2023-08-10, 13:15
Medlem
rudi1985s avatar
Det snackas i tråden om att per skulle varit stor och stark? var han det?
Citera
2024-02-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Det snackas i tråden om att per skulle varit stor och stark? var han det?

Nej en spinkis

Förövrigt vad hände med han som satt gripen för ett antal år sedan? Den snubben erkände att han hade ringt in samtalen varvid han sedan greps
Citera
2024-02-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smogaffet
Nej en spinkis

Förövrigt vad hände med han som satt gripen för ett antal år sedan? Den snubben erkände att han hade ringt in samtalen varvid han sedan greps

Han erkände falskt pga ett "psykbryt".
Citera
2024-02-06, 14:45
Medlem
Har man någon misstänkt och vad heter han?
Citera
2024-02-18, 02:02
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smogaffet
Nej en spinkis

I efterlyst på youtube sa dom han var 192 cm och vägde 95 kg med den vikten till hans längd är man inte spinkig. Dessutom sa dom han var vältränad. Som sagt 192 cm 95 kg om inte är småfet har man muskelmassa vid den vikten.
Citera
2024-05-17, 23:24
Avslutad
Låter han inte som Patrik C…..Täby kyrkby sedan Östermalm. Pundare dessutom.
Senast redigerad av LeifAnders 2024-05-17 kl. 23:36.
Citera
2024-08-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Larmoperatören måste vara dum i hela huvudet eller ny på jobbet. Är man larmoperatör vet man vad Swartlings Ridskola, Karlavägen och Valhallavägen är för något. Larmoperatören borde ha ställt helt andra frågor än att upprepa frågor som ringaren svarar på flera gånger.

-Vad heter du?
-Hur vet du att det var många knivhugg?
-På vilket avstånd ungefär såg du detta?
-Hur vet du att det var ett rån?
-Hur vet du att det var en man som blev knivhuggen?

Otroligt korkad larmoperatör!

Nja det där håller jag inte riktigt med om, låt gå för den första frågan (fast jag har ringt ett par gånger och aldrig fått som första fråga en undran om vad jag heter). Men sedan är jag inte alls med.
Det måste gå snabbt, och de frågor du radar upp har mer karaktären av polisförhörsfrågor, vilket knappast är det som larmoperatören ska prioritera i ett läge där det kan vara mycket akuta saker som behöver ordnas snabbt.
Med facit i hand hade det förstås varit kanon att få svar på de där frågorna, men efterklok kan vem som helst vara, och där och då gällde det att först få klart för sig "vad och var" och sedan få ut hjälp så snabbt man kan.
Citera
2024-08-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Jag bor på gärdet och då jag är vaken på nätterna har jag runt 4-5tiden sett en skallig narkoman gå omkring med en väska påtänd på tjack skulle jag tro gå och rycka i källar dörrar samt kolla in bilar. Han ser även ut lite som walken i fejjan kan detta vara denna mischa?.

Mischa är lång och bor på fältans tak
Citera
2024-08-06, 09:59
Medlem
Det är mördaren som ringer från telefon, med AI kan man av det korta samtalet(det räcker med 3 sek) återskapa hans röst och göra meningar att jämföra och se om han kan bli igenkänd.
Samt att man med röst spektrum kan se det som ett fingeravtryck.
Citera
2024-08-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det är mördaren som ringer från telefon, med AI kan man av det korta samtalet(det räcker med 3 sek) återskapa hans röst och göra meningar att jämföra och se om han kan bli igenkänd.
Samt att man med röst spektrum kan se det som ett fingeravtryck.

Det finns några problem med din metod. Exempelvis kan en röst förändras om personen är andfådd eller så.
Citera
2024-08-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Det finns några problem med din metod. Exempelvis kan en röst förändras om personen är andfådd eller så.

Men inte spektrat, om du kollar på det så är det fortfarande som ett fingeravtryck. Även fast du är anfådd.
Citera
2024-09-08, 21:34
Avslutad
Hur går utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här