2024-08-02, 22:27
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Kom du vidare med denna S*nda? Potentiellt en av de åtta i chattgruppen?
* = u

Inte mer än att det var hon som jag fann tidigare. Privat konto.
Så ja, innan var hon den fjärde och nu bland de åtta.
Information som enligt kusinen kommit från både M*y* och R's familj.

Kanske bara jag som tycker det är lite märkligt att kusinen båda kommunicerar/kommunicerat med både M*y* och R's familj?
Men vem är jag att spekulera hur någon reagerar efter ett mord i sin familj. Jag kanske hade gjort samma sak.

Men tydligen så hade de varit färre i gruppen först, och sen efter fler efter mordet.
Jag minns inte vem som sa det. Ska se om jag finner det.

Edit: Attt de var åtta stycken fick kusinen i ett sms/meddelande som en print att de döpt om gruppen till RIP E.
Och det med att det pratats med R's familj handlade om var om R's pappas dom.
Och det med att de blivit fler:

Ursprungligen postat av nova68
Dom var fler i gruppchatten före och många efteråt, bara några fått filmen men inte M@ja.

Och kusinen svarade:

M@ja sa att själv var med innan under och efter på chsten. Så filmer fick hon alls i chatten fick det så det är inget hon kunde undvika att få.
Varför end sitta här och skydda henne?
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-02 kl. 22:43.
Citera
2024-08-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dag-foll-domen

Kom precis ett avgörande från Göteborgs tingsrätt där en man knivhögg ihjäl sin sambo och han gjorde gällande att han inte hade uppsåt till att hon skulle dö. Domstolen konstaterar dock att han i gärningsögonblicket hade för avsikt att döda och han döms för mord.

Apropå det här att gärningsmännen skulle kunna hävda att de endast hade tänkt misshandla henne och att hon inte skulle dö.

Kom även ganska nyligen ett avgörande från göteborgs tingsrätt där en man brutalt misshandlades till döds men där domen endast var grovmisshandel. Alltså inte ens vållande. Så ett avgörande i detta mål kan nog gå alla vägar
Citera
2024-08-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
https://www.transfernow.net/dl/20240802Y2fGoKTa

Vilka sjuka tjejer som gör så här!! Fy fan så vidriga dom är. Låter som orten och jag spyr på allt som har med orten att göra..
Citera
2024-08-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Vet inte om det framkommit i tråden och orkar inte läsa genom allt då det är en massa helt orelevanta kommentarer. Men enligt Sveriges Radio så är, den person som misstänks för grovt skyddande av brottsling i samband med det misstänkta mordet på en 14-årig flicka i Landskrona, är en person i 45-årsåldern

Jag trodde det var pappan till mgm 1 som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling?
Citera
2024-08-02, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
prova söka lite, dagboksblad/häktningsframställan osv.

https://gofile.io/d/B3T3fW

cred till https://www.flashback.org/u1432696

där hittar du iaf häktningen på 15 åringen, de andra är sekretess då den ena är 13 år och den andra vet jag inte.
Namn har nämnts i tråden, men jag väljer att inte sprida det som jag inte har allmän handling till.
Vet du om någon av de är dömda sedan tidigare ? Har för mig att jag läste att någon av de skulle ha suttit på SIS hem eller LVU ?
Finns domar eller fup på krimfup för personer som är under 18 ?
https://www.krimfup.se/
Citera
2024-08-02, 22:52
Medlem
Novotars avatar
15 åringen döms för mord säg 10 år.
Sluten ungdomsvård 3 år tills 18 år.
Därefter överflyttas till fängelse 7 år.
Funkar det så eller får personen enbart sluten ungdomsvård?
Citera
2024-08-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetintevad123
Okej jag tar tillbaka allt jag har sagt, det är MGM2s föräldrar som både kommentarerna på facebook och våltäktsförsöket handlar om.

Jag ska sluta kommentera nu för jag förvirrar bara mig själv och alla andra. Förhoppningsvis har jag rett ut det jag ställde till med i alla fall

Då passar det ju bra att ditt användarnamn är "jagvetintevad". 🤣 Skämt åsido är vi alla människor och det är inte lätt att hålla reda på allt. Det är klart att du ändå ska skriva inlägg om du vill.
Citera
2024-08-02, 22:57
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Fast det är stor skillnad på misshandel och mord. Mord är oåterkalleligt.
Ja, det är stor skillnad vanligtvis, men ibland kan den hårfina skillnaden vara att någon dör.
Citera
2024-08-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
15 åringen döms för mord säg 10 år.
Sluten ungdomsvård 3 år tills 18 år.
Därefter överflyttas till fängelse 7 år.
Funkar det så eller får personen enbart sluten ungdomsvård?

Endast sluten ungdomsvård. Maximalt 4 år på LSU
Citera
2024-08-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
Vet du om någon av de är dömda sedan tidigare ? Har för mig att jag läste att någon av de skulle ha suttit på SIS hem eller LVU ?
Finns domar eller fup på krimfup för personer som är under 18 ?
https://www.krimfup.se/

Det finns länkat till lvu domar i tråden, sök på tex "LVU dom" så hittar du endel

Jag har dålig koll på krimfup och vet ej vilka domar de laddar upp.

är man straffmyndig så ska man dömas av domstol, och döms man så finns det en dom.
det du behöver veta för att få ut domen av tingsrätten är helst målnummer, och/eller namn, personnr och vilken tingsrätt det gäller.
sedan går du in på aktuell tingsrätt och begär ut information om personen, är det ett välkänt mål så kan det räcka med att skriva "jag vill ha dom angående våldtäkten som utfördes av en 20 åring i flashbackstad, domen kom förra veckan"
Tingsrätten är skyldig att tillgodose din förfrågan efter förmåga, de kan, som de ofta gör nu för tiden, begära att det bara skickas ut på papper för en kostnad (typ 2kr per sida). detta för att det blivit populärt att begära ut dokument och blivit en stor arbetsbörda för dom

edit - samma gäller fup, det är en offentlig handling och går att få tag på genom tingsrätten.
fup blir dock bara offentlig om det går till åtal.
fup kan också bli sekretessad i sin helhet eller delvis, om tingsrätten säger att den är sekretess i sin helhet ska man begära sekretess prövning eller dokumentet från det, ibland säger dom bara så för att försöka undvika jobb
Senast redigerad av SuperBengt 2024-08-02 kl. 23:17.
Citera
2024-08-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
https://delafil.se/101808218ae3c16d/...063230_028.mp4

Får bara en länk där jag ska fylla i mitt mobilnummer för massa spel
Citera
2024-08-02, 23:20
Medlem
Såg att videon nu sprids i Usa på Twitter\X. Skrivs att 2 muslimska tjejer döda en oskyldig svensk flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in