2024-08-03, 20:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Ta på sig skulden i egenskap av yngsta förövaren kanske, eller så tog samvetet henne, dock alldeles försent

Eller kanske "skryta", eller lägga skulden på personalen som lät henne åka hem på permis eller avslutad placering?

Dåligt samvete tror nog inte jag på......tyvärr.
Citera
2024-08-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast jag måste faktiskt upplysa dig om att en del barn föds med diagnoser, ex autismspectrum, vilket faktiskt är en mutation, och ex ADHD, ADD och ODD ingår numera i Autismspectrat . Vad mutationen beror på vet man nog inte ännu, men det föds fler och fler barn med detta spectrum.

Om jag ska leka lite amatörpsykolog (jag har själv ett barn hemma med spectrat) så lider Rafaela av minst ODD, och det är INTE lätta barn att "uppfostra", inte för bioföräldrar heller.

Jag kunde tyvärr inte saxa ur artikeln.

https://www.gu.se/gnc/trotssyndrom

Det är väl lite det jag menar, vi vet väl inte vad dom har i bagaget, trauman, diagnoser mm.
Jag försöker inte förringa det dom gjort, men på något plan står det ju inte rätt till.
Citera
2024-08-03, 20:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Varför fortsatt under sekretess om det är en vuxen människa?

Personen blev inte häktad "bara" anhållen någon dag, eller så, och då råder sekretess för alla.
Citera
2024-08-03, 20:58
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Varför fortsatt under sekretess om det är en vuxen människa?

Jag har ingen aning.

Är det någon här inne som kan ge en rimlig förklaring till det
?
Citera
2024-08-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag har ingen aning.

?

Frågade samma för någon dag sedan.

Antagligen för att inte avslöja dotterns identitet fick jag till svar.
Citera
2024-08-03, 21:06
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning.

?

Varför det är sekretess på den som är misstänkt för skyddande av brottsling? Eftersom denne inte är häktad.
Citera
2024-08-03, 21:07
Medlem
Citat:
Eller kanske "skryta", eller lägga skulden på personalen som lät henne åka hem på permis eller avslutad placering?

Dåligt samvete tror nog inte jag på......tyvärr.

Du har säkert rätt i det, framförde det bara som en möjlig tes, men att skryta för sishemmet, ja varför inte en nagel i ögat på dom att de misslyckats med sitt uppdrag
Citera
2024-08-03, 21:08
Medlem
Citat:
Personen blev inte häktad "bara" anhållen någon dag, eller så, och då råder sekretess för alla.

Tack missat att denne inte blev häktad, my bad
Citera
2024-08-03, 21:12
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Fast jag måste faktiskt upplysa dig om att en del barn föds med diagnoser, ex autismspectrum, vilket faktiskt är en mutation, och ex ADHD, ADD och ODD ingår numera i Autismspectrat . Vad mutationen beror på vet man nog inte ännu, men det föds fler och fler barn med detta spectrum.

Om jag ska leka lite amatörpsykolog (jag har själv ett barn hemma med spectrat) så lider Rafaela av minst ODD, och det är INTE lätta barn att "uppfostra", inte för bioföräldrar heller.

Jag kunde tyvärr inte saxa ur artikeln.

https://www.gu.se/gnc/trotssyndrom

Och inte att förglömma diagnoser som utvecklas pga ens livshändelser/trauman som c-ptsd, eller personlighetesstörningar som utvecklas under barn/ungdomen pga uppväxtomständigheter. M.fl.
Citera
2024-08-03, 21:13
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Frågade samma för någon dag sedan.

Antagligen för att inte avslöja dotterns identitet fick jag till svar.

För att den inte är häktad förklarade Dogmatix.
Citera
2024-08-03, 21:14
Medlem
Citat:
För att den inte är häktad förklarade Dogmatix.

Ok kan kanske vara så också, ingen aning!
Citera
2024-08-03, 21:14
Medlem
Då var det mord likt förbannat och ingen olyckshändelse! Dessa två bör sitta bakom lås och bom på psyket och aldrig mer få komma ut i det fria igen!

De två flickorna – 13 och 15 år gamla – misstänks ha mördat 14-åriga Emilia Sjöberg med flera knivhugg i halsen.

Nu kan Expressen berätta hur deras ånger gjorde att polisen snabbt kunde ringa in dem som misstänkta.

Under mordnatten ska 13-åringen ha skrivit till personal på ett boende att hon hade dödat en person.

I förhör bröt 15-åringen ihop och sa att hon letat efter ett nummer till Emilias mamma för att be om förlåtelse, enligt uppgifter.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-08-03 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in