2024-08-04, 20:07
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det här med droger
Varför skyller inte mordmisstänkta mer på dessa. Man blir ju personöighetsflrändrad och är det tabletter är ju stora bolag inblandade. Finns ju nån antidepressiva där man blir gränslös och den där mördardrogen ketamin tex!
Till och börja med så drogtestas man nog om man påstår att man begått ett brott p.g.a. droger, för övrigt så finns inget i lagen som skyddar en för att man varit påverkad vad jag vet.
Citera
2024-08-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Återigen så syftade jag på saker som den jag svarade på skrev, benzo, smärtstillande eller liknande, tyngre droger alltså.
Det där borde undersökas
En gång för alla måste nu droger och tabletter synas i dessa hemska brott. Även gängmorden tec
Citera
2024-08-04, 20:11
Medlem
Citat:
Det där borde undersökas
En gång för alla måste nu droger och tabletter synas i dessa hemska brott. Även gängmorden tec

Det görs alltid så vitt jag vet alkohol- och drogtester i samband med gripande.
Citera
2024-08-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Dom snackar skit att de tagit gas. Och även om de gjort det sår går det ut efter några sekunder, tror knappast de varit påverkade under tiden de gjorde detta då det var planerat.

Kan nog varit droger inblandade för att klara att göra det hemska, eller avsaknad av droger för att klara av det hemska, så det kan nog vara det ena eller det andra, har inte svarat dig tidigare men vill säga att jag beklagar det som hänt din familj❤️‍🩹
Citera
2024-08-04, 20:20
Medlem
Har det framkommit vem som utförde själva mordet av de två flickorna?
Citera
2024-08-04, 20:21
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
För ca 1h sen skrev Emilias mamma så här i en kommentar på sitt eget Insta-konto: "2 tagna 6 lösa för planeringen på mordet."

Läste också de och blev fundersam, vem mer är med i chatten för det måste vara de hon syftar på..
Citera
2024-08-04, 20:22
Medlem
Citat:
Till och börja med så drogtestas man nog om man påstår att man begått ett brott p.g.a. droger, för övrigt så finns inget i lagen som skyddar en för att man varit påverkad vad jag vet.
Lucka i lagen
skulle jag vilja säga
Citera
2024-08-04, 20:24
Avslutad
Citat:
Det här med droger
Varför skyller inte mordmisstänkta mer på dessa. Man blir ju personöighetsflrändrad och är det tabletter är ju stora bolag inblandade. Finns ju nån antidepressiva där man blir gränslös och den där mördardrogen ketamin tex!

Det är otäckt ja, och hur mycket droger som florerar ute på gatan bland barn och tonåringar!
Även psykofarmaka som skrivs ut till för många, kan påverka och även ge psykoser. Liksom avtrubbning, personlighetsförändring osv. Sedan lär de väl blanda hej vilt också, så blir en farlig cocktail, där man ej kan förutse vad som kan hända.

Men hur mkt inverkan det kan ha, är nog svårt att svara på. Lär nog variera från fall till fall.
Citera
2024-08-04, 20:28
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:

Eneste som er unnskyldt for dop er de som BLIR dopa ned for å bli begått noe imot, selvpåført dop er INGEN unnskyldning
Citera
2024-08-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
För ca 1h sen skrev Emilias mamma så här i en kommentar på sitt eget Insta-konto: "2 tagna 6 lösa för planeringen på mordet."

Vi ska nog inte dra för höga växlar innan det kommer ut något officiellt. Att de är lösa innebär ju också att de inte är tagna och då har ju polisen inte bedömt att de ska gripas, och i de dagboksblad vi har än så länge är där bara 3 misstänkta.
Vad har hon för instagramkonto?
Citera
2024-08-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Har det framkommit vem som utförde själva mordet av de två flickorna?
Man kan tolka meningen fel
Men förstår vad du menar
Citera
2024-08-04, 20:29
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ingen rolig grej att kolla på men kan du förklara lite mer?
Hur mycket såg du av klippet?'
Vet du hur långt klippet var? Har ju nämnts att det ska finns 4st med olika längder.
Skar eller hugg?
Om personen som skickade det till dig kan du ju be att de lägger upp det här så flashbackdektektiverna kan analysera det. Om du nu är okej med att det sprids.

Först kom det ut med att det var tre där den första var längst och de andra något kortare. Och det som skedde var:
1. Där de boxade BO
2.De skar henne
3.De mördade henne

Men igår skrev "en nykommen i tråden" att den sett 3 klipp där alla var misshandel (utan att kniven användes).

Så där finns nog betydligt fler.

Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det har i alla fall stått att dom inhalerade lustgas innan.

Såg en bild i någon tidning där det fanns en bild på lustgas i gräset från brottsplatsen.
Men med tanke på att där brukar hänga "lite löst folk" så kan den tillhöra "dem".

Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Då kanske det blir fler som torska, då för anstiftan.

Kan flera åka dit för anstiftan - inte "bara en"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in