2024-08-04, 18:57
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Du är om man ska säga snällt "högerbliven", alltså oförstående liberal i frågan. Israel är ingen "demokrati", israel är en judiskt stat där raslagar bestämmer vilka som får bli medborgare och räknas i in gruppen judar! Du kan ju prova om du är icke jude att säga att du älskar Israel och vill bli medborgare, det första du kommer få göra är ett rastest! Jag vet att det är svårt att förstå med alla propaganda, men Israel är en skurkstat som vill förinta Europa, de gör det dock subversivt! Alltså via massinvandring och wokeshit! Med tveka inte, Israel har i skrivande stund kärnvapenstridsspetsar riktade mot de större huvudstäderna i Europa, ifall vi skulle få för oss några dumheter, Samson Option. Israel är fienden, ingen allierad, förstår man det förstår man alla krig i mellanöstern där USA varit involverat i.

För att sammanfatta: #Judarna gav oss muslimerna
Det finns inga raslagar i Israel. Alla räknar Israel som demokrati inklusive FN. Det är Hamas som har raslagar, och i paragraf 9 står att alla judar måste dödas.

Israel är ett pyttelitet land ungefär som Skåne och att du tror de kan förinta Europa är generande för dig. Tvärtom skapade England Israel 1948, Israel var ockuperat av England sedan 30-40 år, och för detta är de evigt tacksamma mot England.

Läst på lite.
Citera
2024-08-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siskebabmedsas
Är det inte en afrikan som mördade?
De säger på SVT att det är en desinformation…

Man ska nog inte stirra allt för mycket på just den där enskilda händelsen. Det var nog helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över för många britter. Förmodligen rejäl ilska och vrede som legat och kokat under ytan i decennier. Ett enskilt vansinnesdåd som detta kan då trigga igång sådant här. Känslor som måste ut. Britter lär ju inte vara ensamma heller i Europa, men svenskar är nog alldeles för bekväma, har det för bra, feminiserade och konflikträdda för att göra något sådant här. Jag trodde att Frankrike skulle vara först ut med något liknande med tanke på deras vana att protestera och demonstrera, men tydligen inte.

Men ja det var en afrikan som mördade. Sedan är det mycket möjligt att han är brittisk medborgare vilket gör honom tekniskt sett till britt du vet.
Citera
2024-08-04, 18:58
Medlem
Bra fråga. Jag tror för min del att det sprider sig mer spontant bland grupper av folk som redan varit uppretade en längre tid. Sen när bägaren rinner över hos några så drar de andra med sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Finns det någon form av ledarskap över dessa upplopp eller är det bara kaos rakt av? Ingen organisation eller person som tagit ledningen osv? BNP (British National Party) existerar inte längre eller? Något annat? Har svårt att se hur det här kan leda till något konstruktivt om det bara är våld och upplopp utan det minsta struktur. Tror ni att detta faktiskt kan leda till något som kan likna ett inbördeskrig i Storbritannien eller är det för småskaligt än så länge? Själv trodde jag att detta var något som skulle vara över på max ett par dagar, men det verkar ju vara mer än så helt klart.
Citera
2024-08-04, 19:00
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
My fucking god, jeeesus!
Sitter foliehatten bekvämt?
Hoppas verkligen att du trollar, om inte så skall du inte gå fri ute bland människor, sjukaste jävla vanföreställningar jag st på länge!
Man är nog rätt naiv om man inte tror att ryssarna försöker späda på det här.

Men till saken:

Väljarna har röstat för mindre invandring men invandrarna fortsätter komma. Det skapar enorma spänningar. Lägg till upploppet i Leeds och flygplatsvideon. Sen kom morden. Det var gnistan som tände.

Sunak lovade fixa detta men misslyckades kapitalt vilket ledde till att UKIP fick över 14%. Dock blev det så att labour fick bilda regering eftersom de var största parti men paradoxalt nog fick Starmer färre röster än den impopuläre Corbyn. Och Starmer verkar vara en vän av mångkultur. Jag tror han kan få problem inom det egna partiet. Och jag tror oroligheterna fortsätter.
Senast redigerad av Herostratos 2024-08-04 kl. 19:02.
Citera
2024-08-04, 19:02
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Man ska nog inte stirra allt för mycket på just den där enskilda händelsen. Det var nog helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över för många britter. Förmodligen rejäl ilska och vrede som legat och kokat under ytan i decennier. Ett enskilt vansinnesdåd som detta kan då trigga igång sådant här. Känslor som måste ut. Britter lär ju inte vara ensamma heller i Europa, men svenskar är nog alldeles för bekväma, har det för bra, feminiserade och konflikträdda för att göra något sådant här. Jag trodde att Frankrike skulle vara först ut med något liknande med tanke på deras vana att protestera och demonstrera, men tydligen inte.
Man måste känna till att UK sedan 1-2 år är vansinnigt trötta på de 10.000-tals albaner mm som tagit sig över kanalen i gummibåtar för att sedan leva lyxliv i hotell på de korkade engelska politikernas bekostnad. Det finns ingen direkt fiende där att kasta sten på, både tories och labour är lika skydliga, så denne idiot är ett bra alternativmål eftersom han uppfyller alla krav för att få en sten på sig: dödar oskyldiga barn och ser svart ut, i England som önskar vara vitt just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Läste något om 16 offer runtom i Europa de senaste dagarna. Folk har all rätt att vara förbannade. Både i Spanien, Nederländerna och framförallt England.
Däremot tror jag AFA och huliganer åker snålskjuts på demonstrationerna. Högern brukar inte bete sig såhär, det är typiskt vänsterbeteende.

Nej, jag tycker inte polisen ska få skjuta skarpt. Dom har ju inte ens pistoler? Det här är förbannade medborgare, påtvingade en invandringspolitik som majoriteten har röstat emot under flera val. Samtliga politiker lovar mindre invandring och istället utökas den.
Precis, vidare skyller vänstermedierna naturligtvis att det är dödsknarkarnazister som äter små negerbarn dagarna i ända som står bakom och som organiserat dessa upplopp men som du skriver högst troligt helt vanliga knegare som ledsnat!
Citera
Medlem
Citat:

Tack! Jag försöker undvika den vanliga median.
Litar inte på de för fem öre.
Tycker ändå britterna stått ut väldigt längt. Jag förstår dem till 100%.
Borde ske i Sverige också, att det reageras. Vi är sålda.
Iom man inte går ut på gatan själv och gör nåt så kan man inte säga åt nån annan att göra det dock :/
Citera
2024-08-04, 19:04
Medlem
De styrande i England har mage att nämna nazismen som en huvudanledning till kravallerna.
Folk är helt enkelt trötta på multikulturen och vilka problem den har fört med sig och nu visar britterna sitt missnöje helt enkelt.
Citera
2024-08-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duterte
Kravaller utbryter för att högerextremistiskt pack tar varenda chans till kaos dom får. Ungefär som afa, hamas och annat skräp som vi klarar oss utan.
Polisen borde få skjuta skarpt i dessa lägen!
Skulle göra situationen ännu värre. Kan bli början på inbördeskrig.
Citera
2024-08-04, 19:06
Medlem
Mrflinks avatar
Engelsmännen har mitt fulla stöd. Stoppa båtarna och förstörelsen av England.
Citera
2024-08-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Bra fråga. Jag tror för min del att det sprider sig mer spontant bland grupper av folk som redan varit uppretade en längre tid. Sen när bägaren rinner över hos några så drar de andra med sig.

Ja alltså sådant här går nog knappast att orkestrera ihop bara sådär, utan blossar upp naturligt och impulsivt fyllt av vrede och uppgivenhet. Men man tycker ju ändå att någon aktör borde ta ledningen när det är uppenbart att detta är något större och mer signifikant? Men å andra sidan är priset väldigt högt, ett väldigt högt spel att spela liksom eftersom rejäla fängelsestraff lär vänta om staten får kontroll på kaoset.
Citera
2024-08-04, 19:10
Medlem
Citat:
Finns det någon form av ledarskap över dessa upplopp eller är det bara kaos rakt av? Ingen organisation eller person som tagit ledningen osv? BNP (British National Party) existerar inte längre eller? Något annat? Har svårt att se hur det här kan leda till något konstruktivt om det bara är våld och upplopp utan det minsta struktur. Tror ni att detta faktiskt kan leda till något som kan likna ett inbördeskrig i Storbritannien eller är det för småskaligt än så länge? Själv trodde jag att detta var något som skulle vara över på max ett par dagar, men det verkar ju vara mer än så helt klart.

Jag kan tänka mig att de lyckas kväsa det för stunden men med tanke på PM:s tal gissar jag på en våldsam kväll/natt, om det blir massiva gripanden, gissar jag att det endera lugnar sig tillfälligt eller så blir det än värre. Scenario ett tror jag det kan lugna sig några veckor/månader men vid nästa händelse som tänder gnistan kommer fler gå ut och vara betydligt mer organiserade. MI5 kommer ha mycket att göra för att hålla koll på personer och grupperingar som nu kommer ha "siktet inställt på landsförrädare" som politiker både i parlamentet men även lokala kommunpolitiker/borgmästare det är vad jag tror.
Senast redigerad av Psykbryt76 2024-08-04 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in