2024-08-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
Japp, Han är misstänkt för skyddande av brottsling

Var har du källan till det? Tidigare har det varit okänt.
Citera
2024-08-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Finns det egentligen något skäl för åklagaren att inte åberopa utvisning på den 15-åriga sadistiska irakiern? Såvitt jag förstår är hon inte född här och inte hennes smutsiga pundarluder till morsa heller.

Sveriges rättsväsende har här ett utmärkt läge att statuera exempel genom att utvisa hela familjen.

Nu jobbar vi ju inte med kollektiv bestraffning, hur skulle det se ut? Om svenne banan dödar någon ska vi låsa in hela släkten då eftersom det inte finns någonstans att ”skicka” dom?
Citera
2024-08-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Var har du källan till det? Tidigare har det varit okänt.
Förlåt hade fel ej 15 åring man utan en vuxen man som begick den handlingen här e källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0xebg/uppgifter-mordmisstankt-flicka-angerfull-efter-mordet-pa-emilia
Citera
2024-08-03, 22:32
Medlem
Citat:
Förlåt hade fel ej 15 åring man utan en vuxen man som begick den handlingen här e källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0xebg/uppgifter-mordmisstankt-flicka-angerfull-efter-mordet-pa-emilia

precis.
Citera
2024-08-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Han lever inte.

Ok då är det någon annan släkting. Känner igen namnet fick för mig det var farfar
Citera
2024-08-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja det är så himla sjukt. Fallet har inte ens varit i rätten önnu, alla kan se video med föickans dödsångest och ändå sitter folk och vill göra flickorna som mördat till offren i historien.

Om de varit 8-9 år hade jag absolut kunnat analysera förvarna och deras situation som direkt korrelation till en utsatthet som snabbt kan ge en förklaring men inte när de uppnått högre kognitiva förmågor.
Ok, så du menar att deras öde redan var hugget i sten? Att deras genetik hade fått dem till att mörda E oavsett uppväxt?
Citera
2024-08-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Funkar utmärkt i andra länder. Ingen gråter där om kollektiv bestraffning. Håll din vänsterblivna käft.

vad hände med likhet inför lagen? Å kalla mig inte vänstervriden vad du än gör det blir bara dålig stämning
Citera
2024-08-03, 22:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroobo
Förstår inte din poäng? Finns inte tillräckligt många som erbjuder sig att vara familjehem finns det inte. Och politikerna beviljar inte nya HVB bara för att soc påpekar. Gången är den motsatta, politiker bestämmer vad soc får kosta. Så saknas HVB är det en fråga för politikerna och inget soc bara säger till om pch får beviljat. Budget läggs i början av året - och är det någonstans det sparas från politiskt håll just nu så är det på soc.

Nja, nu betalar ju inte kommunen för just LVU.......läs på!

Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Hur jag än studerar denna mamma kommer jag till samma slutsats, som irakier själv. Jag tror starkt på att denna mamma är zigenare fr Irak.. det är enbart de som är på det sättet som kvinnor.. alltså hon uppfyller alla kriterier.. eller så är hon prostituerad av sig själv.. de brukar sällan vara alkoholiserade.. däremot zigenarfolk, deras kvinnor föder barn av okända män.. plus att just mammorna blir stolta över att deras flickor börjar tidigt locka män.. männen i släkten blir ännu gladare , står o vaktar vid dörren medans kvinnor o flickor "tjänar" pengar..

Jaa, det och kanske även krigsskadad.

Men du som är mer insatt i dessa kulturer, tror du att Ms mamma är biomamma, eller bör det göras ett DNA-moderskapstest? Kan de "ta in" ett litet barn som är ex föräldralös, ex efter kriget?
Citera
2024-08-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
Exakt. Tack för bra svar!
Hur vet ni att de hade sågat 😭💔💔💔 var har ni hört detta.
Citera
2024-08-03, 22:45
Medlem
Citat:

Det står ju inte ens kön på den personen
”Ytterligare en person, en vuxen, är misstänkt för grovt skyddande av brottsling” (Källa Aftonbladet). Det har spekulerats i tråden om att det är R*f*el*s mamma eller pappa.
*a
Citera
2024-08-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lin1234
Det står ju inte ens kön på den personen
”Ytterligare en person, en vuxen, är misstänkt för grovt skyddande av brottsling” (Källa Aftonbladet). Det har spekulerats i tråden om att det är R*f*el*s mamma eller pappa.
*a
Hur ska du förklara häktet då?
Citera
2024-08-03, 22:48
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
vad hände med likhet inför lagen? Å kalla mig inte vänstervriden vad du än gör det blir bara dålig stämning

Likhet inför vilken lag?
Poängen är att det ska göras möjligt att skicka ut kriminella blattefamiljer ur landet, Sverige har här ett strålande läge. Mamman är invandrad, och är enligt uppgifter kriminell. Hennes dotter bor på SIS-hem och har nu tortyrmördat en 14-åring. Guldläge att sätta praxis och tillämpa samma sak när somaliska barnsoldater avrättar folk på våra gator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in