2024-08-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sen Källström-eran tidigt 00-tal skulle jag hävda att diffen legat ganska långt efter. Dom sticker upp med ett fint tifo lite då och då, och har vissa ramsor som dom kan få tryck i när det går bra, men i övrigt är dom ganska tydligt sämst.
Såhär ser jag det:
Bäst tryck: Djurgården
Bäst inramning: Hammarby
Bäst ramsor: AIK
Bäst stämning: AIK

Detta är iaf vad jag sett hittills, och då tänker jag mest på vardagsmatcher. Djurgården får bäst tryck när de kommer upp i stämning, vilket dock är sällan. Hammarby har alltid den bästa inramningen, vare sig de har TIFO:n eller ej och även under matchen är inramningen riktigt fin. AIK har bäsr ramsor vilka oftast är klockrena, och stämningen matchen igenom är alltid bäst på Gnagets matcher.

Däremot förstår jag verkligen inte hypen kring Bajen. Har man gått på några matcher inser man rätt snabbt att stämningen är värdelös om det inte är derbyn mot Djurgården.
Citera
2024-08-03, 06:09
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Du går i täten va?
Alltid i täten, skiter i om det är en bögparad. Fanan högt.
Citera
2024-08-03, 11:19
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Såhär ser jag det:
Bäst tryck: Djurgården
Bäst inramning: Hammarby
Bäst ramsor: AIK
Bäst stämning: AIK

Detta är iaf vad jag sett hittills, och då tänker jag mest på vardagsmatcher. Djurgården får bäst tryck när de kommer upp i stämning, vilket dock är sällan. Hammarby har alltid den bästa inramningen, vare sig de har TIFO:n eller ej och även under matchen är inramningen riktigt fin. AIK har bäsr ramsor vilka oftast är klockrena, och stämningen matchen igenom är alltid bäst på Gnagets matcher.

Däremot förstår jag verkligen inte hypen kring Bajen. Har man gått på några matcher inser man rätt snabbt att stämningen är värdelös om det inte är derbyn mot Djurgården.

Det finns ingen person på den här jorden som bryr sig om vad du tycker om supporterkultur. Men fortsätt gärna förpesta detta redan mediokra forum, det gör säkert diskussionerna mer intressanta.
Citera
2024-08-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Det finns ingen person på den här jorden som bryr sig om vad du tycker om supporterkultur. Men fortsätt gärna förpesta detta redan mediokra forum, det gör säkert diskussionerna mer intressanta.
Uppenbarligen gör du och dina hipsterpolare det eftersom ni svarar mig konstant. Nej, vad det här handlar om är att ni blir kränkta av kritik, vilket också förklarar varför ni är skit eftersom ni inte vill förbättras.

Och för sakens skull, svara på detta: varför säger Bajarna att ni är emot den moderna fotbollen när ni så uppenbart älskar Tele2 Arena som är den största symbolen för den moderna fotbollen?
Citera
2024-08-03, 12:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Och för sakens skull, svara på detta: varför säger Bajarna att ni är emot den moderna fotbollen när ni så uppenbart älskar Tele2 Arena som är den största symbolen för den moderna fotbollen?
Är du helt tappad?

Varför skall Bajare stå till svars för Tele2 mer än gårdarna, eller Aik för jordgubben, eller någon annan klubb för sin nya arena?

Mycket idioter som sedan länge urvattnat begreppet MDMF med sin okunskap. Du är en sådan. Lätt att skrika, svårt att förstå.
Citera
2024-08-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är du helt tappad?

Varför skall Bajare stå till svars för Tele2 mer än gårdarna, eller Aik för jordgubben, eller någon annan klubb för sin nya arena?

Mycket idioter som sedan länge urvattnat begreppet MDMF med sin okunskap. Du är en sådan. Lätt att skrika, svårt att förstå.
Därför att varken Gnaget eller Djurgården älskar sina nya arenor så till den milda grad att de kallar dem "Nya Råsunda" eller "Nya Stockholms Stadion" eller rabiat skriker att dessa arenor är deras arenor i över tio års tid så som ni Bajare gjort.

Vem är det som är tappad egentligen?
Citera
2024-08-03, 14:10
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Är du helt tappad?

Man kan inte vara MDMF och samtidigt ha en jippo-orienterad publik spelandes på en evenemangsarena på plast. Det säger sig själv.
Citera
2024-08-03, 14:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Man kan inte vara MDMF och samtidigt ha en jippo-orienterad publik spelandes på en evenemangsarena på plast. Det säger sig själv.
Tur att Bajen ett av få lag som inte är jippo någonstans då. Att det sedan finns löst folk som inte VILL att Bajen skall vara fett äkta är mest tecken på avundsjuka tror jag.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-03 kl. 14:22.
Citera
2024-08-03, 14:31
Medlem
Citat:
Tur att Bajen ett av få lag som inte är jippo någonstans då. Att det sedan finns löst folk som inte VILL att Bajen skall vara fett äkta är mest tecken på avundsjuka tror jag.
Så varför, om ni inte är ett joppolag och fett äkta, älskar ni Tele2 Arena så mycket att ni tom kallar det för "Nya Söderstadion"? Och varför har ni samma ramsor som jippolag i SHL, typ "Sndra sidan är ni klara" eller "Öka takten sista kvarten"? Och framförallt, varför använder ni amerikaniserade ord som "fans" och inte "supportrar"?
Citera
2024-08-03, 14:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Så varför, om ni inte är ett joppolag och fett äkta, älskar ni Tele2 Arena så mycket att ni tom kallar det för "Nya Söderstadion"? Och varför har ni samma ramsor som jippolag i SHL, typ "Sndra sidan är ni klara" eller "Öka takten sista kvarten"?
Vad babblar du om? Höj dig.
Citera
2024-08-03, 14:33
Medlem
Citat:
Vad babblar du om? Höj dig.
Okej, så du förnekar att ni kallar Tele2 Arena för "Nya Söderstadion", att ni har ramsorna jag nyss nämnde och att ni använder ordet "fans"?
Citera
2024-08-03, 15:13
Medlem
buisnismannens avatar
Diffen har minst support i Stockholm men störst runt om i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in