2024-08-03, 18:20
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Jag har sett videon, det räcker för mig.

Ok så du genom att sett videon kunde dra dessa slutsatser:

Jag tror det här var ett hatbrott gentemot svenskar. Avundsjuka blatte tjejer som hatar svenskar och vill att dom ska dö. Varför annars samla ihop ett blattegäng för att sen tejpa ihop en svensk snäll tjej och döda henne ute i en skog. Utpressning? Tror inte det, hennes mamma verkade vara fattig. Avundsjuka?

Polismyndigheten nästa... din deduktionsförmåga är A+
Citera
2024-08-03, 18:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Jag tvivlar inte på att de känner till straffen för ungdomar. Tror dock inte straffet i sig är det som får folk att undvika att mörda i majoriteten fall. Mord är ingen liten handling man kan få ogjort, det är något som kommer följa dem livet ut. Stöld eller även misshandel är ju sånt som man kan titta tillbaka på och tänka att det bara var dumheter i tonåren, tror inte det fungerar så med mord. Och tror även trasiga tonåringar vet att mord kommer följa dem resten av livet.

Min hypotes är trots allt att det var en misshandel med förnedring i form av film i sociala medier som var ursprungliga uppsåtet. Och att det faktiskt gick över styr i hettan.

Du tror inte SIS placerade ungdomar uppfostrade i systemet, känner till straffskalor & ålder?
Du vet väl varför dom flesta SIS placeras? Jo, dom är för unga för att kunna dömas.
Så nog vet dom både åldersgränser & straffskalor, brukar även stå straffvärde i vissa domar
Citera
2024-08-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Jag tror det här var ett hatbrott gentemot svenskar. Avundsjuka blatte tjejer som hatar svenskar och vill att dom ska dö. Varför annars samla ihop ett blattegäng för att sen tejpa ihop en svensk snäll tjej och döda henne ute i en skog. Utpressning? Tror inte det, hennes mamma verkade vara fattig. Avundsjuka?

Det var väl endast 2 tjejer så går inte direkt att kalla för gäng.
Citera
2024-08-03, 18:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ur filmen
Gänget: Håll käften. Jag hugger dig i halsen. I halsen, jag svär på allt. Du dör direkt. Jag svär på allt att jag… klipper av din tunga. Schh!

Det är mord och inget misstag.
Hon dör av flera hugg i halsen.

Jo och den som erkänt att hon filmat & även spridit klippet, är den som med kniv hotar BO och hörs uttala just dessa dödshot, just vad som senare inträffar ett flertal hugg i halsen som orsakar BO död
Håll käften. Jag hugger dig i halsen. I halsen, jag svär på allt. Du dör direkt. Jag svär på allt att jag… klipper av din tunga. Schh!
Citera
2024-08-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du tror inte SIS placerade ungdomar uppfostrade i systemet, känner till straffskalor & ålder?
Du vet väl varför dom flesta SIS placeras? Jo, dom är för unga för att kunna dömas.
Så nog vet dom både åldersgränser & straffskalor, brukar även stå straffvärde i vissa domar
Tror du får läsa om vad jag skrev.
Citera
2024-08-03, 18:28
Medlem
i.doserings avatar
Det jag har läst var att E återfanns livlös. Både ambulanspersonal och sen sjukhus är skyldiga att försöka återuppliva. En läkare på plats (på sjukhuset uppenbarligen) har fastställd E död. De gjorde säkert allt de kunde för att rädda henne.
Ingen skugga över sjukvården.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var hon vid medvetande? Det har inte jag hört - utan bara att hon var varm och att dödförklaringen kommer en och en halv timme efter att hon hittats.
Blodförlust och blödningschock är möjlig dödsorsak.
Även om hon fortfarande hade puls så kan blödningen varit så stor att det inte går att rädda livet.
Men det är ju bara gissningar - vi får väl veta när (och om) FUP släpps eller vid rättegången.
För rättegång kommer det att ju bli mot 15-åringen i alla fall.
Citera
2024-08-03, 18:28
Medlem
Citat:

Som sagt jag har sett videon! lyssnat och sett på hur dessa utomeuropeiska djur mördar en stackars svensk ung tjej i sina bästa år. Men att du väljer att försvara dom är ditt problem.
Citera
2024-08-03, 18:32
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:

Haha!!
Skulle precis svara denna arma människa som motsvar på dennes första inlägg, men, du klarade detta galant, knivskarpt!!

Klart som korvspa’ att man såg på videon att brottsoffrets mamma är fattig! Ridå. Hahaha!
Citera
2024-08-03, 18:34
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Som sagt jag har sett videon! lyssnat och sett på hur dessa utomeuropeiska djur mördar en stackars svensk ung tjej i sina bästa år. Men att du väljer att försvara dom är ditt problem.

🤦🏻‍♀️
Åter ett bevis att du borde kanske sätta dig in i tråden Innan du kommer med antagande.

Färdiga här nu.
Citera
2024-08-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Vad kommer dina påhittade uppgifter ifrån??

Vad det anbelangar brottsoffrets mamma - hon var inte fattig, hon var en normal löntagare (deklarerade för 437000:- för 2023) och dessutom inga skulder alls!

Dessutom, INTE hatbrott…
Citatet är väl ungefär vad som sades i klippet, men hatbrott är verkligen långsökt.
Citera
2024-08-03, 18:35
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Haha!!
Skulle precis svara denna arma människa som motsvar på dennes första inlägg, men, du klarade detta galant, knivskarpt!!

Klart som korvspa’ att man såg på videon att brottsoffrets mamma är fattig! Ridå. Hahaha!

😆
Citera
2024-08-03, 18:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Har jag ej helt fel,så genomgår 15-åringen just nu Rättspykundersökning på Sahlgrenska. 13-åringen är ”Omhändertagen” av SOC. Igen då kanske..?

Obegripligt att det fortsätter hävdas att socialtjänsten ska hantera kriminella barn och unga. Det må vara att de kan sköta samordning och administration men i övrigt är det kriminalvård och psykiatrisektorn som ska hantera denna grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in