2024-08-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Diffen har minst support i Stockholm men störst runt om i landet.
Om det är så är det faktiskt väldigt ironiskt för är Djurgården bondelaget
Citera
2024-08-03, 15:35
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Tycker Elfsborg har höjt sig rejält sen Covid. Överlägset bäst bakom de 5 stora
Citera
2024-08-03, 18:11
Medlem
Citat:
Diffen har minst support i Stockholm men störst runt om i landet.
ni lever i förnekelse
Citera
2024-08-03, 19:10
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Man kan inte vara MDMF och samtidigt ha en jippo-orienterad publik spelandes på en evenemangsarena på plast. Det säger sig själv.

Vilket huvudstadslag anser du har mest ”Stockholm Marathon-publik”? Det vill säga folk som mest vill komma ut och känna tjo och tjim omkring sig, höra musik spelas i högtalare, få en kexchoklad av en funktionär och kanske se lite sport också?
Citera
2024-08-03, 19:12
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Vilket huvudstadslag anser du har mest ”Stockholm Marathon-publik”? Det vill säga folk som mest vill komma ut och känna tjo och tjim omkring sig, höra musik spelas i högtalare, få en kexchoklad av en funktionär och kanske se lite sport också?

Bajen alla dagar i veckan. Vilket lag anser du?
Citera
2024-08-03, 19:26
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Bajen alla dagar i veckan. Vilket lag anser du?

Tankarna går osökt åt det hållet men jag valde att inte skriva ut klubbnamnet för att inte ställa en ledande fråga. Men om även värmlänningen håller med är vi alltså 3 pers som helt osökt gör den kopplingen. Det säger ganska mycket ändå.
Citera
2024-08-03, 19:52
Medlem
I Värmland var kombinationen Färjestad i hockey och AIK i fotboll vanligt vad jag märkte av. Det beror mest på avskyn mot Djurgården efter mängder av finalmöten på 80, 90 och 00-talet.
Citera
2024-08-03, 23:07
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
I Värmland var kombinationen Färjestad i hockey och AIK i fotboll vanligt vad jag märkte av. Det beror mest på avskyn mot Djurgården efter mängder av finalmöten på 80, 90 och 00-talet.

Vilket lag skulle du som utomstående säga har mest jippopublik av Stockholms lagen?
Citera
2024-08-04, 08:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Vilket lag skulle du som utomstående säga har mest jippopublik av Stockholms lagen?
Pratar ni fortfarande om ”jippo” som om ni just uppfunnit en ny vetenskap?
Vad är ens ”jippo” ni talar om, om inte en diffus subjektiv tolkning av ordet som ni så gärna vill klistra på något annat lag, för det låter negativt.
Ungefär som ”Stockholms stolthet” eller ”Bäst i stan” eller ”Mä(c)ktigast”. Eller ”MDMF” som sedan länge tappat sin innebörd.
Aik är det lag som har störst skillnad i publik. Ibland 15000 och i bland 45 000. Är det Jippo? Tvåa är isf Dif.

"Jippo" är ett sådant där ord som Hief:aren behöver uppfinna för att kunna hantera verkligheten att antagonisterna är bäst i Sverige och hans egna lag bara är en parantes i fotboll.

Försöker du nu svara på frågan med en egen definition på ”jippo” så förstod du inte andemeningen i detta inlägg. Höj nivån istället.

Var inte som "Needs.More.Brandy".
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-04 kl. 08:38.
Citera
2024-08-04, 11:40
Medlem
Citat:
BP såklart. För dom har ingen publik. Alla 3 storlagen åker med 1,000-4,000 på bortaföljen så klart ingen jävla jippopublik.

Stabila klubbar med en trogen publik!
Citera
2024-08-04, 12:01
Medlem
Är det bara jag eller känns det som att vissa supportrar egentligen inte hejar på sin klubb utan på sin supportergruppering?

Exempelvis ser jag på Twitter att en massa AIKare är arga på Västerås för att de inte kunde se matchen pga ultras ”var tvungna” att hänga sin banderoller på bollnätet.

Och det som triggar ultras mest är när någon snor deras banderoller med grupperingens namn.
Citera
2024-08-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Är det bara jag eller känns det som att vissa supportrar egentligen inte hejar på sin klubb utan på sin supportergruppering?

Exempelvis ser jag på Twitter att en massa AIKare är arga på Västerås för att de inte kunde se matchen pga ultras ”var tvungna” att hänga sin banderoller på bollnätet.

Och det som triggar ultras mest är när någon snor deras banderoller med grupperingens namn.
Jo, fast det beror helt på vilken klubb. UN och SI är sådana som inte bryr sig om gemene AIKares bästa. Divisionen i Norrköping kör också på det racet att övriga IFKare är lägre stående.

Tycker Sektion U och Vännerna Uppsala är bäst på att uppskatta alla som tagit sig dit, betalt massa pengar osv. Ens egna megalomani skjuts åt sidan för klubbens bästa, för framtida läktarens bästa osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in