2024-08-04, 11:57
Medlem
frdks avatar
https://www.dn.se/ledare/anna-hedenmo-nar-jag-sag-akessons-iskalla-leende-fick-jag-nog/

Citat:
Anna Hedenmo: När jag såg Åkessons iskalla leende fick jag nog.
I våras nådde jag en gräns – jag fick nog av fientligheten och de hatiska utfallen i politiken. En händelse i valrörelsen blev droppen

Nu är det kanske ingen nyhet för de som sett hennes intervjuer där hon är allt annat än opartisk.
Men kan man tänka sig att "oberoende" SVT ska klandras retroaspekt för att inte hålla rent hus?
Vi som har sett hon i rutan och lyssnat på alla vänsterpikar, borde inte vi ha nån typ av ersättning eller formell ursäkt nu när sanningen väl har kommit ut.
Citera
2024-08-04, 11:59
Avstängd
Hon är inte anställd av SVT längre, och är fri att uttrycka sig. Har du Handelsbanken som bank, så kan du avsluta ditt konto nu, där hon jobbar nu, eller sluta läsa DN.
Citera
2024-08-04, 12:03
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
https://www.dn.se/ledare/anna-hedenmo-nar-jag-sag-akessons-iskalla-leende-fick-jag-nog/

Nu är det kanske ingen nyhet för de som sett hennes intervjuer där hon är allt annat än opartisk.
Men kan man tänka sig att "oberoende" SVT ska klandras retroaspekt för att inte hålla rent hus?
Vi som har sett hon i rutan och lyssnat på alla vänsterpikar, borde inte vi ha nån typ av ersättning eller formell ursäkt nu när sanningen väl har kommit ut.
Kanske har du tittat på en anna Anna Hedenmo än jag.

Den Anna Hedenmo jag har sett har vart den enda svenska journalist som ställt motfrågor. Bl.a. frågade hon Annie Lööf om hon tyckte själv att hon uppförde sig som en mogen vuxen människa.

JAg är SD. Sedan är Hedenmo kvinna och hennes hormoner signalerar till henna att markera tillhörighet.
Citera
2024-08-04, 12:03
Medlem
Citat:

Hedenmo arbetar väl inte kvar på SVT?
Citera
2024-08-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Kanske har du tittat på en anna Anna Hedenmo än jag.

Den Anna Hedenmo jag har sett har vart den enda svenska journalist som ställt motfrågor. Bl.a. frågade hon Annie Lööf om hon tyckte själv att hon uppförde sig som en mogen vuxen människa.

JAg är SD. Sedan är Hedenmo kvinna och hennes hormoner signalerar till henna att markera tillhörighet.
Ja så uppfattar jag det också. Nu tittar jag sällan på TV men Hedenmo har INTE en tydlig vänsterprofil utan jag tycker hon har varit utmärkt på SVT, när jag sett henne.
Citera
2024-08-04, 12:12
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

SD är tydliga med att de vill avskaffa förutsättningarna för en fri press så det är väl inte speciellt konstigt om personer som försörjt sig som reportrar och liknande tycker illa om dem.

Hedenmo är inte vänster.
Citera
2024-08-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hon är inte anställd av SVT längre, och är fri att uttrycka sig. Har du Handelsbanken som bank, så kan du avsluta ditt konto nu, där hon jobbar nu, eller sluta läsa DN.

Tack för ett vasst svar till alla SDare som nu efteråt vill göra en story om ANNA
Typiskt SD , hitta ngt att gapa ock skrik åt , om det inte gäller en SDare som trampat i klaveret .
DÅ ÄR DET TYST
OBS , jag är Moderat
Citera
2024-08-04, 12:17
Medlem
Exakt. Hon borde fått sparken från SvT för 15 år sen. Journalister och programledare där skall vara neutrala och opolitiska, och inte v/mp aktivister.

Men det har ju alla vetat länge, nu blev det extra tydligt. SvT har totalt misslyckats med sitt uppdrag !!
Citera
2024-08-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Exakt. Hon borde fått sparken från SvT för 15 år sen. Journalister och programledare där skall vara neutrala och opolitiska, och inte v/mp aktivister.

Men det har ju alla vetat länge, nu blev det extra tydligt. SvT har totalt misslyckats med sitt uppdrag !!
Men på SVT hade hon inte någon vänsterprofil.

Nu är hon inte längre anställd på SVT och får säga precis vad fan hon vill.
Citera
2024-08-04, 12:29
Medlem
Kommer ihåg när hon intervjuade partiledare i direktsändning förut. Glad och vänlig mot vänstersidan, elak och såg ut som hon svalt en citron när hon skulle prata med Jimmy Å.
Citera
2024-08-04, 12:33
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:

Hade varit nice med lite mer kontext här eftersom artikeln är låst.

Vad var det Åkesson log åt?

Det är synnerligen relevant, eftersom det inte går att veta om hon gör en höna av en fjäder, utan att veta vad hon reagerade mot.
Citera
2024-08-04, 12:38
Medlem
Det blir ju väldigt svårt att tro på att hon agerat sakligt och objektivt under sin tid på SVT. Att hon inte är anställd längre är underordnat. Public Service behöver göras om i grunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in