2024-08-02, 16:25
Medlem
Banned.s avatar
Pappan och Hundhjälpen har ju lagt ut bild på A och Essie, kan väl räcka medden om man vill se hur hon ser ut.
Citera
2024-08-02, 16:28
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Här är du igen och hittar på och skapar egna sanningar. Brevet är ju daterat 26/7 och då har ju redan LS fått vetskap om att hunden är försvunnen.
Tror du inte handläggarna på LS ser på nyheter, läser tidningar och vistas på sociala medier? Har någon i hela Sverige missat att denna hunden är borta vid det här laget?

Nu råkar det vara så att det är rätt vanligt att LS ringer istället för att göra besök på plats och det är något som dom fått kritik för. För ett tag sedan kom det in flertalet anmälningar mot en hästägare om magra utsvultna hästar. Personen hade nått år innan fått anmälningar på sig. LS åkte inte ut utan ringde för att höra om hästarna. Det slutade med att 3 hästar dog av svält. LS skyllde på att dom är underbemannade.

I det här fallet om Essie ringde dom ju för att bekräfta att hunden var försvunnen.

Varför har P skrivit på sin facebook att dom vill att Essie ska komma hem så LS kan göra sin kontroll om dom enligt dig inte tänkt göra någon kontroll? Då kan du ju själv dra slutsatsen att ärendet är avslutat för att det inte finns någon hund.

Hur vet du att de ringt angående försvinnandet?
Om hundens försvinnande varit viktigt för myndighetsbeslutet ska det dokumenteras men ser inte det i registerutdraget eller i informationsbrevet till ägaren.
Citera
2024-08-02, 16:28
Medlem
vemedinmas avatar
P har tagit bort alla länkar till tv intervjuer och efterlysningar på sin Fb sida...
Citera
2024-08-02, 16:29
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Skönt att någon hon håller med. Jag går här och retar upp mig. Vem fan skulle inte vilja ha en assistent ( uppassare) som drog och hämta pizza och körde runt mig på roliga saker. Hade blivit jätteglad för ett hus för 2,8 miljoner så jag slapp grannar.
Det låter ju som att hon inte är sjuk alls på en del. Lite arg bara. Då är jag värre kan jag säga. Blir förbannad minst en gång i veckan.
Lider A av PMS bara?
Man vill ju bara skita i att betala skatt när man ser var pengarna går. Rakt ner i farsans ficka.
Ändå kan man inte låta bli att fascineras. Vägrar ge ungen mediciner, vägrar bo på ett boende.
Nejnej. Lyx ska det vara på skattepengar

Du kanske vill byta liv med A? Det hade hon garanterat velat om hon fått det valet. Tänk förfan på vad du skriver!
Citera
2024-08-02, 16:29
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
De bilder jag sett har alla varit gulliga eller i vart fall till synes trevliga.

Vad som gnager i mig dessutom är att även i högrisk miljö som säkerhetsfängelse och låsta psyk avdelningar, lyckas de med att skada sig själva och biffiga vårdare. Och där daltas det inte.
Det kan hända var som helst men där är personalen förberedd redan innan dom åker till jobbet. Det är inte människor som är ute på promenad eller barn i sandlådan. Övertygad om att hon inte skulle få ha med sig djur där.
Vidrigast är att pappan har sagt nej till ALLT för egen pengavinning skull.
Gullig tycker nog en del att bilden är. Själv tycker jag att hon ser ut att vara som klippt och skuren för en roll i Sista färden.
Gulligt är en smaksak
Hoppar över att lägga ut den
Citera
2024-08-02, 16:30
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Hur vet du att de ringt angående försvinnandet?
Om hundens försvinnande varit viktigt för myndighetsbeslutet ska det dokumenteras men ser inte det i registerutdraget eller i informationsbrevet till ägaren.

Läs tråden
Citera
2024-08-02, 16:32
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Är de avslagna eller "mystiskt" avslagna? Vad är mystiskt?
Det är inget jävla wifi-hack, de drog förhudligen ur kabeln innan bara.
Citera
2024-08-02, 16:34
Medlem
Citat:
Skönt att någon hon håller med. Jag går här och retar upp mig. Vem fan skulle inte vilja ha en assistent ( uppassare) som drog och hämta pizza och körde runt mig på roliga saker. Hade blivit jätteglad för ett hus för 2,8 miljoner så jag slapp grannar.
Det låter ju som att hon inte är sjuk alls på en del. Lite arg bara. Då är jag värre kan jag säga. Blir förbannad minst en gång i veckan.
Lider A av PMS bara?
Man vill ju bara skita i att betala skatt när man ser var pengarna går. Rakt ner i farsans ficka.
Ändå kan man inte låta bli att fascineras. Vägrar ge ungen mediciner, vägrar bo på ett boende.
Nejnej. Lyx ska det vara på skattepengar
Om vi återkopplar till stackars Essie, så väljer aldrig en assistans hund självmant att få arbeta åt en ung kvinna som denne med sånt våldskaptital.

Essie vet inte från början att hon kan utsättas för psykisk och fysisk smärta.

Essie kan inte säga upp sig, Essie kan inte anmäla till några myndigheter alls om hur hon blir utsatt på sin arbetsplats.

MEN det kan däremot alla dessa människor som arbetar hos utåtagerande personer.

För mig är det mycket skrämmande att ingen av dessa assistenter larmade tidigare om hur det låg till på deras arbetsplats, mycket för deras egen integritet ( med tanke på kameraövervakning ), våld och hot på arbetsplats osv...

Har läst att dom blivit hotade av P hit och dit, MEN det är ingen ursäkt att inte anmäla till AMV, IVO, LS etc...

Essie kunde ha plockats ur denna familj så mycket tidigare och kanske räddat livet på henne ( om hon nu är död )
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2024-08-02 kl. 16:41.
Citera
2024-08-02, 16:35
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det kan hända var som helst men där är personalen förberedd redan innan dom åker till jobbet. Det är inte människor som är ute på promenad eller barn i sandlådan. Övertygad om att hon inte skulle få ha med sig djur där.
Vidrigast är att pappan har sagt nej till ALLT för egen pengavinning skull.
Gullig tycker nog en del att bilden är. Själv tycker jag att hon ser ut att vara som klippt och skuren för en roll i Sista färden.
Gulligt är en smaksak
Hoppar över att lägga ut den
Man kan väl inte hjälpa hur man ser ut.. det där var osnyggt!!
Citera
2024-08-02, 16:40
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Om vi återkopplar till stackars Essie, så väljer aldrig en assistans hund självmant att få arbeta åt en ung kvinna som denne med sånt våldskaptital.

Essie vet inte från början att hon kan utsättas för psykisk och fysisk smärta.

Essie kan inte säga upp sig, Essie kan inte anmäla till några myndigheter alls om hur hon blir utsatt på sin arbetsplats.

MEN det kan däremot alla dessa människor som arbetar hos utåtagerande personer.

För mig är det mycket skrämmande att ingen av dessa assistenter larmade tidigare om hur det låg till på deras arbetsplats, mycket för deras egen integritet ( med tanke på kameraövervakning ), våld och hot på arbetsplats osv...

Har läst att dom blivit hotade av P hit och dit, MEN det är ingen ursäkt att inte anmäla till AMV, IVO, LS etc...

Essie kunde ha plockats ur denna familj så mycket tidigare!
Jag tror inte att dom vågade anmäla. Har en känsla att P var väldigt dominant. Det är nog många som mådde dåligt över Essie och ville ta henne därifrån.
Citera
2024-08-02, 16:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag tänker att assistenten som kände A har mer vetskap om det. Hon sa att anmälan stämmer gällande misshandeln men hon var väldigt bestämd i att hon aldrig skulle kunna döda henne.

Men som du säger vad som helst kan ju hända och det händer ju.

Här har vi din gräns för vad du vill tro, tänker jag. Av någon anledning väljer du att tro på denna assistent, vem det nu är som kan uttala sig så bestämt, och h*n tror också nånting.

Kan tänka mig de anställda är i chocktillstånd, ännu en anledning att inte ta det som sägs för sanning.
Citera
2024-08-02, 16:43
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Man kan väl inte hjälpa hur man ser ut.. det där var osnyggt!!
Jag kan inte skriva att hon är gullig när jag inte tycker det. Kanske skulle ha skrivit att hon är en kopia av sin far och farfar.
Mamman i familjen ser väldigt bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in