2024-08-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Kan du bara behålla din skit för dig själv istället?

Det är inte synd om gärningsmännen. Möjligen deras syskon och helt oskyldiga anhöriga som aldrig gjort barnen något ont.

Det handlar om avsaknad av affektiv empati
Jag hade en hyfsat kass uppväxt och var lite tonårsstrulig några månader som slutade extremt konfliktfyllt. Jag ingrep när folk gick på svagare och avbröt även saker jag var delaktig i mot andra när jag avläste deras känslor av oro eller ångest.

Jag är ett bra exempel på att man inte behöver utsätta andra pga egen utsatthet och att man även kan hoppa emellan i bråk, säga åt sina kamrater att det räcker när någon blir utsatt av något slag.

Jag mötte hela tiden en massa skitfördomar och var alltid syndabock. Det påverkade inte min empatiska förmåga hur mycket konfliker jag än drogs in i.
Nä, jag kan faktiskt inte hålla min skit för mig själv. Det kanske är jobbigt för dig att jag uttrycker min åsikt. Men eftersom du inte är påverkad av din kassa uppväxt tänker jag att du är helt för att jag uttrycker min åsikt precis som alla andra. Hade du varit mitt barn hade du inte uttryckt dig som du gör mot mig, skulle vilja påstå att det grundar sig i dålig uppfostran. Väx upp.
Citera
2024-08-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
I Sverige handlar det alltid mer om förövarna än offret
Ja det är så himla sjukt. Fallet har inte ens varit i rätten önnu, alla kan se video med föickans dödsångest och ändå sitter folk och vill göra flickorna som mördat till offren i historien.

Om de varit 8-9 år hade jag absolut kunnat analysera förvarna och deras situation som direkt korrelation till en utsatthet som snabbt kan ge en förklaring men inte när de uppnått högre kognitiva förmågor.
Citera
2024-08-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
I häktningsdokumentet för dottern finns inget kryss i rutan för utländsk medborgare.
Förlåt för frågan men vart finns det o läsa häktning dokumentet?
Citera
2024-08-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Ok. Enligt uppgifter längre bak i tråden flydde familjen inkl. dottern från Irak. Det vore ju otroligt sorgligt om den defekta dotten är född här och av den anledningen inte kan utvisas (lika enkelt).

Nej utan hon har bara bott i Irak.
Citera
2024-08-03, 22:20
Medlem
gronagubbens avatar
enligt expressen är det 2 gärningsmän/flickor varför är det då 3 misstänkta enligt tråd-titel.
Citera
2024-08-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja det är så himla sjukt. Fallet har inte ens varit i rätten önnu, alla kan se video med föickans dödsångest och ändå sitter folk och vill göra flickorna som mördat till offren i historien.

Om de varit 8-9 år hade jag absolut kunnat analysera förvarna och deras situation som direkt korrelation till en utsatthet som snabbt kan ge en förklaring men inte när de uppnått högre kognitiva förmågor.

Håller helt med!!
Citera
2024-08-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
enligt expressen är det 2 gärningsmän/flickor varför är det då 3 misstänkta enligt tråd-titel.
3dje misstänkte är en kille vid 15 års åldern
Citera
2024-08-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Ok. Enligt uppgifter längre bak i tråden flydde familjen inkl. dottern från Irak. Det vore ju otroligt sorgligt om den defekta dotten är född här och av den anledningen inte kan utvisas (lika enkelt).

Om jag inte minns helt fel så skrev någon i tråden att pappan kom hit 2006 och mamman 2008, så M är nog född i Sverige.
Citera
2024-08-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben

2 gärningsmän. 1 misstänkt för skyddande av brottsling.
Citera
2024-08-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
3dje misstänkte är en kille vid 15 års åldern

Va, har det kommit ut?
Citera
2024-08-03, 22:25
Medlem
Har en till video där ena tjejen som sitter på tjejen och misshandlar henne ber om kniven och att dom ska hämta en väska, Finns det en hel video där dom hugger tjejen eller sågar henne i halsen eller är de bara dessa 2 videos (8 sekunder lång video)
Citera
2024-08-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Va, har det kommit ut?
Japp, Han är misstänkt för skyddande av brottsling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto