2024-08-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Någonstans i denna tråd, går kanske att söka på.
Juste glömde jag har läst den nu redan jag hittade den ganska snabbt,tack ändå
Citera
2024-08-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Tack! ❤️

Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Hoppas dom fattar beslut snabbt! Tyvärr är det så bland speciellt blatte tjejer att det är status att vara farlig och kriminell. Och jag tror inte det går att bota med SIS och LVU etc... Oftast blir dom bara ännu värre på dom här institutionerna.

Jag tror det handlar om ett hatbrott, där dom varit avundsjuka och börjat hata på den här stackars tjejen och där det gått alldeles för långt. Tyvärr har psykopater inga spärrar.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/05/skarpt-regelverk-om-utvisning-pa-grund-av-brott-ska-utredas/
Precis! SIS är liksom ett ställe där du träffar mer kriminella vänner, Du gör ett brott polis/soc bestämmer sig att sätta dig på SIS hem men där träffar du mer kriminella vänner och de slutar med en mer kriminell framtid.

De skrivs om att dessa 2 tjejer är FOXTROT Medlemmar vilket jag tror är rent ut sagt skitsnack! har någon information eller kan bevisa något?
Citera
2024-08-04, 13:41
Medlem
Samhällets ansvar osv i all ära, vid havererade föräldraskap.
Tycker att samhället bör skyddas också. Mördarna är felnavlade och kommer aldrig att kunna ingå i ett sammanhang där de kan anses som pålitliga. De bör flyttas över efter sina daddaplaceringar
till rättspsyk med SUP.
Citera
2024-08-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
Precis! SIS är liksom ett ställe där du träffar mer kriminella vänner, Du gör ett brott polis/soc bestämmer sig att sätta dig på SIS hem men där träffar du mer kriminella vänner och de slutar med en mer kriminell framtid.

De skrivs om att dessa 2 tjejer är FOXTROT Medlemmar vilket jag tror är rent ut sagt skitsnack! har någon information eller kan bevisa något?

Tror inte dom är foxtrot Antagligen blatte tjejer som är "Wannabe foxtrot" som tror att bara för att dom känner nån i sin närhet som är kriminell så är dom per automatik också det.

Lite som alla skitungar som klär sig med gucci keps och becknarväska och luva och svarta kläder som tror att dom är farliga, men som inte har nån aning om vad det verkligen handlar om att vara kriminel. Och som börjar lipa och springer hem till mamma så fort dom får en örfil.
Citera
2024-08-04, 13:51
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Är du här igen med dina upprepande av lögner och förtal gentemot den Stackars Mamman som även hon är BO! 😡

Förstår att det kan va svårt att hålla sig ifrån om man är så störd som du tycks vara, att fortsätta spamma med sitt hat gentemot någon i extremt underläge nu. Otroligt fegt rovdjursbeteende av dig!
Just de första åren är det viktigaste och avgörande och förmodligen därför hon också blev en så fin och empatisk Flicka jmf med de andra, tack vare hennes kärleksfulla empatiska Mamma! Sedan dök en man upp, hennes ex och va då allting plötsligt förändrades och hon fick båda sina Barn fråntagna.
Vilket lär har varit väldigt traumatiskt både för barnen och henne!
Så du kan inte ens analysera korrekt, då du saknar både kunskap och intelligens!
Hade hon inte blivit bortsliten från sin Mamma på det mest traumatiska vis, utan Mamman fått hjälp istället, hade hon heller aldrig träffat dessa GM!
Mamman har gått igenom så många Trauman som är svårt att förstå hur man ens klarar som människa! Och det är en sådan Person du alltså väljer att angripa på värsta sätt!

Finner inga ord egentligen, för din sort!

Men du har ju din personliga Agenda att hata på Kvinnor och Mammor så du vrider allt till att det är deras fel, oavsett hur långsökt och fel det än är! Du sysslar med lögner och desinformation!
En äkta energitjuv är du, som inte tycks va mottaglig för sanningen och fakta, ej heller förmåga till empati eller självreflektion.

Så vi lär väl dessvärre få se dig fortsätta spamma i diverse trådar med samma hat, och upprepande av lögner och förtal kring dessa Stackars Mammors och kvinnor! Utan vare sig skam eller medkänsla i kroppen!

Du kanske själv kommer råka ut för något liknande i framtiden. Kanske bara något sådant som kan få dig att börja förstå, om ens då.
Ta inte i så du spricker. En sådan ängel var inte flickan utan hade själv varit inblandad i åtminstone en misshandel framgår det av domstolshandlingarna. Vadå ”sedan dök en man upp”? Är det några som kommer fram ur tomma intet eller kan det vara så att mamman gör ett val när hon med sitt barn flyttar ihop med någon som missbrukar?
Citera
2024-08-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Tror inte dom är foxtrot Antagligen blatte tjejer som är "Wannabe foxtrot" som tror att bara för att dom känner nån i sin närhet som är kriminell så är dom per automatik också det.

Lite som alla skitungar som klär sig med gucci keps och becknarväska och luva och svarta kläder som tror att dom är farliga, men som inte har nån aning om vad det verkligen handlar om att vara kriminel. Och som börjar lipa och springer hem till mamma så fort dom får en örfil.
Vettigt sagt!

Tror inte heller någon av dom är Foxtrot alls de är små barn som leker sig farliga
Citera
2024-08-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag förstår ju vad du och andra tänker runt gärningsmännens utmanade uppväxt. Och det är fullt möjligt, rent av troligt, att en mycket hemsk uppväxt gör att man har hög sannolikhet att ta dåliga beslut och agera sadistiskt.
Så långt all good.

Men, det som stör mig är att många (säger inte att det gäller dig) av socialsekreterar-typen ser denna omständighet som något som förskjuter ansvaret från gärningsmännen till den diffusa urkunden ”samhället” och att brottet därmed blir mindre allvarligt och har lägre personligt ansvar.
Det menar jag är fel.
Denna omständighet gör brottet värre och gör att fler borde hållas ansvariga.
Gärningsmännen bör givetvis ha långa fängelsestraff. I min bok hade dödsstraff också varit acceptabelt, men förstår ju att Sverige aldrig skulle landa där.
Utöver det anser jag att den som misslyckats så kapitalt i sin uppfostran av barn också borde hållas ansvarig i någon form.

För mig är det problematiskt när ”svår uppväxt” flyttar ansvaret till samhället. Det borde snarare vidga ansvaret till ansvariga för denna svåra uppväxt, förutsatt att gärningsmannen fortsatt inte är myndig.
Är barnet under 15 borde dessutom straffen för föräldern vara höga. Barn under 15 ska under inga som helst omständigheter driva omkring fritt på byn och leka gangsters.
Sker det så sker det med förälderns tysta medgivande. Här borde det naturligtvis finnas en livlina för föräldrar att anmäla sina barn för inlåsning tills vidare, om man helt tappat kontrollen.
Men att bara låta det vara är ett aktivt val.

Men det ena förtar inte det andra. Bara för att dessa brutala människor bär sitt personliga ansvar över gärningen betyder det inte att staten/soc står utan ansvar.
Det är ju en spiral av omständigheter som lett gärningsmännen dit dom är idag.
Och JA, dom har ett personligt ansvar för det dom gjort mot offret och ska straffas därefter. Önskvärt med bra mycket högre straff än dom kommer att få.
Men vi kan inte vara tysta över det förfall socialtjänst och politikerna skapar med sitt lullull med saft, kaka och tv-spel i något år.
Krafttaget till förändring börjar hos staten, och främst är det politikerna som behöver införa nya riktlinjer både i det rättsliga men också hur man kan förebygga den nedåtgående spiral vi sett alldeles för mycket av senaste åren.
Det är väldigt få som föds onda, långt fler blir det pga omständigheter under uppväxten. Ingen ursäkt, men ett faktum.
Citera
2024-08-04, 13:58
Medlem
Extremeflys avatar
Tänkte på en sak.
Den som är under 15 kan ju inte dömas. Men finns det inte låsta psykiatriska avdelningar för barn när man är en fara för sig själv eller andra? Nu menar jag psykiatriska som inom regional vård och inte SIS eller sånt.

För har man gjort såhär så är man inte frisk någonstans och bör verkligen kunna låsas in på psyk.
Citera
2024-08-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag förstår ju vad du och andra tänker runt gärningsmännens utmanade uppväxt. Och det är fullt möjligt, rent av troligt, att en mycket hemsk uppväxt gör att man har hög sannolikhet att ta dåliga beslut och agera sadistiskt.
Så långt all good.

Men, det som stör mig är att många (säger inte att det gäller dig) av socialsekreterar-typen ser denna omständighet som något som förskjuter ansvaret från gärningsmännen till den diffusa urkunden ”samhället” och att brottet därmed blir mindre allvarligt och har lägre personligt ansvar.
Det menar jag är fel.
Denna omständighet gör brottet värre och gör att fler borde hållas ansvariga.
Gärningsmännen bör givetvis ha långa fängelsestraff. I min bok hade dödsstraff också varit acceptabelt, men förstår ju att Sverige aldrig skulle landa där.
Utöver det anser jag att den som misslyckats så kapitalt i sin uppfostran av barn också borde hållas ansvarig i någon form.

För mig är det problematiskt när ”svår uppväxt” flyttar ansvaret till samhället. Det borde snarare vidga ansvaret till ansvariga för denna svåra uppväxt, förutsatt att gärningsmannen fortsatt inte är myndig.
Är barnet under 15 borde dessutom straffen för föräldern vara höga. Barn under 15 ska under inga som helst omständigheter driva omkring fritt på byn och leka gangsters.
Sker det så sker det med förälderns tysta medgivande. Här borde det naturligtvis finnas en livlina för föräldrar att anmäla sina barn för inlåsning tills vidare, om man helt tappat kontrollen.
Men att bara låta det vara är ett aktivt val.

Jättebra skrivet, jag har alltid sagt att det börjar hemma med föräldrarna, finns det ingen gräns hemifrån blir det såhär, sen finns det en och annan som ändå spårar ur trots bra uppväxt men dessa är väldigt få.
Citera
2024-08-04, 14:02
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ta inte i så du spricker. En sådan ängel var inte flickan utan hade själv varit inblandad i åtminstone en misshandel framgår det av domstolshandlingarna. Vadå ”sedan dök en man upp”? Är det några som kommer fram ur tomma intet eller kan det vara så att mamman gör ett val när hon med sitt barn flyttar ihop med någon som missbrukar?

Och?

Försöker du vidmakthålla myten om det "ideala brottsoffret"?

Finns gott om avhandlingar ang det. Läs på, förkovra dig och landa sen i verkligheten.
Citera
2024-08-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tänkte på en sak.
Den som är under 15 kan ju inte dömas. Men finns det inte låsta psykiatriska avdelningar för barn när man är en fara för sig själv eller andra? Nu menar jag psykiatriska som inom regional vård och inte SIS eller sånt.

För har man gjort såhär så är man inte frisk någonstans och bör verkligen kunna låsas in på psyk.

Lpt? Lagen om psykiatrisk tvångsvård kan du få om du är så psykiskt sjuk att du kan skada dig själv eller ANDRA?

Ganska vanligt att tjejer som skadar sig själva genom att skära upp sig själva hamnar där. Men du kan även hamna där om du är psykiskt sjuk och försöker skada andra eller har skadat andra. Mord lär ju räknas in där.

Där kan du få sitta i all evighet så länge en läkare bedömer att du behöver det.
Senast redigerad av Arrl 2024-08-04 kl. 14:07.
Citera
2024-08-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
skrivs om att dessa 2 tjejer är FOXTROT Medlemmar vilket jag tror är rent ut sagt skitsnack! har någon information eller kan bevisa något?
To.m Foxtrot hade fått skämmas isåfall. Dessa tjejer är amatörer, inga gangsters. 10 åriga gängkriminella pojkarna är smartare än dessa råttor som lyckades torska efter mindre än 1 dygn. Ingen vill förknippas med dessa fula clowner, dom har skämt ut sig

Det här var 13 åringens chans att visa sina framfötter för den äldre M, och en dröm om att få respekt och bli sedd. Men tror det blir motsatt effekt, utanförskap.
Senast redigerad av atinySetare 2024-08-04 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in