2024-08-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Backade upp klippet på tre tjänster.

Streamable
https://streamable.com/k7koav

Filebin
https://filebin.net/949crbp6x5e26hxz

ShareAllFiles
https://shareallfiles.net/HG-EP1

(Orginallänken)
https://www.transfernow.net/sv/bld?utm_source=20240731HLrg4fBr

Ni som har moraliska problem med att klippet sprids. Ni behöver inte se, det är ett fritt val om man vill se eller inte. Jag personligen blev illa berörd, men samtidigt har jag under mina år på nätet blivit avtrubbad av värre saker. Anledningen till att jag själv ville se och att andra kanske vill se är för att få en bild av hur mörk vår värld är och vad som faktiskt hände. Jag tror det kan vara nyttigt att inte leva i en bubbla utan att förstå vad en del människor kan vara kapabla till.

Vill du länka om dom snälla?
Citera
2024-08-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Vad skulle du själv svarat när du blir förhörd för ett mord du genomfört? Jomensåatt det här gick precis som jag hade planerat det, bortsett från den här sista biten med att ni grep mig…

Jag la ingen värdering i det, bara adderade informationen till tråden.
Citera
2024-08-03, 16:58
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hade BO romskt påbrå? Hon och mamman har nämligen ett romskt efternamn?

Du får läsa tråden, kanske?
Citera
2024-08-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Ok, men du kan Rs mamma ha tvättat deras kläder eller annat under natten och åker därför dit för "skyddande av brottsling". Men vi får se hur det utvecklar sig.

Känns lite att det kan gå lite hursomhelst med såna typer!
Citera
2024-08-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja, men media har ju inte mer offentlig information att tillgå än vi andra. Möjligen de har pratat med någon av de som var med i den här gruppen, men även där kommer det då motstridiga uppgifter från. Hon på TikTok sa ju t.ex hugg i benen. Vi ska nog vara försiktiga än så länge.

Edit: jag hade för övrigt velat se den artikeln, eller om någon kan citera den.
Den finns ju i tråden.
Citera
2024-08-03, 17:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ok det har jag missat, har du länk till artikeln eller kan citera den. Jag hittar en artikel på expressen, men den är bakom betalvägg. Undrar hur de fått den informationen, har ju spridits sådana rykten tidigare.

Journalisten (Kim Malmgren) hänvisar vid flera tillfällen "enligt uppgift" som källa till information i artikeln.

"Under mordnatten ska 13-åringen ha skrivit till personal på ett boende att hon hade dödat en person."
//

"I stället gick det hela över styr, och Emilia var försvarslös när hon först höggs i benet, och sedan dödades med flera hugg i halsen.

Efter huggen lämnade de två flickorna Emilia att dö.
"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/

15- åringen hävdar att det var misshandel som 13- åringen tidigare på dagen hade planerat för.
Citera
2024-08-03, 17:09
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Aha - trodde det var 13-åringen. Förvirrande med vem som är mgm1 och mgm2
En §7 undersökning tar några timmar. Så ingen jätte utredning. Inför dom där påföljd ska beaktas brukar den stora RPV utredningen på 4 veckor genomföras.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-08-03 kl. 17:12.
Citera
2024-08-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Media får uppgifter från åklagaren.
Jag har inte kollat, men då borde alla ha det, inte bara Expressen.
Nu sett Aftonbladet, de citerar Expressen, inte åklagaren.
Senast redigerad av IngridBe 2024-08-03 kl. 17:37.
Citera
2024-08-03, 17:12
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Visst kan det vara lögn, men är nog utrett av polisen vad som stämmer. Det står "klippen" i plural.

Ja det finns flera klipp och bilder, nu även polisen visat sig fått tillgång till allt material.
Tar ju ett tag efter beslaget av mobiler att få fram allt som finns, särskilt om det raderats.
Dom turades om att filma, misshandla och sticka det bundna & helt försvarslösa BO.
Så ja det finns klipp som visar mycket mer och båda är lika ansvariga gärnngskvinnor.
Om något barn i panik ringer & säger ”jag har dödat någon” betyder inte det att barnet ensamt dödat någon, det betyder att barnet känner sig ansvarig för och har deltagit i dådet.
Ett barn är helt självegoistiskt och säger inte vi om barnet är i panik, rädsla, chock eller är skadat, det är alltid JAG är rädd, JAG har ont, JAG har blivit skrämd även om det är flera som varit på plats.

Som exempel ett verkligt telefonsamtal, ett barn som blev skadat i en cykelolycka ”jag har krockat med cykeln o jag måste till sjukhuset, jag har jätteont och blöder om hela armen” (skrap i bakgrunden)
Frågar vad hände? Jag skulle cykla nedför slalombacken, krockade med Tim o rullade ner sista biten.
Är nån annan skadad? Jaaa…, Tim bröt väl benet, tror jag…, kan du komma jag måste till akuten!
Behöver inte Tim åka ambulans istället? Men de e ju jag som behöver åka bil till akuten?!
Jag ringer först ambulans till Tim o kommer dit sen. Ja men jag då? Jag har ju ont!!!
Citera
2024-08-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Journalisten (Kim Malmgren) hänvisar vid flera tillfällen "enligt uppgift" som källa till information i artikeln.

"Under mordnatten ska 13-åringen ha skrivit till personal på ett boende att hon hade dödat en person."
//

"I stället gick det hela över styr, och Emilia var försvarslös när hon först höggs i benet, och sedan dödades med flera hugg i halsen.

Efter huggen lämnade de två flickorna Emilia att dö.
"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/

15- åringen hävdar att det var misshandel som 13- åringen tidigare på dagen hade planerat för.

Guldstjärna till dig, tack.
Hade det varit åklagaren som varit källa så tycker man att man borde ha angett det, istället för bara "enligt uppgift", så det känns som skvaller, som förvisso kan stämma.
Citera
2024-08-03, 17:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, förberedelserna och händelseförloppet talar för ett planerat mord och inte för att man skulle dela ut någon örfil eller liten läxa.

Deras egna berättelser i kombination med videofilmerna räcker sannolikt för att fastställa vem som gjort vad.

Jag håller inte med dig om bedömningen för medhjälp eller "i samförstånd" - men vi får väl se var det landar.

Visst, det ser mycket, mycket illa ut med att ta med silvertejp och kniv, särskilt som att filmen minst visar på rena dödshot och psykisk tortyr med uttalanden om att E ska skäras i halsen och att man nu vet att det är exakt det som gjordes till och med så illa att hon senare avled.

Personligen ser jag (naturligtvis) detta som ett mord. Ett fruktansvärt tortyrmord av en ung tjej. Finns ingen vettig förklaring, utan ett otroligt tragiskt hopkok av hemska omständigheter runt de inblandade individerna som aldrig borde ha träffats och absolut inte på egen hand.

Vi får se om indicier såsom film (hoppas man mest på) vittnesmål/chattar/DNA/mordvapen/förhör mm, mm kan räcka till för att styrka vem som gjort vad och med vilket uppståt.

Vet inte exakt vad du syftar på när du nämner "Jag håller inte med dig om bedömningen för medhjälp eller "i samförstånd" - men vi får väl se var det landar".

Ordalydelsen i texten där 13- åringen erkänner mordet kan vara av stor vikt.

Hemskare än hemskt detta för E och för de som ska leva vidare med det här. Man önskar att man aldrig hört om det.
Citera
2024-08-03, 17:23
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
En §7 undersökning tar några timmar. Så ingen jätte utredning. Inför dom där påföljd ska beaktas brukar den stora RPV utredningen på 4 veckor genomföras.

Men det är väl 15-åringen,som nu genomgår?
Även om enbart ” Legio”?

13-åringen får prata med BUP, och visa med ” Kalikådockor”, hur hon eventuellt varit delaktig i ett tortyrmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in