2024-08-04, 16:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast jag måste faktiskt upplysa dig om att en del barn föds med diagnoser, ex autismspectrum, vilket faktiskt är en mutation, och ex ADHD, ADD och ODD ingår numera i Autismspectrat . Vad mutationen beror på vet man nog inte ännu, men det föds fler och fler barn med detta spectrum.

Om jag ska leka lite amatörpsykolog (jag har själv ett barn hemma med spectrat) så lider Rafaela av minst ODD, och det är INTE lätta barn att "uppfostra", inte för bioföräldrar heller.

Jag kunde tyvärr inte saxa ur artikeln.

https://www.gu.se/gnc/trotssyndrom

Tyvärr är det nog inte så att det föds fler & fler barn med diagnoser/mutationer.
Har alltid funnits men först nu har sätt att diagnosticera och screena utvecklats.
Jämför gärna med hur många vuxna & äldre som numera får kan få sin diagnos.
60-40åringar som får diagnoser inom autismspektrat är ren ut sagt lavinartat.
Vi var bara ena jävla ungar, livliga, försigkomna, uppfinningsrikedom som var helt bisarr, hände alltid nått helt otänkbart, vi var snälla barn och inte elaka men…….. jösses jag säger bara jösses!
Andra barn blev varnade av sina föräldrar för att umgås för mycket med oss så dom inte dom också skulle dras med i alla helt omöjliga påhitt.
Nu vet vi varför, nyss diagnoserna OCD och ADHD, skriver vi då vi är tvillingar.
Men vi har familj Volvo, villa, vovve och fasta jobb nu när vi blev äldre, helt utan att någon behandling, medicinering eller utredningar behövde göras, kanske sånt skulle stjälp oss istället vem vet?
Citera
2024-08-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Morsan brukade hänga på en pub i stan, ett klassiskt drinkluder. Oftast rejält påverkad av ladd.
Vems morsa,?
Citera
2024-08-04, 16:37
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Dom säger så säkert för att skrämma henne

Du tror inte hon redan var skrämd när hon låg där i gräset ihoptejpad och blev boxad på?
Man hör ju hennes dödsångest innan hon med kniven ens yttrar de orden.
Citera
2024-08-04, 16:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag har ingen aning.

Är det någon här inne som kan ge en rimlig förklaring till det
?

Röjs sekretessen riskerar namnet på den minderåriga MGM1 som har sekretess röjas.
Dvs. namnet på den nära anhöriga visar vem MGM1 är.
Citera
2024-08-04, 16:49
Medlem
Citat:
Du tror inte hon redan var skrämd när hon låg där i gräset ihoptejpad och blev boxad på?
Man hör ju hennes dödsångest innan hon med kniven ens yttrar de orden.

Orkar du lägga upp videon någonstans? Hittar ingen fungerande länk.
Citera
2024-08-04, 16:59
Medlem
TIPS!!!!!!

Väldigt intressant dokumentär på ca 40min om en 12årig flicka i England som knivmördar en 18åring! Väldigt mycket som direkt är kopia av detta falls 2 GM!!
Inte allting så klart, men väldigt mycket! Beskriver otroligt bra de olika psykologiska/känslomässiga förutsättningarna/funktionerna hos GM för att kunna utföra ett sånt dåd i så ung ålder! Både innan dådet, under tiden o efteråt, föräldrarnas ansvar vs samhällets ansvar, rättegång o straffet,

Det som slår mig mest va att denna 12åring beskrivit sin gärning o allt omkring i sin dagbok (mobil va inte aktuellt då) o verkade njuta o vara stolt. På samma sätt som dom 2 GM i detta fall gjorde fast med mobilen…

Som sagt, finns många likheter!

Väl värt att titta på!

https://youtu.be/UioMdY2qhJI?si=9SmOTYe2l83MGvDo

Edit: hon dömdes 1997 o sitter fortfarande på låst institution o kommer inte ut i närtid. Lagom straff kan jag tycka!
Citera
2024-08-04, 16:59
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Röjs sekretessen riskerar namnet på den minderåriga MGM1 som har sekretess röjas.
Dvs. namnet på den nära anhöriga visar vem MGM1 är.

Ok, flera andra har dock svarat att det är sekretess då personen inte blivit häktad.
Citera
2024-08-04, 17:00
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteknox1337
Orkar du lägga upp videon någonstans? Hittar ingen fungerande länk.

Jag har inte videon.
Såg den när länken fungerade.
Citera
2024-08-04, 17:04
Medlem
Citat:
Jag har inte videon.
Såg den när länken fungerade.

Jag förstår, tack.

Ingen som har videon och kan lägga upp den någonstans?
Citera
2024-08-04, 17:06
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteknox1337
Jag förstår, tack.

Ingen som har videon och kan lägga upp den någonstans?

Finns nog flera som har alla klippen, de lär dyka upp här inne förr eller senare.
Citera
2024-08-04, 17:12
Medlem
(M) är Irakisk kurd och säger att hon älskar se blod så därför hon gjorde det. hon sa det till någon som jobbar där
Citera
2024-08-04, 17:14
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborgsnich
Bo är Irakisk kurd och säger att hon älskar se blod så därför hon gjorde det. hon sa det till någon som jobbar där

BrottsOffret är inte irakisk kurd.

Den som kontaktade SIS-hemmet är MGM1 (13-åringen) och berättade att hon mördat någon.

15-åringen är från Irak.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-04 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in