Citat:
Ursprungligen postat av
Krakatoa
Det han "glömmer" är att han köpt följare så Chrippa ha de facto fler riktiga följare. När Trosas Peter North skapade Rask2.0 kom han upp i 30-40k. Nånstans där ligger hans korrekta följarantal...
30-40 är nog i överkant. I och för sig har han haft flera småkanaler. Den där han kallade Baronen ett tag var någon familjekanal först. Där lyckades han inte ens komma upp över 30 vad jag kan minnas.
Den senaste han hade innan han köpte tillbaka kanalen hade under 10 000 subs. Den var så liten så att tråden inte kunde hållas öppen, och den klättrade sig aldrig över. Det gick så långt att modsen i forumet gjorde ett undantag, och öppnade tråden innan han klättrat sig över 10 k, för att användare låg på dem så mycket om det.
Min hypotes är att han kände sig så värdelös över det faktumet att han hade så få subs, och vetskapen om att Livros satt på hans gamla kanal som gjorde att han kunde benämna sig som "stor kreatör" gjorde att han betalade en hiskelig summa för att få tillbaka den. För narcissisten klarade inte av att ha imagen av att vara en liten pluttkanal, han som gått på röda mattan på Guldtuben och allt!
Så jag skulle säga att Baronens verkliga följarantal ligger på runt 10 k, plus det antal som trillat in sedan han fick tillbaka kanalen. Subsen låg på typ 143 000 när han fick tillbaka den. Så 10+16, 26 000 subs. Det är där det ligger, och det visar sig varje gång han gör videor som inte gynnas av algoritmen.