2024-08-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
De visste vad de gjorde de gjorde och det var planerat. Ingen frisk människa går runt med silvertejp och kniv. Man gör inte en gruppchatt man tar inte på sig handskar och rånarluvor. Man gör helt enkelt inte det dom gjorde om det inte var planerat mord. Jag har en fråga, kommer jag till att få vara med på rättegången? Jag har jävla många frågor att ställa de som sitter och ger domar.

Jag tror chatten bestod av flera men att man valt att gå ut från den.

Säger inte Mongo Raffaella att hon ska sätta kniven i halsen på henne? Sen läser jag att tidningen skrivit att Emilia har knivhugg i halsen 😭😭💔😞 fy fan detta är en mardröm för hela familjen och släkten detta kan bara inte vara sant. Jävla slynor att ta nåns liv pga svartsjuka avundsjuka va fan är detta nån jävla sjuka fittor hela högen rent ut sagt 😡 hoppas dom kvävs på en kuk långt ner i halsen.

Att det var ett planerat överfall råder det ingen tvekan om. Frågan är om det var planerat att hon skulle dö. Jag vill ju tro att det inte var planen från början, men att det spårade ur. Men det kan mycket väl vara att det var planen också, och då är det fruktansvärt vidriga människor. Det som talar mot det är att de filmar och dokumenterar. Ett mord vill man ju göra anonymt och undvika bli påkommen.

Du är välkommen till rättegången som åhörare, men du får så klart inte säga något om du inte är kallad som vittne. Du måste sitta tyst och bara lyssna, annars blir du utslängd. I ett sånt här mål kan det också vara svårt att få plats, då media också vill vara där. Ibland öppnar de en separat medhörningssal för att alla ska få plats.
Citera
2024-08-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Jag påstår inget annat än att det är mord, tror bara inte det var planerat i förväg.

Om det inte var planerat så hade man inte behövt skaffa kniv och tejp, dölja ansikten och minimera risk att lämna fingeravtryck samtidigt som man inhalerar lite självförtroende.

Köper inte det.
Citera
2024-08-03, 14:09
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
De visste vad de gjorde de gjorde och det var planerat. Ingen frisk människa går runt med silvertejp och kniv. Man gör inte en gruppchatt man tar inte på sig handskar och rånarluvor. Man gör helt enkelt inte det dom gjorde om det inte var planerat mord. Jag har en fråga, kommer jag till att få vara med på rättegången? Jag har jävla många frågor att ställa de som sitter och ger domar.

Säger inte Mongo Raffaella att hon ska sätta kniven i halsen på henne? Sen läser jag att tidningen skrivit att Emilia har knivhugg i halsen 😭😭💔😞 fy fan detta är en mardröm för hela familjen och släkten detta kan bara inte vara sant. Jävla slynor att ta nåns liv pga svartsjuka avundsjuka va fan är detta nån jävla sjuka fittor hela högen rent ut sagt 😡 hoppas dom kvävs på en kuk långt ner i halsen.

Det jag kommer att skriva nu är 100% inte med avsikt att låta nedlåtande eller något elakt utan av genuin omtanke för din sorg och förlust.

Har du ingen äldre familjemedlem som du kan prata med. Den/de bör kanske veta "som äldre" hur man kan gå tillväga.

❤️

Edit: Jag såg precis att både Dogmatix och Marie-Antoinette gett dig bra råd/förslag.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-03 kl. 14:12.
Citera
2024-08-03, 14:11
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Prata med Emilias advokat, det heter målsägarbiträde. Jag tror nog du får vara med på rättegång/bevistalan, men troligen inte prata något där. Men hör med Lunds Tingsrätt vem som är målsägarbiträde för Emilia, och ring.

Sekretess C Emili*, Målsägande (part)
Målsägandebiträde: Advokat Angelika Lesniewicz
Citera
2024-08-03, 14:12
Medlem
Citat:

Kontakta polis och berätta vad du vet. Eller som någon sa att prata med målsägarbiträdet så löser det sig nog.
Citera
2024-08-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Med tanke på hur snabbt hon plockades in är det väll troligt att personalen ringde polisen.

Jag håller med. Har redan från början känt att det måste finnas något som gjorde att man kunde ringa in R som MGM1 så pass snabbt som man gjorde, men ju blev nästan idiotförklarad p.g.a. det.

De visste ju vid det läget knappt vem BO var ens. Förmodligen har R meddelat personalen att hon dödat någon i Landskrona och de har ringt polisen som gripit henne.

Jag TROR att den som skyddat GM har skyddat M och inte R. Därför att M:s namn kom upp relativt tidigt men det dröjde någon dag innan man hittade och grep henne.
Senast redigerad av Zebrima 2024-08-03 kl. 14:19.
Citera
2024-08-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Om det inte var planerat så hade man inte behövt skaffa kniv och tejp, dölja ansikten och minimera risk att lämna fingeravtryck samtidigt som man inhalerar lite självförtroende.

Köper inte det.
Människorov och förnedringsvåld kan väl ge upphov till samma beteende?

För mig känns det bara långsökt att de faktiskt skulle planera mordet och sedan genomföra det. Tror nästan de hade dragit sig ur om det var planerat, åtminstone hade någon av dem fått kalla fötter. Det kanske är jag som är naiv, men tror inte det är så lätt för ens trasiga tonåringar att planera ett sånt mord och sedan genomföra det.

Det går liksom inte att jämföra med gängmorden där det handlar om uppgörelser och uppdrag för pengar.
Citera
2024-08-03, 14:21
Medlem
Det spekuleras mycket angående att någon annan har beställt mordet. I en av filmerna säger en av tjejerna ”vi älskar dig men vi måste göra detta”. Vet inte om det är i filmen som delats här. Jag har sett olika tre filmer. I ingen av dem ser man att de hugger. Finns kanske ännu fler filmer.
Citera
2024-08-03, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ur filmen
Gänget: Håll käften. Jag hugger dig i halsen. I halsen, jag svär på allt. Du dör direkt. Jag svär på allt att jag… klipper av din tunga. Schh!

Det är mord och inget misstag.
Hon dör av flera hugg i halsen.
Men fyy faan 😭😭
Citera
2024-08-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-nymo
Det spekuleras mycket angående att någon annan har beställt mordet. I en av filmerna säger en av tjejerna ”vi älskar dig men vi måste göra detta”. Vet inte om det är i filmen som delats här. Jag har sett olika tre filmer. I ingen av dem ser man att de hugger. Finns kanske ännu fler filmer.
Det är ny information, det citatet, ”vi älskar dig men vi måste göra detta”. Eller har jag missat det tidigare i tråden?
Kan ju dock tolkas som att de måste förnedra henne för att lära henne en läxa.
Citera
2024-08-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Människorov och förnedringsvåld kan väl ge upphov till samma beteende?

För mig känns det bara långsökt att de faktiskt skulle planera mordet och sedan genomföra det. Tror nästan de hade dragit sig ur om det var planerat, åtminstone hade någon av dem fått kalla fötter. Det kanske är jag som är naiv, men tror inte det är så lätt för ens trasiga tonåringar att planera ett sånt mord och sedan genomföra det.

Det går liksom inte att jämföra med gängmorden där det handlar om uppgörelser och uppdrag för pengar.

Om det bara handlat om att "spöa" och förnedrat E så har dom ju garanterat åkt dit för grov misshandel iom att E hade överlevt.
Nu har man ju gjort dessa förberedelser för att inte lämna spår efter sig och då har vi genast nåt annat att gå på.
Citera
2024-08-03, 14:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Att det var ett planerat överfall råder det ingen tvekan om. Frågan är om det var planerat att hon skulle dö. Jag vill ju tro att det inte var planen från början, men att det spårade ur. Men det kan mycket väl vara att det var planen också, och då är det fruktansvärt vidriga människor. Det som talar mot det är att de filmar och dokumenterar. Ett mord vill man ju göra anonymt och undvika bli påkommen.

Du är välkommen till rättegången som åhörare, men du får så klart inte säga något om du inte är kallad som vittne. Du måste sitta tyst och bara lyssna, annars blir du utslängd. I ett sånt här mål kan det också vara svårt att få plats, då media också vill vara där. Ibland öppnar de en separat medhörningssal för att alla ska få plats.
Varför tror du det?
Vi har väl sett ganska många mord sista åren där förvararna valt att filma.
Så varför skulle de här tjejerna resonera annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in