden) - där även granskningsnämndens ledamöter är officiellt tillsatta av regeringen - är en skakig grund att stå på. Hade detta varit ett shit hole country hade vi kallat det statsmedia.
Citera
2024-08-05, 00:06
Medlem
Citat:
Anna är inte konservativ. Vad har du för belägg för det påståendet eller för den delen Teudorescu som är nyliberal och invandringsvurmare likt en stor del av M:s nyliberala Reinfeldtfalang. Hur Anna ser sig själv vet jag inte, men ingen ärlig människa och konservativ skulle gå ut i DN och lismande demonstrativt attackera Åkesson. Det är ju bara en del av det invandringsvurmande vänsterliberala Annie Lööf beteendet.
Citera
2024-08-05, 00:11
Medlem
Ja det var ju verkligen otippat att den tanten var SD-hatare. Det är ju ingen annan på SVT där hon jobbat i många år. 🤣
Citera
2024-08-05, 00:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
ingen ärlig människa och konservativ skulle gå ut i DN och lismande demonstrativt attackera Åkesson.

Varför inte? Det är inte så att man är som konsvervativ är skyldig att solidarisera sig med Jimmie. Den här mentaliteten du uppvisar är EXAKT det jag pratar med. Hela den där jävla "välja sida"-skiten. Konservatismen har en lång och stolt historia, och Jimmie Åkesson är en piss i oceanen.

Personligen gillar jag Jimmie, men jag det är så jävla barnsligt att bli lack för att någon inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in