Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Tänka sig vad snabbt du glömde att det alldeles nyss var en skärmdump det hängde på
Vad menar du att jag har glömt bort? Jaha, gömde mig skrev du visst.
Jag har inte gömt mig. Vad menar du att jag gömt mig för/från?
Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Om du hade kunnat minsta lilla om hundar, vilket du bevisligen inte kan, så hade du vetat att försäkringen gäller också för bortsprungna hundar. I det här fallet handlar det dock sannolikt om en stöld, vilket så klart inte påverkar försäkringens giltighet, den gäller stöld likväl som bortsprungen hund.
Erkänner att jag inte kan ett dugg om hundar. Men jag tänker mig att man ska ha uppsikt över sin hund om man ska få ut full ersättning från försäkringsbolaget.
Och det kan man väl knappast påstå att de har haft i det här fallet. Ganska tydligt att ingen tittade till hunden, att den var okopplad och att det fanns en springa i häcken där hunden kunde springa igenom.
Att ett försäkringsbolag skulle tro att en tjyv slår ut de trådbundna kamerorna, smiter in i trädgården och sedan sätter hunden i en bil utan att assistenter och grannar märker något, ser jag som osannolikt.
Lite spännande att tjyven eller tjyvarna tar sig tid till att åter starta kamerorna. Det borde verkligen öka risken för upptäckt.
Känner du att deckargåtan börjar närma sig en upplösning?