Citat:
Ursprungligen postat av
Mopsan
Skönt att någon hon håller med. Jag går här och retar upp mig. Vem fan skulle inte vilja ha en assistent ( uppassare) som drog och hämta pizza och körde runt mig på roliga saker. Hade blivit jätteglad för ett hus för 2,8 miljoner så jag slapp grannar.
Det låter ju som att hon inte är sjuk alls på en del. Lite arg bara. Då är jag värre kan jag säga. Blir förbannad minst en gång i veckan.
Lider A av PMS bara?
Man vill ju bara skita i att betala skatt när man ser var pengarna går. Rakt ner i farsans ficka.
Ändå kan man inte låta bli att fascineras. Vägrar ge ungen mediciner, vägrar bo på ett boende.
Nejnej. Lyx ska det vara på skattepengar
Om vi återkopplar till stackars Essie, så väljer aldrig en assistans hund självmant att få arbeta åt en ung kvinna som denne med sånt våldskaptital.
Essie vet inte från början att hon kan utsättas för psykisk och fysisk smärta.
Essie kan inte säga upp sig, Essie kan inte anmäla till några myndigheter alls om hur hon blir utsatt på sin arbetsplats.
MEN det kan däremot alla dessa människor som arbetar hos utåtagerande personer.
För mig är det mycket skrämmande att ingen av dessa assistenter larmade tidigare om hur det låg till på deras arbetsplats, mycket för deras egen integritet ( med tanke på kameraövervakning ), våld och hot på arbetsplats osv...
Har läst att dom blivit hotade av P hit och dit, MEN det är ingen ursäkt att inte anmäla till AMV, IVO, LS etc...
Essie kunde ha plockats ur denna familj så mycket tidigare och kanske räddat livet på henne ( om hon nu är död )