2024-08-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jag vet inte med hundra % att Essie är död, men om du tänker och använder hjärnan till att tänka logiskt så är hon död, men du har väl kontakt med ett medium som talar för Essie så du vet att hon mår bra?
Rundgång igen för att hålla tråden levande.
Vad du tycker är inte intressant, och det var inte vad jag svarade på. Utan vad du påstod.

I vilket fall, dig ser jag inte längre som trovärdig.
Citera
2024-08-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du verkar må bra.

Vad som är rätt och fel har formats i det kulturella kollektiva rättsmedvetandet under hundratals år. Så nej det bestämmer inte jag.
Det förklarar dock reaktionerna på pappans sätt att resonera viöket väcker avsky hos många.

Som jag skrev så ger man sig inte på den som är mindre. Därför vill ingen frisk människa ställa dottern vid skampåle, hon har ju dels NPF är förståndshandikappad och lider av psykiska besvär om jag förstått rätt.

Vi verkar ha en aspieklubb här som inte förstår nyanser i språk.
Bortsett från de som vill provocera (kanske ett tiotal) så förstår resten att A inte kan rå för att hon är som hon är.

Kanske kan pappan inte det heller rå för att han är som han är om han också är autist.

Dock markerar folk att det är galet att skaffa hund under dessa omständigheter. Autister kommunicerar med ord, men har svårt att läsa ansiktsuttryck och kroppsspråk, vilket är det enda sätt djur kan kommunicera.

Autisten kan inte läsa djuret signaler. Det är ju därför som A handhaft djuret vårdslöst och skadligt. Hon förstår ju inte bättre. Särskilt inte när allt blir för mycket.

Pappan och inte ni som försvarar honom verkar inte heller förstå djurs sätt att kommunicera och ser dem därför som objekt

Men vi lever i en NT värld gudskelov.

Där sa du något bra! Autister har ord, djur kroppsspråk.
Autister har särskilt svårt för att förstå kroppsspråk, gester, ansiktsuttryck.
Och här har vi en höggradig autist m.m. och en hund som visserligen är skolad, men har krav på sig högt över förmåga.
Detta är SKANDAL i hela detta fall.
Senast redigerad av Marielo 2024-08-03 kl. 00:20.
Citera
2024-08-02, 23:55
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag tror ingenting, jag skulle bara visa på hur motsägelsefull du är.

Du kanske "bara" glömmer bort vad du skriver ibland?

Här har du vad du skrev och det jag svarade. (FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Aha jag förstår att det kunde feltolkas, men jag är övertygad om att hon inte är i liv.
Återigen på baserat på den tidslinjen utan livstecken från kidnappare eller några som skulle ha räddat henne från A.
Ännu ett svar för att få rundgång i tråden.
Citera
2024-08-03, 00:00
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag förstår hur du menar. I den länken jag la ut finns det information om pappa p lögner och teorier om Essie. Det är inte så att det är min vilja att hänga ut henne.
Även om jag avskyr det hon gjort så är det inte hennes fel. Det är P som inte förstår att hon ska ha djur. Jag vet inte om som hade vågat lämna henne ensam med ett litet barn?

Jag vägrar tiktok men är det något som skrivs där som inte kommit fram någonannanstans så kanske någon kan sammanfatta.
Citera
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad du tycker är inte intressant, och det var inte vad jag svarade på. Utan vad du påstod.

I vilket fall, dig ser jag inte längre som trovärdig.
Du är definitivt inte någon säker källa eller trovärdig i frågan om Essies öde.
Kan du spå i kaffe sump också?
Jo vad jag tänker och tycker om fallet verkar vara av intresse eftersom jag får så många mothugg.
Rundgång igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Vill svara här
För en som är van att arbeta inom "tung vård" är det inte alltför svårt eller för mycket att ta till sig vad du beskriver.
-Vad jag förstått är det bara unga tjejer som fått anställning så jag tvivlar på så mycket vana.

Ingen tvingar ju någon att söka just drt jobbet.
-Tyvärr så finns det dom som blir tvingade att söka dom jobb som finns. Vare sig dom är utbildade eller inte. Typ dom som har socbidrag.

A har genom ombud sökt om fler assistenter vilket avslagits.
Det är väl därför som hon är på väg in i nytt boende igen, som är tänkt att fungera bättre?
Frågan är, vad skillnaden blir i det nya boendet, jämfört med det nuvarande, i radhuset som hon är väl förtrogen med?
Hon lär inte få fler assistenter där?
-Du är inne på något här. Rutiner och struktur brukar kunna hjälpa. Men nu verkar det flyttas och bytas personal lite för ofta.

Om ett nytt husdjur tillkommer blir det riktigt illa, mest för husdjuret!
Jag fattar inte vitsen med specialbyggt hus för S, så långt.
-Hon kan inte vistas bland andra människor så boende är uteslutet och jag antar att det dels blir dyrt för kommunen att hyra föräldrarnas hus sen vill väl dom ha tillbaka det.

Om A:s ansvar, menar många att det inte är hennes fel att hon är aggressiv.
Jag tycker inte att hon är oskyldig, då jag tror att hon vet om att hon är sggressiv, hon ät ju inte psykotisk. Hon är ju vaken.
Det verkar som att föräldrarna aldrig lärt henne respekt för djur!?
-Nä jag tror att hon många gånger är medveten om vad hon gör. Men aldrig någon konsekvens.
Däremot så vid riktiga utbrott har hon nog dålig koll på riktigt allt hon gör.

Annat kan tillkomma, som att hon är svartsjuk på hunden, som ska gosas med, medan hon själv är lämnad ensam utan föräldrar och syster.
-Assistenterna fick inte gosa med Essie, det fick bara A göra.
Mamman verkar ha jobbat där ofta och pappan varit där väldigt mycket.

Autistiskt kännetecken är stort motstånd mot förändringar, att personen inte klarar av att anpassa sig till nya situationer..
Hennes tidigare liv kändes säkert tryggare för henne ...och nu byta liv igen, i ny bostad, ännu mer isolerad.
-Mmm jag har varit inne på schemaläggning.
Då ska vi gå på promenad, då ska vi bada, då ska vi pyssla osv.
Och det är inte hon (eller ens föräldrarna) som ska styra schema på boendet.

Bort med husdjuren! Det räcker med besökande hund som kommer med sin egen hundförare ibland, om det nödvändigtvis ska finnas djur i hennes närhet.
-Spot on!

Varför inte låta A bo i samma hus som föräldrarna, med eget rum och personal?
-Förmodligen vill inte föräldrarna ha med henne att göra 24/7 men det läggs åt andra hållet... " vilken 23 åring vill ha sovrummet brevid sina föräldrar...

Tagit bort lite av din text som jag inte svarat på.

Jag vill inte ens veta hur Essie haft det!
Hon lär ju ha varit förvirrad och inte förstått varför det varit som det varit.
Citera
2024-08-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag sa till dig för 2 miljoner inlägg sedan att anmäla detta till moderator. Har du gjort det?

Självklart gjordes ju det när jag insåg vad innehållet var.
Citera
2024-08-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Nej. Du har ju redan medgett hon är stendöd

Ja. Det k a n ju finnas människor som gömmer en misshandlad hund undan ondskan och inte tänker på pengar!
Citera
2024-08-03, 00:24
Medlem
Stackars Essie som hamnade hos en sån störd familj. Gör fan ont i magen att se bilder på den fine hunden och tänka att rövhållet P (troligen) ligger bakom detta. Varför lämnade du inte bara hunden hos någon annan istället för att iscensätta hela grejen som en "stöld"??? Djurplågare och annat pack har oftast jävligt låg intelligens eftersom de inte förstår att djur är kännande, levande varelser med känslor. Sättet att fejka hela denna grej är också ett tecken på låg intelligens hos gärningsmannen som inte fattar att folk ser igenom hans sätt.

Hur känns det P? Att leva med det du gjort? Och de som såg hunden fara illa hos familjen är medskyldiga till detta också. De skulle reagerat med kraft och flyttat hunden från familjen.
Citera
2024-08-03, 00:26
Medlem
Att en försvunnen hund kan toppa på aktuella brott efter 3 veckor är helt obegripligt, även om ägaren slaktat och låtit cp dottern ätit upp den är obegriplig. Ännu efter denna tid finns inget annat än spekulationer, polisen verkar inte tro de är brott och lär inte lägga många minuter på försvunnen hund.
Ev försäkringsbedrägeri blir väl inte aktuellt för än försäkringstagaren begär ersättning ? Är detta gjort? Det vet knappast någon i tråden..
Citera
2024-08-03, 00:30
Medlem
Kolla på bilder på P, den tomma blicken, bara skriker djurplågare om honom. Låt inte ett enda djur komma i närheten av den pajasen igen.

Berätta var du gjort av Essie.
Citera
2024-08-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Hundhjälpen var tydliga med att det är ägarens ansvar. Sen har pappan tyckt det är ansvar att lämna över ett papper med instruktioner till assistenterna. Assistenter som inte gått hundkurserna, assistenter som inte alls är utbildade för att träna en assistanshund. Som pappan faktiskt är.
Det är också bland annat det här som blev pappans fall. Hans oförmåga att förstå vad ett hundägarskap innebär och att en hund är en hund oavsett vad syftet med att ha hunden är. Och sen att grina och skylla på assistenterna är ju så jävla korkat.
Pappan antar jag är ägare till hunden trots den ej var regad på Jordbruksverket har ju strikt ägaransvar. Går någon annan ut med hunden och det händer något så är ju pappan ansvarig enligt lagen om tillsyn av hundar och katter. står att läsa här. Även krav på att rega hunden hos jordbruksverket. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-20071150-om-tillsyn-over-hundar-och-katter_sfs-2007-1150/
Senast redigerad av Filip600 2024-08-03 kl. 00:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in