Citat:
Ursprungligen postat av
Psykbryt76
Jag kan tänka mig att de lyckas kväsa det för stunden men med tanke på PM:s tal gissar jag på en våldsam kväll/natt om det blir massiva gripanden, gissar jag att det endera lugnar sig tillfälligt eller så blir det än värre. Scenario ett tror jag det kan lugna sig några veckor/månader men vid nästa händelse som tänder gnistan kommer fler gå ut och vara betydligt mer organiserade. MI5 kommer ha mycket att göra för att hålla koll på personer och grupperingar som nu kommer ha "siktet inställt på landsförrädare" som politiker både i parlamentet men även lokala kommunpolitiker/borgmästare det är vad jag tror.
Premiärministern är ju riktigt efterbliven att gå ut med ett tal som detta. Folk som redan är ute och kaosar har ju nu noll incitament att sluta då straff lär vänta dem utan har allt att vinna på att fortsätta och trappa upp. Om idioten till premiärminister hade lite mer försonande attityd och retorik så hade det funnits potential för detta att lugna ner sig, men nu har puckot förmodligen bara hällt bensin över elden. Men det förvånar mig ju knappast, då dessa fårskallar har noll tolerans mot vita som ställer till med kaos, men använder silkesvantar mot kaosande BLM för all del liksom. Återigen Husbykravallerna hur polisen stod med händerna i byxfickorna när invandrarna brände bilar osv, men så fort svenskar dök upp så åkte hårdhandskarna på.