2024-08-04, 22:28
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
De behöver inte lagföra alla, men jag kan tänka mig att de kommer kasta tusentals i fängelse på långa straff för att avskräcka arbetarklassen att göra uppror i framtiden.

Påminner om medeltidens bondeuppror där det gällde att åtminstone få fast upprorsledaren och avrätta honom på det mest barbariska sätt. Dagens regim är inte mindre rädd för folkliga uppror än medeltidens kungar.

Inget förvånar angående anglo saxer. De har alltid varit extrema våldsverkare och att slåss mot polisen är en gammal sed.
Citera
2024-08-04, 22:29
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
https://www.youtube.com/watch?v=qfgko7fmmHo
Kolla mellan 08:00 och 11:00 i länken, den gråskäggiga snuten som konfronteras håller på att bryta ihop.
Citera
2024-08-04, 22:30
Medlem
TUKs avatar
Nu brinner nästa flyktingförläggningsbyggnad.
Citera
2024-08-04, 22:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Nu brinner nästa flyktingförläggningsbyggnad.
Och poliser tittar på.
Citera
2024-08-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Kolla mellan 08:00 och 11:00 i länken, den gråskäggiga snuten som konfronteras håller på att bryta ihop.
Britterna e roliga

Wanker wankers wankers..
Citera
2024-08-04, 22:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Verkar som om Enok var något på spåren….

Ja och det går enligt plan. Hela planen med massmigrationen är att skapa motsättningar och folk ska slå ihjäl varandra på gatan.

Bolshevikrevolutionen i Ryssland som använde man sig av motsättningar mellan bönder och aristokrater. I Kina använde man sig av motsättningar mellan gamla och unga. I Europa fanns inte samma motsättningar. Lösning, man importerar gruppen man ska ha motsättningar med.
Citera
2024-08-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Hoppade duöver historielektionen? Utan den tredje världens ekonomi och dess migration skulle Europa ha upphört att existera efter krigets slut.

Mycket saker som skulle blivit eller inte blivit. Hur fan vet du det, här pratar vi upplopp och kravaller.
Citera
Medlem
Alvids avatar
Nu stormar dom in i hotellet.

https://youtu.be/qfgko7fmmHo?si=a8QupbUMbpNdRtnK
Citera
Medlem
Ja det måste ju ha grott länge. Där som här. Sen går det fort när en viss mängd personer börjar samlas. Jag tror dock inte det är någon eller några som lett det hela i någon större utsträckning i alla fall. Dock kan det säkert uppstå ett informellt ledarskap spontant och momentant. I England samlas ju folk på pubarna. Jag tror folk känner varandra rätt väl i bostadskvarteren på grund av det med. Så det går väl fort skulle jag tro när förloppet väl kommit i rullning.
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ja alltså sådant här går nog knappast att orkestrera ihop bara sådär, utan blossar upp naturligt och impulsivt fyllt av vrede och uppgivenhet. Men man tycker ju ändå att någon aktör borde ta ledningen när det är uppenbart att detta är något större och mer signifikant? Men å andra sidan är priset väldigt högt, ett väldigt högt spel att spela liksom eftersom rejäla fängelsestraff lär vänta om staten får kontroll på kaoset.
Citera
2024-08-04, 22:36
Medlem
Ja du om det händer börjar det likna en revolution.
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag fattar inte att det finns så många poliser. Har dom så stora resurser? Poliserna borde gå över och stötta demonstranterna och inte ställa sig på MAKTENS sida.

Starmer är ett svin, han borde kokas i en gryta.
Citera
2024-08-04, 22:40
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
Citat:

Vadå "nu"? Det är inte live ju
Citera
2024-08-04, 22:41
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Den är sedan tidigare idag. Just nu är dom på ett annat hotell. Finns live på TikTok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in