2024-08-02, 22:20
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvfan
Pfp - Profile pic
vet inte om det är profilbild det är men det är en bild som du har på Momo
Ok, hehe jag vet att jag har den avataren. Den är ju inte söt, det vet jag.
Citera
2024-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Okej, så du är egentligen inte konservativ. Du kanske till och med är okej med demokrati?

Tror du ärligt talat att Konservativ = Diktatur? Då vet jag inte om du ska fortsätta tala i denna tråd eller detta ämne

"så du är egentligen inte konservativ" Intressant. Absolut inte så att politiska ideologier kommer med dynamik och nyans. Du är förmodligen en sådan som tror att bara för att det finns människor i en typ av ideologi som du inte gillar så är det fel på hela ideologien och inte just den grupp av människor som tar det för långt om jag ska vara lika fördomsfull som du.

jag undrar om du är konservativ eller inte? Bara intressant att veta för statistiken
Citera
2024-08-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Bredyxa
Sorry missade det! Ja det är ju mindre bra. Men om dom är så småaktiga så är dom inte bra vänner i heller. Du är 19, har du tänkt på att aktivera dej i något ungdomsförbund? Vet inte hur det är nuförtiden, men där fick jag iallafall massor av vänner både till höger och vänster.

Det är lungt!! Jag ska kolla runt lite på det, tack för tipset!
Citera
2024-08-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZXW100
Det är synd om dom egentligen. Dom har drabbats av woke-mind virus. På min tid kallade vi dom för PK-ängsliga idioter som hjärntvättats till självskadebeteende.

Du och jag är normala och vänner. Trots att vi är anonyma här. Om vi kände varandra IRL skulle du vara min bästa tjej-kompis, tror jag. : )

KRAM

Kul att höra! Vi är anonyma vänner frånomed nu <3
Tog mig ett tag att lista ut hur man gjorde detdär hjärtat på datorn så uppskatta det.
Citera
2024-08-02, 22:34
Avstängd
Citat:
tack för ditt sunt förstånd. Håller helt med i det. Det går i en ond cirkel där folk som blivit lurad av media sprider ännu mer lögner och ragebait till unga individer som faller för det och så går det runt runt där dem inte ens vet varför de är vänster, endast att de inte gillar folk på höger.
Exakt.
Det värsta av allt är att deras tänk "går i arv"..
Hur många av dessa är det som startar företag, är kreativa? som hittar lösningar på allehanda problem? mm. mm.
De enda de gör är att klanka ner på personer som är kreativa och som vill uppnå något med sitt liv.
De har oftast inte så mycket intressant att prata om heller, utan det blir mest "väder och vind" blandat med skvaller och skitsnack i sin dystra tillvaro..
Sen såg jag en tråd om varför svenska tjejjer inte tycker "vanliga arbetarkillar" inte är attraktiva... ja där har de ju något att fundera på..
Citera
2024-08-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henley
Gå med i muf!

tack för tipset ska kolla in det och se om det är nåt för mig!
Citera
2024-08-02, 22:36
Medlem
Citat:
usch. jag vill inte ha barn. och jag har redan en kille så den delen är iaf klar. detta var inte hjälpsamt men tack för svaret antar jag

dessutom är detta den första tråden jag någonsin postar så vet inte om jag gör nåt olagligt genom att posta den här eller nåt, vet inte hur flashback fungerar

Uhmm. Du vill inte ha barn? Men det finns ju såklart olika former av konservatism. Misstänker att du lägger för stor vikt vid att försöka hitta likasinnade. När du träffar någon ska du bara vara dig själv och känns det bra så kör man på det. Annars säger man ju bara tack å hej. Men igen detta är inte traditionell kvinnlig konservativ logik så jag undrar om du verkligen är konservativ
Citera
2024-08-02, 22:38
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Tror du ärligt talat att Konservativ = Diktatur? Då vet jag inte om du ska fortsätta tala i denna tråd eller detta ämne

"så du är egentligen inte konservativ" Intressant. Absolut inte så att politiska ideologier kommer med dynamik och nyans. Du är förmodligen en sådan som tror att bara för att det finns människor i en typ av ideologi som du inte gillar så är det fel på hela ideologien och inte just den grupp av människor som tar det för långt om jag ska vara lika fördomsfull som du.

jag undrar om du är konservativ eller inte? Bara intressant att veta för statistiken

Nej, det är en väldigt konstig tolkning.

Demokrati förutsätter jämlikhet, konservatismen är en negativ reaktion på jämlikhetssträvanden. Det är därför man kärnfullt kan sammanfatta strömningarna under konservatismens paraply som reaktionärer.

Konservatismen är en idétradition, och om det är så att du deltar i reaktionära rörelser utan att vara medveten om dess historia och centrala uppfattningar så är du givetvis inte konservativ, utan fascist, dvs. ideologi-lös reaktionär som dras till andra reaktionärer av rent känslomässig samhörighet.

Tillägg: Men om du nu vill ha kontakt med andra människor så är det enkelt löst, det är bara att du börjar gå på några av de talrika återkommande mingel för reaktionärer som förövas. Näringslivet har massor, politiska partier och föreningar likaså. Bara att gå dit och erbjuda dig att baka till nästa träff så kommer folk att vilja ha dina kontaktuppgifter och börja höra av sig.
Citera
2024-08-02, 22:40
Bannlyst
Citat:
Kul att höra! Vi är anonyma vänner frånomed nu <3
Tog mig ett tag att lista ut hur man gjorde detdär hjärtat på datorn så uppskatta det.

Det är ömsesidigt. Letade också efter det. Flashback har bara fula emojis vilket talar för mycket vad det finns för folk här.
Citera
2024-08-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Nej, det är en väldigt konstig tolkning.

Demokrati förutsätter jämlikhet, konservatismen är en negativ reaktion på jämlikhetssträvanden. Det är därför man kärnfullt kan sammanfatta strömningarna under konservatismens paraply som reaktionärer.

Konservatismen är en idétradition, och om det är så att du deltar i reaktionära rörelser utan att vara medveten om dess historia och centrala uppfattningar så är du givetvis inte konservativ, utan fascist, dvs. ideologi-lös reaktionär som dras till andra reaktionärer av rent känslomässig samhörighet.

Jag deltar inte i reaktionära rörelser över huvud taget.

När du skrev att jag förmodligen inte är konservativ och att jag förmodligen är för demokrati så tänkte jag att det låter konstigt för det är inte omöjligt att vara konservativ och vara för demokrati alls. Dessutom är inte konservativ den enda politiska titel som passar in på mig och jag tycker att politisk nyans är väldigt viktigt! Men just för denna tråd passade det och om det är en titel jag skulle sätta på mig själv för att kortfatta mina politiska åsikter så är det konservativ. Att bara anta att jag inte är konservativ är konstigt och jag förstår inte vad du får det ifrån, att jag hatar barn? Det är inget poltitiskt i det, dem är slämmiga och kostar bara pengar och luktar illa och massvis annat.

Det är sant att demokratier idealiskt sett strävar efter politisk jämlikhet. Men demokrati innebär inte nödvändigtvis ekonomisk eller social jämlikhet. Många demokratier har betydande ekonomiska skillnader mellan olika grupper.
"Konservatismen är en negativ reaktion på jämlikhetssträvanden" Detta är en alltför förenklad bild av konservatismen. Det finns många olika typer av konservatism, och inte alla är emot jämlikhet.
Citera
2024-08-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZXW100
Det är ömsesidigt. Letade också efter det. Flashback har bara fula emojis vilket talar för mycket vad det finns för folk här.

vet inte hur gammal du är men dessa emojis passar för äldre människor som jag har sett mest av här på flashback hahah. Skulle dock va intressant att se statistik på vilka människor det finns på flashback, åldrar o kön typ. anyways det är nåt helt annat ämne
Citera
2024-08-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
vet inte hur gammal du är men dessa emojis passar för äldre människor som jag har sett mest av här på flashback hahah. Skulle dock va intressant att se statistik på vilka människor det finns på flashback, åldrar o kön typ. anyways det är nåt helt annat ämne

Det finns allt möjligt här. Jag är här för att inte hålla på att trolla och hålla på med tragiska sexskämt som 10 procent gör här. Kultur och politik vill jag tala om. På andra forum har Globalister och SJW helt tagit över. Här kan vi enas emot det du just beskrivit. Om vi bara slapp all smuts som finns här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in