2024-08-03, 10:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
DET FINNS INGEN FULLSKALIG INVASION.

det är en special military operation. Dvs inte en krigsförklaring. Du får söka vidare på vad det betyder,

Hoppas du att Ukraina läser detta och lägger ner sitt försvar? Ingen krigsförklaring = inget krig.

Inga glidbomber träffar barnsjukhus, det finns inga skyttegravar. Inget har hänt.
Senast redigerad av Clay Allison 2024-08-03 kl. 10:44.
Citera
2024-08-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Dom verkar livrädda för F 16 planen, varför skulle dom annars försöka ta bort betydelsen för planen? Nä ryzz jävlarna borde ta sitt pick och pack och dra hem till moder ryzzland

De första 8 lär inte skrämma Putin, men i västvärlden finns stora mängder av detta flyg. Putin fruktar nog ett framtida masstöd av F-16 i storleksordningen 'hundratal'. Tror det totalt producerats nästan 5000 F-16 varav många i västvärlden kommer skiftas ut mot nya F-35.
Citera
2024-08-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det har ju gjorts en "dokumentär" om utbildningen av ukrainska piloter i Storbrittannien och där berättade en engelsman som var lärare att han visat ett foto på sin fru och barn för en 22-årig ukrainsk pilot. Den unge ukrainaren reagerade med att säga att jag kommer att dö innan jag kan få fru och barn. Läraren sa att det visade hur fint den unge mannen tänkte... och att han ville offra sitt liv för "demokrain" i Storbrittannien.

Undra om de ukrainska piloterna som nu utbildas på F16 är lika "stridsvilliga" som de ukrainska soldaterna som utbildades i Sverige? Undra om dessa stackars människor inte kommer ge ryssarna koordinater så planen kan förstöras på marken. Så hade jag gjort. :-)
Självklart har du en länk till dokumentären så vi kan bilda oss en uppfattning om vad som egentligen sas?
Citera
2024-08-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det fins inga tydliga undantag mot att utlysa val i ett krigstillstånd i den ukrainska konstitutionen. Zelensky agerar icke-folkvald diktator, och detta påverkar givetvis den aktuella konflikten på ett negativt sätt för Ukraina.
Det inser du väl själv att det inte går att hålla val i ett land som är delvis ockuperat. Vem skulle kunna ha ett val i dessa områden?
Citera
2024-08-03, 11:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Självklart har du en länk till dokumentären så vi kan bilda oss en uppfattning om vad som egentligen sas?
Du kommer aldrig att få någon länk från honom.

Han har ljugit om användandet av svenska stridsfordon i Ukraina tidigare och har själv erkänt att han inte är svensk.

Han ljuger konstant.
Citera
2024-08-03, 11:10
Medlem
Citat:
Att lära sig att flyga F-16 utgörs inte bara av att flyga ett flygplan, det innebär att lära sig ett helt system av samverkande enheter. Stridsledning, radar, luftvärn, sateliter och spaningsflyg. Det är inget du kan göra på några månader, i synnerhet inte med de kulturella och språkliga skillnaderna mellan väst och Ukraina. Piloterna är inte ens motiverade, eftesrom de vet att de skickas mot en säker död.
Ukrainarna som försvarar sitt land och folk är givetvis betydligt mer motiverade än tvingade ryskas.
Citera
2024-08-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Absolut! Fullskaligt krig med Ryssland är givetvis en merit vid Natoansökan. På samma sätt som ödeläggelse av gasförsörjning till EU är en merit för EU-medlemskap. Zelensky har fickorna fulla med godispåsar, färdiga för utdelning.

Ingen jävel krigar med ryzzland.

Nej du leevan, fortsätt att sup ner dig med fyllot och vattendelaren med innehåll från plastdunk.
Citera
2024-08-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du kommer aldrig att få någon länk från honom.

Han har ljugit om användandet av svenska stridsfordon i Ukraina tidigare och har själv erkänt att han inte är svensk.

Han ljuger konstant.
Ja jag förstår det, var bara tvungen att påpeka avsaknaden av länk för sakens skull. Med tanke på hur mycket man skriver om dessa F16 så verkar det som att man är helt livrädda för dom, annars hade man ju inte lagt så mycket resurser på att baktala dom. Ska bli intressant att se hur det funkar i verkligheten.
Citera
2024-08-03, 11:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tycker det är mycket mord på ledare och önskan om mördande av sådana som numera är "demokratiernas" hopp i världen.

Du lever i en ren fantasivärld där segern är nära men det går faktiskt inte i hop med att du önskar livet av ledare i motsträviga länder.

Hur kommer det sig att liknande tongångar nästan aldrig hörs från människor som inte står på de forna kolonialmakternas sida och är så kallade ryzztroll. Jag skulle aldrig i livet önska att Joe Biden/Camela Harris eller Kristensson/ M Anderrson blev skjutna. Jag tycker personligen det vore fel och skamligt, så gör man inte.

Hur tror du det kommer sig att du och jag tänker så olika?

Hur gick det med detta försök av verka vara humanistisk?

Citat:
[…]

Allra gladast skulle jag dock bli om väldigt många svenskar får frysa, även ihjäl sig för den delen, i vinter. Ett elakt hånskratt! Så går det om man retar den ryska björnen och skyll er själva om svenska gamla gubbar och tanter fryser ihjäl ute i sina stugor i obygden.

Vem var det som ville hånskratta elakt åt döda svenskar?

Ville du inte prata så mycket om detta sen du blev avslöjad som en vidrig människa?
Senast redigerad av Clay Allison 2024-08-03 kl. 11:26.
Citera
2024-08-03, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Absolut! Fullskaligt krig med Ryssland är givetvis en merit vid Natoansökan. På samma sätt som ödeläggelse av gasförsörjning till EU är en merit för EU-medlemskap. Zelensky har fickorna fulla med godispåsar, färdiga för utdelning.
Ukrain blir medlemmar i Nato först när ryzzarna är utdrivna ur Ukraina eller avverkade på annat sätt.

Den där ödeläggelsen av den ryska fisgasen är det nazist-stalinistiska ungerns och fikusen Fikos problem, inte demokratiska Eu-länders problem! Ok, fattar du? Inte ett rött öre från Eu ska till rysshelvetet.
Vi ska inte finansiera ryzzarnas orcharme´. Spelar ingen roll vad du tycker om det!
Senast redigerad av jonkebonke 2024-08-03 kl. 11:24.
Citera
2024-08-03, 11:22
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Att lära sig att flyga F-16 utgörs inte bara av att flyga ett flygplan, det innebär att lära sig ett helt system av samverkande enheter. Stridsledning, radar, luftvärn, sateliter och spaningsflyg. Det är inget du kan göra på några månader, i synnerhet inte med de kulturella och språkliga skillnaderna mellan väst och Ukraina. Piloterna är inte ens motiverade, eftesrom de vet att de skickas mot en säker död.

Ukraina utgjorde stommen i det fd sovjetiska flygvapnet och brukar väl räknas till de topp 10 bästa piloterna i världen? Språket inom flyget, såväl civilt som militärt är engelska vilket de naturligtvis behärskar utan och innan. Jag tror inte att F16 är någon större utmaning för ukrainare att lära sig, det mesta är de redan utbildade för. Lite finputs av detaljer skulle jag våga gissa på och sen är de stridsklara.

De första planen är väl redan i luften?
Citera
2024-08-03, 11:31
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ukraina utgjorde stommen i det fd sovjetiska flygvapnet och brukar väl räknas till de topp 10 bästa piloterna i världen? Språket inom flyget, såväl civilt som militärt är engelska vilket de naturligtvis behärskar utan och innan. Jag tror inte att F16 är någon större utmaning för ukrainare att lära sig, det mesta är de redan utbildade för. Lite finputs av detaljer skulle jag våga gissa på och sen är de stridsklara.

De första planen är väl redan i luften?

Man måste vara bra korkad om man tror piloter med deras höga krav på fysisk o psykisk färdighet sen skulle bli godkända att vara stridspilot om de bara pratar ukrainska.

Kanske kraven i Ryssland är att man inte får behärska annat språk än ryska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in