2024-08-04, 00:14
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Undrar detsamma. Förstår fortfarande att den dokusåpan av alla som finns är nerlagt. Men alla andra jävla dokusåpor som bara går ut på att hitta kärleken går runt, men en dokusåpa som är ett experiment och unikt sänds inte mer, urdåligt. Får se om det kommer tillbaka 2025, men tror inte..

Fast säsongen 2020 var väl inget att klaga över?

Kommer BB tillbaka hoppas man på Discovery eller Max tar det. Då tror jag det blir bra BB. Men de är tröga själv att inta programmet eftersom de inte gjort det ännu. Så många som verkar vilja ha BB tillbaka o ändå inskaffar ingen det. Tack för det PK-kanaler..

Ja precis, så otroligt jävla många dåliga reality såpor numera. Ja det va väl för mycket för pk nissarna antar jag.
Citera
2024-08-04, 09:20
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
Blir det nåt mer big brother?

Förut var det underhållande. Minns t ex Hanna Wiedertedt och andra jag inte kommer ihåg namnen på. De två senaste säsongerna va extremt tråkiga.

Jag gillar också Hanna Widerstedt. Bästa deltagaren någonsin skulle jag dock utnämna Jessica Lindgren till. Riktigt bra säsong (2006) och främst då tack vare Jessica.
Citera
2024-08-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
BB konceptet faller nog på att man måste kolla live 24/7 (Jo man måste kolla live annars missar man alldeles för mycket) vilket tillräckligt många inte gjorde senaste 2 säsongerna enligt tv4

Vem fan vill lixom se ett kvällsprogram på 30 minuter varje dag där 22 minuter innehåller en gapande jävla Nardos (inte jag iallafall) och resten paus

Nä BB har nog gjort sitt i svensk tv för överskådlig framtid

Alltså ja håller med där. Big Brother går ju lite ut på att man ska kunna se dem live 24/7 vilket är nice, finns ju ingen annan såpa man kan göra det på. Det är mysigt att ha nåt att se på sen se vad dem gör utan att något klippts bort. Men, jag tror problemet med livesändning är att det är för dyrt. Tänk elektroniken som ska vara live dygnet runt samt all personal, det är stora kostnader, det är det jag tror Tv4 hade problem med, att det är alldeles för dyrt koncept. Sen blev ju tittarsiffrorna sämre 2021 eftersom Tv4 eller BB fick anpassa ännu mer tack vare covid, de valde att ha BB på fel år så att säga. Tror det hade gått mycket bättre idag då dem hade anpassat programmet mer efter kritiken de fick samt ingen covid.

Men håller inte med dig där med att BB har gjort sitt på svensk Tv. Förstår inte varför isåfall för att det är den största och bästa dousåpan liksom. Dessutom programmet går inte endast ut på hitta kärleken som alla andra dagens såpor. Utan det finns större syftet med programmet och även det är en tävling. Alla streamingtjänster bara förlorar på att inte inskaffa programmet, jag har sett på många medier att programmet är efterlängtat särskilt nu när det är 3 år sedan det gått.
Citera
2024-08-04, 15:48
Medlem
Kurt1s avatar
Självklart behöver man inte se 24/7. Jag brukar bara se tv-programmen och det går alldeles utmärkt.
Citera
2024-08-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ja precis, så otroligt jävla många dåliga reality såpor numera. Ja det va väl för mycket för pk nissarna antar jag.

Bara samma skit såpor som sänds nu om och om igen, sjukt tråkigt men BB har dem just valt att lägga ner. Tack vare dåliga titarsiffror för att senaste BB blev mycket kritik har det inte blivit mer, när kanalerna istället bara kunde ändrat om konceptet, men de väljer tydligen istället att lägga ner det helt då än ta åt sig kritiken o fortsätta med programmet.
Citera
2024-08-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Självklart behöver man inte se 24/7. Jag brukar bara se tv-programmen och det går alldeles utmärkt.

Precis! Räcker med vanliga sändningarna, de klassiska. Sen är 24/7 också så nice att ha som alternativ. Det man saknar nu, finns inget program eller en annan dokusåpa där man kan följa deltagare live mer ön det. Sjukt ledsamt..
Citera
2024-08-04, 21:21
Medlem
snurresprettiss avatar
Hur många tittare hade BB när det var aktivt?
Citera
2024-08-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hur många tittare hade BB när det var aktivt?

När det var Big Brother 2020 så var tittarsiffrorna på premiären på kanal 7 390 000 tittare. Sen på finalen alltså sista avsnittet av BB 2020 var tittarsiffrorna på kanal 7 135 000 tittare.

2021 säsongen har jag tyvärr inga tittarsiffror i huvudet...
Citera
2024-08-05, 21:18
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Jag gillar också Hanna Widerstedt. Bästa deltagaren någonsin skulle jag dock utnämna Jessica Lindgren till. Riktigt bra säsong (2006) och främst då tack vare Jessica.

Ja det va en sagolikt underhållande säsong, den med Hanna Wiedertedt. Bland det absolut bästa o roliga nånsin på tv.
Citera
2024-08-05, 21:22
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Bara samma skit såpor som sänds nu om och om igen, sjukt tråkigt men BB har dem just valt att lägga ner. Tack vare dåliga titarsiffror för att senaste BB blev mycket kritik har det inte blivit mer, när kanalerna istället bara kunde ändrat om konceptet, men de väljer tydligen istället att lägga ner det helt då än ta åt sig kritiken o fortsätta med programmet.

Ja det är såå jävla skitnödigt numera. Ingenting får sticka ut ö h t. Allt intressant rensas bort tyvärr. T ex det ser man ju i senaste säsongen av gift vid första ögonkastet Sverige. Mycket unga deltagare som inte knappt vågade ha nån åsikt överhuvudtaget. Och va pk experternas små leksaker som de kunde göra om.
Citera
2024-08-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ja det är såå jävla skitnödigt numera. Ingenting får sticka ut ö h t. Allt intressant rensas bort tyvärr. T ex det ser man ju i senaste säsongen av gift vid första ögonkastet Sverige. Mycket unga deltagare som inte knappt vågade ha nån åsikt överhuvudtaget. Och va pk experternas små leksaker som de kunde göra om.

Precis! Bara går ut på kärlek och även att det inte är live för att det ska vara så tillgjort som möjligt, sjukt tråkigt. Och alla program är typ exakt likadana bara olika koncept. Kom med något nytt istället. Det var det som var så bra med Big Brother, inte bara kärlek utan en riktig dokusåpa med tävlingar, fester, live, drama, tittarna har makten och allt. Det saknar man också lite, att vi inte får vara med och ha makt mer eller påverka. Nä jag lovar när jag säger detta, hade Big Brother gått nu och de hade gjort Big Brother som vanligt alltså tagit till sig kritiken från oss från senaste säsongen, hade det rullat på precis som alla andra dokusåpor, lovar!
Citera
2024-08-08, 17:39
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Precis! Bara går ut på kärlek och även att det inte är live för att det ska vara så tillgjort som möjligt, sjukt tråkigt. Och alla program är typ exakt likadana bara olika koncept. Kom med något nytt istället. Det var det som var så bra med Big Brother, inte bara kärlek utan en riktig dokusåpa med tävlingar, fester, live, drama, tittarna har makten och allt. Det saknar man också lite, att vi inte får vara med och ha makt mer eller påverka. Nä jag lovar när jag säger detta, hade Big Brother gått nu och de hade gjort Big Brother som vanligt alltså tagit till sig kritiken från oss från senaste säsongen, hade det rullat på precis som alla andra dokusåpor, lovar!

Ja absolut. Tänk säsongen med Carolina Gynning, va helt sanslöst bra! Och den med Hanna Wiedertedt! Men undrar om det skulle tillåtas idag!? Allt numera är så ängsligt och de vågar inte ta in så enormt starka personligheter som dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in