2024-08-04, 17:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Steg hit och steg dit.

Det underliga i mina ögon är när denne Nato-fjant samtidigt skriver att ryssland och rysslands arme håller på att braka ihop och att det är mycket viktigt att landets ledare mördas. Det går inte ihop.

Du borde faktiskt kunna uppfatta skillnaden mellan os ryzz-troll och er Nato-fjantar för det är faktiskt mycket ovanligt att vi skulle önska livet ur en Nato-ledare.

Vad skulle det tjäna till att mörda Zelenski, Kristensson/Andersson eller Harris/Trump. Ingenting. Jag är faktiskt inte en så irrationell och primitiv människa.

Jag ser en tydlig skillnad på oss "ryzz-troll ocgh er Nato-fjantar på flashback - ni önskar livet ur ledare som går Nato emot vi gör det inte med era "ledare". Jag sätter "ledare" inom citationstecken för vem kan på allvar beteckna Joe Biden som ledare?

Sen det där med era sexuella fantasier....

Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
"något så allvarligt" syftar du gissningsvis i att de har försökt och nu nära att lyckas koppla ned det ukrainska elnätet.

Skall säga så här: De njuter riktigt av att se den ukrainska civilbefolkningens lida men tycker samtidigt lite synd med betoning på lite synda om dem för de får lida för Nato/USA. Ok - det är synd om er men rätt åt er. Så tror jag man kan sammanfatta ryssarnas känslor.

Helt oförblommerad och fullständigt äkta glädeje känner dock ryssarna när de märker att den försvunna elen gjort det omöligt/mycket svårt för militära transporter. Lika så med de senaste dagarnas hårda angrepp mot järnvägsnätet. Dessa två faktorer sammantagna är stora orsaken till ukrainanrnas svårigheter vid fronten just nu.

Allra gladast skulle jag dock bli om väldigt många svenskar får frysa, även ihjäl sig för den delen, i vinter. Ett elakt hånskratt! Så går det om man retar den ryska björnen och skyll er själva om svenska gamla gubbar och tanter fryser ihjäl ute i sina stugor i obygden.

Hallå hur gick det med din offensiv som människoälskande humanist? Natoledare får leva alltså, men du skrattar hånfullt åt tanken på att svenska åldringar dör.

Ville du inte prata mer om det?
Citera
2024-08-04, 17:22
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Zelenskyj håller tal framför två F16 en plats i Ukraina. Ingen tvivel nu iallafall.
https://www.nrk.no/urix/ukraina-har-tatt-i-bruk-f-16-flyene-1.16988782

Oj vad snyggt med treudden på stjärtfenan, men den borde ha gjorts lite maffigare. Men det kanske inte fans tid för det.
Citera
2024-08-04, 17:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Oj vad snyggt med treudden på stjärtfenan, men den borde ha gjorts lite maffigare. Men det kanske inte fans tid för det.

Diskreta beteckningar på flyg är det stiliga.
Citera
2024-08-04, 17:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Ett ljud man saknar från barndomen.
En rote som patrullerar signalerar luftherravälde och trygghet.
Nu väntar vi bara på de svenska Saab ACS890 ska anlända till Ukraina så dessa F-16 kan börja jobba aktivt.

Ska bli intressant att se hur Link 16 funkar i verkligheten.

Gissar att dessa F-16 nu håller på att samla in data över Ukraina och kalibrera dess egna radar. Jag gissar det finns mycket skit i luften att hålla koll på.
Citera
2024-08-04, 18:01
Medlem
ThinkRightlys avatar
Det lär väl ta år innan alla utlovade F-16 plan är i Ukraina, så att de förhoppningsvis kan göra en skillnad i kriget. Och även då kommer det vara för få F-16 plan.
Citera
2024-08-04, 18:05
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
I detta läge väljer ryssarnas "store ledare" att låta raffinaderier ta stryk, skada oljeproduktionen med sin vanvettiga politik och satsa allt på en krigsekonomi. En "mästerstrateg" i sitt esse.
Jag tror så här: Putin och gänget låter folket ta skitjobbet med att försvaga väst för Kina men också sig själva. Detta för att om västliga ideér fått riktigt fotfästa hadde oligarkin varit i fara, medans Kina et dets garant. Putin skiter i folket och landet så länge hans krins tjänar fett på olja och gas och kan behålla makten. Nu går planen bara sådär, men vi får se på sikt hur starkt väst är.
Citera
2024-08-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

F-16-planen kommer sannolikt att användas för lite småuppdrag långt från fronten.
Vart då? -Bomba sina egna så som ryssen har för vana att göra?
Citera
2024-08-04, 18:46
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ny träff i rostovregionen?

Rysk förare dokumenterar enorma rökutveckligen genom att köra rakt in i rökmolnet.

In azov, the rostov region of the russian federation, a large-scale fire started near an oil depot.

It is reported that the landscape fire could spread to warehouses.

https://x.com/blyskavka_ua/status/1820114921029333022
Vilken idiot som kör rakt in i röken! Ryssar är verkligen inte smarta!
Citera
2024-08-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Det lär väl ta år innan alla utlovade F-16 plan är i Ukraina, så att de förhoppningsvis kan göra en skillnad i kriget. Och även då kommer det vara för få F-16 plan.

De börjar göra skillnad nu och sen byggs det upp. Hur många Mirage var det?
Citera
2024-08-04, 19:09
Medlem
Citat:

Hur många behövs för att inte vara för få då?
Citera
2024-08-04, 19:30
Medlem
Citat:
Varför behövs det ett stort antal?
Citera
2024-08-04, 19:41
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hur många behövs för att inte vara för få då?
Min. 20 plan(skvadron) för att vara effektiv och 40 piloter.
"Once they get a full squadron worth of aircraft and pilots, it’s “completely realistic” to fly the F-16s to the border and shoot into Russia given the jet’s radar, targeting system and missiles — all of which are superior to Ukraine’s Soviet-era fleet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in