2024-08-04, 20:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Svårt att förstå att hon isf hade en assistanshund med tanke på kraven.

Inte svårt alls att förstå. Och det tyckte ingen inblandad heller, inte familjen, inte uppfödaren, inte hundhjälpen och inte SBK.
Citera
2024-08-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är många lögner som sprids med argumentet "det finns skärmdumpar", men ingen kan uppvisa några skärmdumpar. Det är nog samma visa här.

Tom jag har sett skärmdumpar från den osynlige mamman om att A kunde döda Essie om hon velat.
Citera
2024-08-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ja, det finns en smal passage i nordvästra hörnet av tomten.
Det sprids väldigt mycket lögner och skit av hatarna i tråden.
Jag tror dom flesta har som mål att finna sanningen. Jag ser ingen anledning att sprida lögner och skit.
Ok, då har vi fått det bekräftat. Det syns ju inte tydligt på några kartor, men nu har du bekräftat att det är så. Hmmm… har du varit där?
Citera
2024-08-04, 20:32
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Osynlig. Eller, vi har sett en film där hon plockar in grejer på bakgården.

Och skärmdumpar där hon dirigerar assistenterna, bl a slätar över vad dumheter P sagt på ett möte i personalgruppen. Att A skulle kunna slå ihjäl Essie utan att hon skulle protestera. Inte meningen någon skulle se men nu har det läckt.

Men hon är en skuggfigur i sammanhanget. Om hon är med på noterna eller är kuvad vet vi inte. Och om ryktet på byn att hon lämnat P är sant eller ej.
Ska också höra mig för lite närmare om den där familjen. Fick uppfattningen att hon var manipulerad av honom och inte vågade öppna käften. Kan ha fel.
Jag undrar om inte P lider av dissociativ identitetsstörning (DID)
Tycker att det blir tydligare för varje dag som går.
Citera
2024-08-04, 20:32
Medlem
Citat:
Inte svårt alls att förstå. Och det tyckte ingen inblandad heller, inte familjen, inte uppfödaren, inte hundhjälpen och inte SBK.

Klart Hundhjälp*n ville sälja en hund för 280000 kr. Då går det nog att mygla mot lite extra pengar. Kraven för assistanshund ligger utförligt beskrivna tidigare i tråden.
Citera
2024-08-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hur långa promenader behöver en labbe per dag? Som minimum? Hur ofta?

Även om det handlar om en kort stund skulle ju A ha dubbelbemanning pga sin våldsbenägenhet.

Något som förbryllat mig är cykelvagnen man hade till Essie, som hon skulle åka i. En handväskstor hund eller katt hade varit ok, men en labbe? Dessutom ville Essie inte åka i vagnen, protesterade med att pipa, vilket både assistenter och familjen bekräftat.

Det kan ju vara svårt för en med nedsatt IQ att kunna både cykla och hålla rätt på en hund. Men borde hon då inte promenera i stället?

Bara funderingar, tycker det är mysko skjutsa runt en så stor hund som dessutom inte vill. Fast "till sist gick det"enligt pappan.

Det kryper i hela min kropp när jag läser det här för första gången. Vad har de inte gjort mot Essie?

Är det så att Essie fick genomgå detta helvete för att sedan dö. Jag finner inga ord. Den här tråden kommer vara levande tills sanningen är framme.

Polisanmälan som finns just nu, när tror ni att man får veta mer om detta?
Citera
2024-08-04, 20:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Tom jag har sett skärmdumpar från den osynlige mamman om att A kunde döda Essie om hon velat.

Jaha, så nu är det osynliga mamman som har skrivit inlägg som skärmdumpats också. Och det om att A kunde dödat Essie "om hon velat". Den var ny, det har jag inte sett någon påstå innan.

Men du har så klart ingen skärmdump på det heller, du har bara "sett den".

Det börjar bli rätt många skärmdumpar nu, som varenda en lyser med sin frånvaro.

If it looks like a duck, if it walks like a duck and if it sounds like a duck, it probably is a duck.

Alla har sett dom, men ingen har tagit dom, ingen har sparat dom, ingen vet var dom finns. Så, nej, det finns inga skärmdumpar.

Annars är det bara att presentera dom. Men nej då, de är hemliga. I tråden där allt skall fram och alla är så tacksamma för att allt kommer fram, särskilt sanningen, där vill de som påstår sig sitta på just sanningen absolut inte presentera den. Det är så patetiskt så det förslår, hur de näthatande lögnarna här i tråden har målat in sig själva i ett hörn med dessa hemliga "skärmdumpar".
Citera
2024-08-04, 20:42
Medlem
flashmaners avatar
Det enda jag har sett som påstås komma från en person som utger sig för att vara en f.d. assistent, är ett textklipp, och i det textklippet skrivs inte ett ord om att Essie for illa. Tvärtom framkom att assistenterna tog hand om Essie. Så det enda vi har att gå på, från en påstådd assistent, är att det pappan säger stämmer, Essie for inte illa.

Men det kommer så klart näthatarna i tråden att kasta alla möjliga lögner över.
Men några skärmdumpar från icke-anonyma assistenter som motsäger det hela. Det lär vi inte få se. För att några sådana finns, är bara lögn.
Citera
2024-08-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Vill bara att han ska stoppas. Helt jävla otroligt knäpp man det där.
Tycker nästan synd om hans fru…..var är hon?

Enligt assistenterna står hon i köket och lagar mat.

Rykten från byn säger att det är skilsmässa på g. Finns väl en offentlig handling om det stämmer men det tar väl sin tid.
Citera
2024-08-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser

Rykten från byn säger att det är skilsmässa på g. Finns väl en offentlig handling om det stämmer men det tar väl sin tid.

Ja, två veckor ca. Just nu enligt hitta.se begår hon fortfarande folkbokföringsbrott.
Senast redigerad av AnnaChiara 2024-08-04 kl. 21:03.
Citera
2024-08-04, 20:52
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser

Skilsmässa går ganska fort om man inte har barn under 16år. Då är det betänketid i 6månader.
Citera
2024-08-04, 20:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Jag tror dom flesta har som mål att finna sanningen. Jag ser ingen anledning att sprida lögner och skit.
Ok, då har vi fått det bekräftat. Det syns ju inte tydligt på några kartor, men nu har du bekräftat att det är så. Hmmm… har du varit där?

Jag ser inte heller någon anledning att sprida lögner och skit. Men tyvärr är det många andra som gör det.

Det finns nog ingen skärmdump på passagen men den syns t.ex. i TV4's inslag som nyligen länkades i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in