Citat:

Läste nyss via DN, som länkade till en ny artikel, att childless catladies inte var en isolerad händelse.Har svårt att begripa hur detta skulle föra politiken framåt, det retar ju bara upp en stor del av befolkningen, både män och kvinnor.
Att de inte har en andel i landet.
Han låter som en svavelosande pastor ang sin fixering vid att producera barn ur nåt ultrapatriotriskt perspektiv.
Ihop med abortfrågan och totalförbud i många delstater blir det ännu värre.
Förutom att det då finns noll substans i utspelen.
"I november 2020 sa Vance i en konservativ podcast att barnlösa amerikaner, särskilt de i landets "ledarskapsklass", var "mer sociopatiska" än de med barn och gjorde landet "mindre mentalt stabilt."
Vance tillade att de "mest störda" och "mest psykotiska" kommentatorerna på Twitter - nu känd som X - vanligtvis var barnlösa."
" I augusti 2021 skickades mail om "radikala barnlösa ledarna i detta land" - vilket var efter hans utspel om childless cat ladies hos
Tucker Carlsson.
"Kommentarerna utlöste en omfattande motreaktion mot Vance när de återuppstod på sociala medier efter hans nominering till den republikanska presidentbiljetten."
"I september 2021 twittrade Vance att "kattdamer...måste stoppas" som svar på en rapport om att en högre andel av amerikanerna fruktar att skaffa barn på grund av klimatförändringarna. I en annan tweet en månad senare skrev Vance : "Vårt lands låga födelsetal har gjort många eliter till sociopater."
Insamlingsmail aug 2021:
"Vi har låtit oss domineras av barnlösa sociopater - de investeras i INGENTING eftersom de inte är investerade i det här landets barn. Att slå tillbaka blir inte lätt – våra barnlösa motståndare har mycket fritid. Det är därför jag behöver att DIG står med mig.”
"Vårt land drivs i grunden av barnlösa demokrater som har det olyckligt i sina egna liv och vill göra resten av landet eländigt också... Vad jag vill veta är: varför har vi överlåtit vårt land till människor som inte har en direkt andel i det?”
https://edition.cnn.com/2024/07/30/p...ids/index.html