Citat:
Ja, då mådde jag inte toppen. Jag tror att jag har Hashimotos då jag har en annan autoimmun sjukdom, men det är inget läkaren sagt till mig utan bara min egna bedömning.
Åh jag har också kämpat så jäkla mycket och det känns som att kroppen är förstörd av åååååår i kaloriunderskott som inte gett mig ett skit förutom trötthet.
Det måste vara så skönt att äntligen se lite resultat för dig. Jag önskar så så mycket att det ska hända mig med.
Det låter fantastiskt att Ozempic hjälpt dig så mkt, även med dina hjärnspöken.
Otroligt bra att du passar dig själv så du inte rasar in i ÄS igen.
Att ha koll på allt mm stoppar i munnen är fruktansvärt jobbigt och uttömmande av energi, man mår dåligt av det man stoppar i sig trots att man äter normalt.
Jag har också så jävla bra koll på kalorier och näringsinnehåll i mat efter att ha använt lifesum i massa år. Just nu har jag semester och orkar faktiskt inte väga min mat hela tiden, jag vet ändå vad den innehåller och har ändå koll. Känner bara att jag är så fruktansvärt trött på det.
Det har nu gått 5 dagar sedan jag höjde dosen och ingen förändring har skett. Mår precis som vanligt och väger som innan höjningen.
Funderar på att fråga min läkare om jag kan höja till 1mg redan på 7e sprutan istället för 9e.
Och be honom skriva ut en spruta på 2,4 så jag kan klicka min dos. Det är ju galet dyrt, betalar ca 4000 kr i mån för Wegovy samt tjänsten och det känns så otroligt onödigt när det inte ger mig någon effekt what so ever.
Åh jag har också kämpat så jäkla mycket och det känns som att kroppen är förstörd av åååååår i kaloriunderskott som inte gett mig ett skit förutom trötthet.
Det måste vara så skönt att äntligen se lite resultat för dig. Jag önskar så så mycket att det ska hända mig med.
Det låter fantastiskt att Ozempic hjälpt dig så mkt, även med dina hjärnspöken.
Otroligt bra att du passar dig själv så du inte rasar in i ÄS igen.
Att ha koll på allt mm stoppar i munnen är fruktansvärt jobbigt och uttömmande av energi, man mår dåligt av det man stoppar i sig trots att man äter normalt.
Jag har också så jävla bra koll på kalorier och näringsinnehåll i mat efter att ha använt lifesum i massa år. Just nu har jag semester och orkar faktiskt inte väga min mat hela tiden, jag vet ändå vad den innehåller och har ändå koll. Känner bara att jag är så fruktansvärt trött på det.
Det har nu gått 5 dagar sedan jag höjde dosen och ingen förändring har skett. Mår precis som vanligt och väger som innan höjningen.
Funderar på att fråga min läkare om jag kan höja till 1mg redan på 7e sprutan istället för 9e.
Och be honom skriva ut en spruta på 2,4 så jag kan klicka min dos. Det är ju galet dyrt, betalar ca 4000 kr i mån för Wegovy samt tjänsten och det känns så otroligt onödigt när det inte ger mig någon effekt what so ever.
Det är lätt att ta reda på, nästa gång läkaren vill att du tar blodprov be om att lägga till TPO-antikroppar. Konstigt att de inte gjort det redan. Har tydligen prognostisk betydelse så bra att veta om man har det.
Misstänker att jag orsakat min sjukdom själv genom att stressa kroppen med allt dietande
Har även försökt "läka" min ämnesomsättning förut, om det nu går, genom att äta mer och mer stegvis under ett par år. Ju mindre man äter desto mer anpassar sig kroppen efter det så jag ville försöka få upp ämnesomsättningen. Men det resulterade bara i att BMI sakta gick från övervikt till närmare fetma. Hopplöst!Ge inte upp innan du är på maxdos om jag får ge det rådet. Sen vet jag inte om jag vill tipsa om att testa AIP men det kan hjälpa, men det är som sagt extremt begränsande. Inga ägg, mejeriprodukter, gluten, nötter, potatis, tomater, bönor mm... Men det var så jag åt under den period jag gick ned som mest där i början. Säkert för att det typ inte fanns nåt man fick äta 😅
Funderar ändå på att kanske köra AIP i perioder och varva det med att äta vanligt. Mådde bra när jag åt så. Men vet inte. Orkar verkligen inte låta mat ta så mycket fokus i livet, vill liksom bara leva mitt liv och tänka på andra saker som normala människor. Just nu äter jag extra mycket protein och tycker faktiskt jag får bättre effekt av Ozempic, är mättare än vanligt.
Kör du Wegovy för att det är brist på Ozempic? Jobbigt att det är så mycket dyrare.