2024-08-03, 20:14
Medlem
Oavsett så är det en jätte tragisk händelse som indirekt börjar med att ngn blir kallad hora.
Citera
2024-08-03, 20:16
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Det är en man som sitter. Tänker att det kan vara hennes pappa inte alltid man får sitta sitt straff direkt när man får sin dom. Eller så är det nån av olika männen hon brukar sova hos.

Ok så det är flera män som hon (R) brukar sova hos?
Igår kväll sa du till mig att:
"En man sitter som är
40 plus för skydda brottsling. Får höra att det
är Raf pappa sen att det är en man som Raf
brukar gå hem till och sova".
Citera
2024-08-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Med min uppfattning om mamman och hur hon åtminstone varit mot R så tror jag inte att det är hon.

Hon verkar dels för självupptagen och mycket annat.

Jag tror att det är en "manlig släkting från den större familjen" som bor i Landskrona (inte hennes pappa).
Ja, du har en poäng! Mamman är nog för sjuk och för egoistisk för att hjälpa sin avtrubbade dotter.
Citera
2024-08-03, 20:18
Medlem
Om man inför offentliga avrättningar oavsett ålder, hade man fått ner kriminaliteten då?
Att statuera att tar du ett liv eller gör tyngre brott så skjuts du.
Hur ska Sverige annars börja stävja det som pågår?
Citera
2024-08-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Nä såklart inte men problemet jag upplever vi har i Sverige idag är att det är lite för mkt färg däremellan svart å vitt. Å vi måste fan ibland bara kolla på det som e svart å vitt, dvs faktan.

Det kanske inte räcker med bara fakta, man kanske behöver ha hela helhetsbilden.
Citera
2024-08-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Om man inför offentliga avrättningar oavsett ålder, hade man fått ner kriminaliteten då?
Att statuera att tar du ett liv eller gör tyngre brott så skjuts du.
Hur ska Sverige annars börja stävja det som pågår?

Jag kan tycka att GWs förslag om gammal klassik tung fotkula kan vara på sin plats. Han sa d i Nyhetsmorgon att han gärna skulle vilja se en gärningsperson åka iväg på en sparkcykel med en sån där tund vid ankeln
Citera
2024-08-03, 20:25
Medlem
Citat:
Jag håller med dig i allt du skriver, utöver att två av offren har nu blivit förövare. "Fram till mordet" var de offer.

För mig blir en känslomässig splittring när man (jag) kan känna en sådan djup empati och medlidande för de bådas liv och uppväxt. Präglat av trauman, sorg, övergrepp, fysiskt och psykiskt lidande och allt annat de varit med om som inte är dokumenterat.
Och samtidigt känna ett enormt hat och primitiv vrede.
Inte bara för tjejerna men för hela systemet (hela vägen upp) som failat dem och alla andra i samma situationer.

Jag tror inte att jag är ensam om dessa känslor, för jag ser ju vad som skrivs här inne.

Detta mordet har påverkat många (utanför den närmaste kretsen), av säkerligen hundra olika skäl.
Allt från föräldrar med barn i den åldern till människor och barn som själv växt/växer upp under liknande förhållanden.

Det är så tragiskt på så många plan.

Det är vedervärdigt det som hänt.
Tror också att det är många som blivit berörda av detta vidriga brott.
Citera
2024-08-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det kanske inte räcker med bara fakta, man kanske behöver ha hela helhetsbilden.

Så du menar alltså att utfallet skulle bli olika ifall det skulle varit två "östermalms tjejer" som gjort samma brott men hade prickfri uppväxt kontra det vi ser nu?
Citera
2024-08-03, 20:28
Medlem
Det här är en så galen händelse å det gör ont i varenda fiber i kroppen att detta ens hänt…

Men som läsare och betraktare av tråden så vill jag berömma MagicaDHex och Marie-Antoinette för sakliga inlägg och deras oförtrutna tålamod med alla idioter i tråden <3
Citera
2024-08-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ok så det är flera män som hon (R) brukar sova hos?
Igår kväll sa du till mig att:
"En man sitter som är
40 plus för skydda brottsling. Får höra att det
är Raf pappa sen att det är en man som Raf
brukar gå hem till och sova".
.
Skrev snabbt igår. Hon brukar sova hos olika äldre män. Dessa ord kommer från hennes familj själv. Från hennes morbror.
Citera
2024-08-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Så du menar alltså att utfallet skulle bli olika ifall det skulle varit två "östermalms tjejer" som gjort samma brott men hade prickfri uppväxt kontra det vi ser nu?

Jag menar att om dom här tjejerna haft en normal uppväxt, fått kärlek haft regler osv så kanske dom inte hamnat i den här situationen.
Citera
2024-08-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Det här är en så galen händelse å det gör ont i varenda fiber i kroppen att detta ens hänt…

Men som läsare och betraktare av tråden så vill jag berömma MagicaDHex och Marie-Antoinette för sakliga inlägg och deras oförtrutna tålamod med alla idioter i tråden <3
100% enig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in