2024-08-02, 23:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Som vanligt drar du förhastade slutsatser och anklagar andra för saker som du inte vet ett skit om. Typiskt troll som dig.

Ja, så är det, även de som är vana djursjuksköterskor missar ibland. Det har säkert hänt pappan också. Men det är inte vad som har påståtts i tråden. Så sluta försvara och förminska hatet och lögnerna! Och sluta själv sprida hat och lögner!

Eftersom du jämför med vikingatiden så verkar det som du är så barbarisk. Uppenbarligen tillhör du skaran som vill fjättra dottern på torget och spotta på henne.
Så jävla patetiskt att göra en sådan jämförelse!

Den som vill göra jämförelse med vikingatidens rättsskipning är den sista att anklaga andra för att inte kunna skilja på rätt och fel. I den här tråden står jag på den punkten väldigt högt över dig och de allra flesta, det är ett som verkligen är helt säkert! Rätt och fel avgörs inte på vad troll, lögnare, hatare och förtalare sprider i sociala medier, det är det första du borde lära dig!
Du verkar må bra.

Vad som är rätt och fel har formats i det kulturella kollektiva rättsmedvetandet under hundratals år. Så nej det bestämmer inte jag.
Det förklarar dock reaktionerna på pappans sätt att resonera viöket väcker avsky hos många.

Som jag skrev så ger man sig inte på den som är mindre. Därför vill ingen frisk människa ställa dottern vid skampåle, hon har ju dels NPF är förståndshandikappad och lider av psykiska besvär om jag förstått rätt.

Vi verkar ha en aspieklubb här som inte förstår nyanser i språk.
Bortsett från de som vill provocera (kanske ett tiotal) så förstår resten att A inte kan rå för att hon är som hon är.

Kanske kan pappan inte det heller rå för att han är som han är om han också är autist.

Dock markerar folk att det är galet att skaffa hund under dessa omständigheter. Autister kommunicerar med ord, men har svårt att läsa ansiktsuttryck och kroppsspråk, vilket är det enda sätt djur kan kommunicera.

Autisten kan inte läsa djuret signaler. Det är ju därför som A handhaft djuret vårdslöst och skadligt. Hon förstår ju inte bättre. Särskilt inte när allt blir för mycket.

Pappan och inte ni som försvarar honom verkar inte heller förstå djurs sätt att kommunicera och ser dem därför som objekt

Men vi lever i en NT värld gudskelov.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-08-02 kl. 23:42.
Citera
2024-08-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Oj, vad snällt att det var du som svarade fast jag ställde frågan till en annan Flashbackare.
Tack för svar då vet jag. Det är så rörigt med hur allt funkar.

Ja, i sådana där fall blir det komplicerat. Det är inte en jättevanlig situation ändå, upplever jag det som, trots att man som personal inom LSS väldigt ofta har sina egna kläder på sig. De undantag jag känner till är de verksamheter som också är daglig verksamhet, då man har skyddskläder.

Men det borde gå oå den ersättning som ska betala anställda, vilket är assistansersättningen.
Citera
2024-08-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Pucko jag har inte medgett hon är stendöd, det är min teori och tanke om vad som hänt Essie.
Nu har begåvningsreserven tänkt till märker jag.
Så här skrev du.
Citat:
Essie är stendöd tragiskt nog, så syftet med tråden är nog mest för att sänka PÖ i alla avseenden.
Tycker det är glasklart att du påstår att Essie är död.

Hur du sedan vet det, är en mycket intressant fråga.
Citera
2024-08-02, 23:43
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Hur vet du att Essie är stendöd
Min tanke är logisk, ingen kidnappare har begärt lösensumma och ingen nappade på belöningen så vad är mest troligt då?
Jo hunden är stendöd det är väl ganska troligt, eller vad tror du?
aha du har kontakt med ett medium som har talat med Essie som säger att hon mår bra och just nu sitter vid en strand och bara längtar efter att få komma hem till A igen för jag saknar när hon kittlar mig på sidan!

Rundgång igen.
Citera
2024-08-02, 23:45
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så här skrev du. Tycker det är glasklart att du påstår att Essie är död.
Ja jag tror med full övertygelse att Essie är STENDÖD, vad tror du?
Citera
2024-08-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ja jag tror med full övertygelse att Essie är STENDÖD, vad tror du?
Jag tror ingenting, jag skulle bara visa på hur motsägelsefull du är.

Du kanske "bara" glömmer bort vad du skriver ibland?

Här har du vad du skrev och det jag svarade. (FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Citera
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Ja man får välja själv, om det är en brukare som kan prata för sig själv så är det den som väljer ut vilka den vill ha. Är det barn eller att brukaren inte kan prata osv ja alltså andra orsaker så brukar det vara anhöriga som väljer ut. Men så klart sorteras det ut redan i början när man läser personligt brev.

Jag fick uppfattningen om att man får ta det man får och har inte lyxen att välja då det är få sökande.

Personligen tycker jag det är fruktansvärt ledsamt för det är ett väldigt intressant och givande arbete om man matchar med brukaren. Förstår inte varför egentligen det ska vara så dålig lön och att människors behov värderas så lågt av kommunen och arbetsgivaren. Skandal är det egentligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tack!
Du behöver inte utveckla det. De, du, ni, vi, som förstår, vi förstår. Vi vet att skilja på rätt och fel. Vi kan skilja på sak och person. Vi vet att man behöver lyssna till bägge sidor för att kunna bilda sig en uppfattning om vad som möjligen kan ha hänt. Vi vet att det finns folk som av en eller annan anledning gör så gott som vad som helst för att smutskasta andra. Det syns inte minst i den här tråden.

Jag tror inte en sekund på att de som påstår sig vara före detta assistenter och som skrivit en massa saker om vad som ska ha hänt hos familjen på sociala medier, skulle vara de som de påstår sig vara. Och tänka sig, inte ett enda av de inläggen finns tydligen kvar längre. Och det sprids ju en del rätt uppenbara lögner som dessa assistenter skall ha sakt. Smått komiskt också att en assistent har kalla dottern för "CP" i sin anmälan. Som om en assistent skulle beskriva sin brukare med helt fel diagnos. Nej, det är rätt tydlig att det finns lögner och rena felaktigheter i det som dessa "assistenter" påstår.

Någon driver en vendetta mot familjen, det är vad allting tyder på om man ser hela cirkusen ur ett helikopterperspektiv, om man gör som en riktig brottsutredare - hatar slumpen och inte krånglar till det. Det är för många olika saker som hänt inom en alldeles för kort tidsrymd för att de inte ska ha en bakomliggande gemensam nämnare. Det är rätt uppenbart när man ser det ur det större perspektivet.

Den som hatar familjen och som lagt sådan energi på att smutskasta dem, är med största sannolikhet också den som tagit Essie. Och det behöver inte nödvändigtvis vara en assistent, även om det så klart ligger nära till hands att tro det.
Finns skärmdumpar på det assistenterna har sagt. Och du vet ju varför de är borta de har redan förklarats för dig i tråden att alla inlägg togs bort när gruppen gjorde om strukturen.

Det är ingen vendetta och inte några som kokat ihop något. Pappan spelade högt men fallet blev hårt när det visade sig att han är en simpel djurplågare för att dottern går före hunden oavsett vad dottern gör mot den. Hans egna ord faktiskt.

Tycker det är fint att du backar pappan, han behöver kompisar.
Citera
2024-08-02, 23:47
Medlem
Citat:
Bra frågor. Jag tycker att det är oroväckande att hon ska bo ensam i det huset och bara ha assistenterna. Det är inget gruppboende med många personal.

Ja hon riskerar nog bli sämre genom ytterligare bostadsbyte och isolering.
Hon behöver ju en igenkännbar omgivning, inte nytt hela tiden- det gäller även personal.
Jag tror i n t e att assistenter i hennes egen ålder är rätt. Det uppstår konkurrens, vilket antagligen var fallet när Essie var inblandad också och t.ex ville sova med,assistenterna ( men fick inte. Essie skulle sova med A, som hon var rädd för! Säger igen: STACKARS ESSIE!)
Äldre erfaren personal rekommenderas, enligt vad jag tiĺlägnat mig inom psykologi- så att A får vara huvudpersonen, samt endast besök av övriga!
Senast redigerad av Marielo 2024-08-03 kl. 00:02.
Citera
2024-08-02, 23:49
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så här skrev du. Tycker det är glasklart att du påstår att Essie är död.

Hur du sedan vet det, är en mycket intressant fråga.
Jag vet inte med hundra % att Essie är död, men om du tänker och använder hjärnan till att tänka logiskt så är hon död, men du har väl kontakt med ett medium som talar för Essie så du vet att hon mår bra?
Rundgång igen för att hålla tråden levande.
Citera
2024-08-02, 23:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vilka fall då om jag får fråga, tror nog mest det är fallfrukt inte fakta i den här frågan.
Typiskt svar på en fråga som man inte kan stå för när man svarar, har du inte med att göra svar.
Hört talas om tystnadsplikt?

Jag hoppas du förstod att detta inte rörde A utan ett annat fall?
Citera
2024-08-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag fick uppfattningen om att man får ta det man får och har inte lyxen att välja då det är få sökande.

Personligen tycker jag det är fruktansvärt ledsamt för det är ett väldigt intressant och givande arbete om man matchar med brukaren. Förstår inte varför egentligen det ska vara så dålig lön och att människors behov värderas så lågt av kommunen och arbetsgivaren. Skandal är det egentligen.

Jag vet inte hur många det är som söker till just det företaget då vissa bolag är mer "attraktiva" än andra om man säger så, och mycket handlar om lönen.. Sen beror det ju på vad som är dålig lön och inte, i dom fallen som jag vet att det har varit en brukare som kan vara utåtagerande så har det varit extra lockande lön. Jag tycker inte att 250 kr i timmen är någon dålig lön, men jag vet inte vad dom har för ersättning. Men det finns många bolag som har från 200 i timmen och uppåt. Det brukar bero mycket på vad brukaren i fråga behöver hjälp med.

Edit jag missade att nämna att det brukar ändå vara många som söker. Då många har det som första jobb just för att det inte är krav på utbildning. Men sen beror det nog mycket på vart i landet det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in