2024-08-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Som sagt, ni är så patetiska när ni målar in er själva i ett hörn med era lögner, tramsepellar.
Visst, och försäkringsbolaget kommer säkert också att vara patetiska när de ifrågasätter att ge ersättning för att Essie släpptes ut utan uppsikt i en trädgård hon kunde ta sig ut från.
Citera
2024-08-05, 00:13
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag sökte också på bolaget och fick upp några men inte kopplade till detta. Inväntar däremot svar på några andra . Men jag ställde frågan till Arbetsmiljöverket om det och fått svar att allt ligger inte där och man behöver ofta ha rätt ärendenummer för att de ska hitta rätt, men med tillräckligt många detaljer är Arbetsmiljöverket hjälpsamma.

Hur många bolag har de haft? Vilka bolag har de haft utöver det nuvarande.

Attendo.
Citera
2024-08-05, 00:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det lär hända när de vill ha ut försäkringspengar. Jag lovar.

Så hur var det nu? Du gömde dig för frågan - Varför skall ni skydda pappan genom att inte publicera skärmdumparna på hans inlägg?

Lögnare är vad du är!
Citera
2024-08-05, 00:25
Medlem
Citat:
Tänka sig vad snabbt du glömde att det alldeles nyss var en skärmdump det hängde på
Vad menar du att jag har glömt bort? Jaha, gömde mig skrev du visst.

Jag har inte gömt mig. Vad menar du att jag gömt mig för/från?
Citat:
Om du hade kunnat minsta lilla om hundar, vilket du bevisligen inte kan, så hade du vetat att försäkringen gäller också för bortsprungna hundar. I det här fallet handlar det dock sannolikt om en stöld, vilket så klart inte påverkar försäkringens giltighet, den gäller stöld likväl som bortsprungen hund.
Erkänner att jag inte kan ett dugg om hundar. Men jag tänker mig att man ska ha uppsikt över sin hund om man ska få ut full ersättning från försäkringsbolaget.

Och det kan man väl knappast påstå att de har haft i det här fallet. Ganska tydligt att ingen tittade till hunden, att den var okopplad och att det fanns en springa i häcken där hunden kunde springa igenom.

Att ett försäkringsbolag skulle tro att en tjyv slår ut de trådbundna kamerorna, smiter in i trädgården och sedan sätter hunden i en bil utan att assistenter och grannar märker något, ser jag som osannolikt.

Lite spännande att tjyven eller tjyvarna tar sig tid till att åter starta kamerorna. Det borde verkligen öka risken för upptäckt.

Känner du att deckargåtan börjar närma sig en upplösning?
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-05 kl. 00:30.
Citera
2024-08-05, 00:26
Medlem
Citat:
Det mesta som sägs av olika "skribenter" i tråden om vad som finns i skärmdumparna är motstridigt, och det som inte är det är sådant som ni tramsare snappar upp av varandra i tråden.
Vi kommer inte dela med oss av något hur mycket du än försöker tjata på ditt lilla vis.
Citera
2024-08-05, 00:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad menar du att jag har glömt bort?
Erkänner att jag inte kan ett dugg om hundar. Men jag tänker mig att man ska ha uppsikt över sin hund om man ska få ut full ersättning från försäkringsbolaget.

Och det kan man väl knappast påstå att de har haft i det här fallet. Ganska tydligt att ingen tittade till hunden, att den var okopplad och att det fanns en springa i häcken där hunden kunde springa igenom.

Dunning-kruger, jag är inte förvånad. Du kanske skulle ta och läsa på lite istället för att bara sprida en massa dynga. Du har mycket att läsa på, om såväl försäkringar i allmänhet som om hundar och hundförsäkringar i synnerhet.

Så hur var det nu med med skärmdumparna - varför skall ni prompt skydda pappan från skärmdumparna på vad han skrivit? Eller är det kanske snarare era egna lögner som ni slåss med näbbar och klor för att skydda?
Citera
2024-08-05, 00:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vi kommer inte dela med oss av något hur mycket du än försöker tjata på ditt lilla vis.

Nej, det vet jag, för du har inget att dela med dig av. Det har alla förstått för länge sedan. Du gör bara dig själv mer och mer patetisk med ditt tramsande.

Det vi vet är att en assistent bekräftat det pappan berättat om att assistenterna tog hand om Essie.
Ju mer som kommer fram desto mer tycks pappans version av allting bara stärkas.

Mycket lögner, skitsnack och förtal från er näthatare här i tråden.
Citera
2024-08-05, 00:33
Medlem
Citat:
Dunning-kruger, jag är inte förvånad. Du kanske skulle ta och läsa på lite istället för att bara sprida en massa dynga. Du har mycket att läsa på, om såväl försäkringar i allmänhet som om hundar och hundförsäkringar i synnerhet.
Menar du att jag har fel när jag säger att jag tror att man ska ha uppsikt över sin hund för att försäkringen ska gälla fullt ut?
Citera
2024-08-05, 00:37
Medlem
Citat:
Mycket lögner, skitsnack och förtal från er näthatare här i tråden.
Att man försöker få fram sanningen är inte detsamma som att man är "näthatare".

Kommer du kalla även försäkringsbolaget för "hatare" när de ifrågasätter familjens uppgifter?
Citera
2024-08-05, 00:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det beklagliga är att polisen inte skulle bry sig om cykelkorgen, det måste ju till värre händelser för att de ska reagera polisiärt.
Det bästa är att göra en lista med alla s.k. "mindre" förseelser som Essie har utsatts för, tillsammans blir bilden av misshandel starkare.
Det finns de som har totalt olika inställningar till djurhållning.
De som tycker att hundar saknar känslor och smärttrösklar m.m. och de som tycker att en hund liksom alla husdjur / djur ska behandlas med respekt, många kallar det för familjemedlem.
De förstnämnda dit A:s närmaste verkar höra, tänjer uppenbarligen på gränser för vad som är normalt och uthärdligt för Essie!
A:s handikapp tycks berättiga dem att begå vad som helst.
Är det kärlek till dottern, att lära henne att avreagera sig på en hund?
Det har ingenting med assistanshund att göra!!!
Precis.
Varför jag skrev om cykelvagnen var ju för att visa hur tokigt familjen tänker generellt, inte dra fram något straffbart. Det finns annat mycket värre.

A är som en fyraårig. Man kan sätta gosedjur i cykelvagnen och låtsas att de vill.

Detta är en situation alla föräldrar med djur känner igen sig i, en vägledning i grundläggande empati.
Citera
2024-08-05, 00:47
Medlem
Citat:
Så dina "belägg" för dina allvarliga anklagelser är vad andra anonyma tramsare skrivit på ett internetforum. Ja, det var ju trovärdigt

Bara en massa flummiga generella anklagelser utan någon som helst grund eller koppling till ämnet.

Som sagt, det sprids mycket skit i den här tråden. Väldigt mycket.

Du får väl klaga på TV4 då.
Om du nu tycker det skrivs så mkt skit i tråden kan du väl komma med ngt relevant, tex vad du tror hänt Essie?
Det har jag hittills inte läst att du gjort.
Citera
2024-08-05, 00:49
Medlem
Citat:
När försäkringsbolaget börjar sprida en massa lögner och förtal på internet, ja, då kommer jag tveklöst att kalla dem hatare, men det lär inte hända.
Är det verkligen så att man inte behöver ha uppsikt över sin hund för att få full ersättning om den försvinner eller blir stulen?

Tänker mig att man inte kan släppa ut hunden hur som helst så att den kan sticka om försäkringen ska gälla.

Du verkar veta betydligt mer än jag. Hur ligger det till?
Citat:
Så hur var det nu med med skärmdumparna - varför skall ni prompt skydda pappan från skärmdumparna på vad han skrivit? Eller är det kanske snarare era egna lögner som ni slåss med näbbar och klor för att skydda?
Jag har inga skärmdumpar i det här ärendet.

Men jag kan tänka mig att skärmdumparna dyker upp om det blir en polissak, eller om försäkringsbolaget börjar nysta i ärendet.

Och då kan det vara till en fördel vid förhör om pappan inte har koll på vad han tidigare har skrivit. Skärmdumparna blir helt enkelt till bevis.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-05 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in