Citat:
Ursprungligen postat av
Korvfan
Tror du ärligt talat att Konservativ = Diktatur? Då vet jag inte om du ska fortsätta tala i denna tråd eller detta ämne
"så du är egentligen inte konservativ" Intressant. Absolut inte så att politiska ideologier kommer med dynamik och nyans. Du är förmodligen en sådan som tror att bara för att det finns människor i en typ av ideologi som du inte gillar så är det fel på hela ideologien och inte just den grupp av människor som tar det för långt om jag ska vara lika fördomsfull som du.
jag undrar om du är konservativ eller inte? Bara intressant att veta för statistiken
Nej, det är en väldigt konstig tolkning.
Demokrati förutsätter jämlikhet, konservatismen är en negativ reaktion på jämlikhetssträvanden. Det är därför man kärnfullt kan sammanfatta strömningarna under konservatismens paraply som reaktionärer.
Konservatismen är en idétradition, och om det är så att du deltar i reaktionära rörelser utan att vara medveten om dess historia och centrala uppfattningar så är du givetvis inte konservativ, utan fascist, dvs. ideologi-lös reaktionär som dras till andra reaktionärer av rent känslomässig samhörighet.
Tillägg: Men om du nu vill ha kontakt med andra människor så är det enkelt löst, det är bara att du börjar gå på några av de talrika återkommande mingel för reaktionärer som förövas. Näringslivet har massor, politiska partier och föreningar likaså. Bara att gå dit och erbjuda dig att baka till nästa träff så kommer folk att vilja ha dina kontaktuppgifter och börja höra av sig.