Citat:
Ursprungligen postat av
Aroobo
Förstår inte din poäng? Finns inte tillräckligt många som erbjuder sig att vara familjehem finns det inte. Och politikerna beviljar inte nya HVB bara för att soc påpekar. Gången är den motsatta, politiker bestämmer vad soc får kosta. Så saknas HVB är det en fråga för politikerna och inget soc bara säger till om pch får beviljat. Budget läggs i början av året - och är det någonstans det sparas från politiskt håll just nu så är det på soc.
Nja, nu betalar ju inte kommunen för just LVU.......läs på!
Citat:
Ursprungligen postat av
Madonnita
Hur jag än studerar denna mamma kommer jag till samma slutsats, som irakier själv. Jag tror starkt på att denna mamma är zigenare fr Irak.. det är enbart de som är på det sättet som kvinnor.. alltså hon uppfyller alla kriterier.. eller så är hon prostituerad av sig själv.. de brukar sällan vara alkoholiserade.. däremot zigenarfolk, deras kvinnor föder barn av okända män.. plus att just mammorna blir stolta över att deras flickor börjar tidigt locka män.. männen i släkten blir ännu gladare , står o vaktar vid dörren medans kvinnor o flickor "tjänar" pengar..
Jaa, det och kanske även krigsskadad.
Men du som är mer insatt i dessa kulturer, tror du att Ms mamma är biomamma, eller bör det göras ett DNA-moderskapstest? Kan de "ta in" ett litet barn som är ex föräldralös, ex efter kriget?