2024-08-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
En 13-åring som har ADHD förutsätts kunna sköta medicineringen själv. Som vårdnadshavare har du inte den insynen (om inte 13-åringen tillåter dig). Tänker därför att 13-åringen skulle kunna "självmedicinera" ganska mycket innan någon läkare upptäcker det.
På riktigt? Det är helt galet med tanke på hur attraktivt det är för andra ungar samt missbrukare att få tag på adhd-medicin.

En 13 åri g är inte straffmyndig, får inte köpa cigaretter, alkohol eller köra bil men ska skäta sin medicinering själv? Rörande narkotikaklassade mediciner för problem som innebär just svårigheter att ha goda rutiner, impulsivitet osv.

Inte konstigt då om vi fått en 250% ökning av överdoser på läkemedel för adhd.
Citera
2024-08-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amigon
Precis, då var hon ju inte en etnisk svensk. 🤷‍♂️
Hon var väl colobiansk, svensk, rom?

Man ser på henne att hon inte är etnisk svensk. Mamman har speciella drag. Om det kommer från den svenska sidan har hon kanske rötter i någon annan minoritet i Sverige och Emilia är tydligt blandad med mammans unikare drag till icke svenska ansiktsdrag. Kroppen är sydamerikansk mer. Eller iallafall så ser hon absolut inte det minsta svensk ut i kroppen.
Citera
2024-08-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoyoshi
Tycker denna i_i__04 på tiktok borde granskas noggrannare. Enligt kusinen till BO så har denna tjej varit med i gruppchatten samt så sitter hon i sina tiktok kommentarer och svarar på någon som skrivit ”Free melak Free raffe Free soso” med ”Free free”.

Denna nivå av känslokyla är så äcklig att jag tappar orden.

Det är ju inte intelligensreserven vi har att göra med om man säger så.
Citera
2024-08-04, 22:47
Medlem
Citat:
Tycker denna i_i__04 på tiktok borde granskas noggrannare. Enligt kusinen till BO så har denna tjej varit med i gruppchatten samt så sitter hon i sina tiktok kommentarer och svarar på någon som skrivit ”Free melak Free raffe Free soso” med ”Free free”.

Delar din syn. Samtliga som ger uttryck för att man ska släppa ut sadistiska mördare bör kartläggas, listas, identifieras och helst få stryk.
Det borde organiseras en tråd specifikt för det syftet.
För dessa är möjliggörare för fler brott av den här sorten.
Citera
2024-08-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Tjejer i den åldern (och killar) spelar in allt. Troligen live-sände de skiten och någon eller några i gruppen skärminspelade.
De dummaste man kan göra är att spela in när man begår ett brott så hjärndöda tjejer som trodde att dom skulle komma iväg med det eller nått
Citera
2024-08-04, 22:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Det var intressant. Kan denna soso vara MGM3?
Citera
2024-08-04, 22:55
Medlem
Citat:

Den där g.akon06 som skrev det där verkar ju vara en reko kille...
Citera
2024-08-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry

Tror ej det. Hon har varit aktiv på TikTok inom senaste dygnet så hon har inte tagits in av polisen i alla fall.

Tror dock det är väldigt möjligt att hon hetsat upp tjejerna i gruppen och stöttat deras handlingar vilket jag tycker förtjänar ett fängelsestraff oavsett.
Citera
2024-08-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry

Fortfarande så är MGM3 VUXEN!! Alltså ingen fjortis som sitter på TT o leker läcker!
Citera
2024-08-04, 23:02
Medlem
Citat:
Tror ej det. Hon har varit aktiv på TikTok inom senaste dygnet så hon har inte tagits in av polisen i alla fall.

Tror dock det är väldigt möjligt att hon hetsat upp tjejerna i gruppen och stöttat deras handlingar vilket jag tycker förtjänar ett fängelsestraff oavsett.

Hon var med i gruppchatten.
Citera
2024-08-04, 23:03
Medlem
Citat:

Jag läste det med och jag är så jävla arg.
Citera
2024-08-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Den där g.akon06 som skrev det där verkar ju vara en reko kille...

Att ha mage och benämna 2 rubbade mördare som sina ”syskon” är de sjukaste jag hört på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in