2024-08-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet är att man inte får hela bilden av att bara läsa en dom.

För att få den verkligt rättvisa bilden behöver man tillgång till allt material som utredningen bygger på.

Då kan man se hur det vrids och vänds på vad som hänt och vad som valts att plockas bort som talar till föräldrarnas fördel mm.

Nu tog jag upp en specifik dom. Det går inte diskutera med dig men vill du bemöta mig så håll dig till sakfrågan, vill du vidga ditt perspektiv så ta del av just det exemplet och försök tänka lite! Hjälper dig lite; Vad är det som prövas? Och vad var högsta instansens slutsats i relation till kriterierna för LVU?
2024-08-02, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Det enda sättet för Fia att få tillbaka sina barn är att socialtjänsten kopplar in experter och tar bort alla osakliga, icke konkreta påståenden i deras falska utredningar.

Ja det lär ju hända.

Jag tycker Fia ska gå och lägga sig så hon är pigg när hon träffar sina barn igen. Om 15 år.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
LM fått ny input av b*byboss som tycker att hon ska klä upp sig och dra uppmärksamhet till sig genom att stå tyst , bikini funderar hon nu på att ha .

Now we're talking!!
2024-08-02, 14:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Nej, jag menar att du ljuger i stort sett i allt du kräker ur dig här.

Vilket skulle innebära att socialsekreterare har rätt i precis allt de påstår i en utredning. Varför skulle de ha det?
2024-08-02, 14:27
Avslutad
Citat:
Vilket skulle innebära att socialsekreterare har rätt i precis allt de påstår i en utredning. Varför skulle de ha det?

Nej det innebär det inte din gamla upphakade grammofonskiva.
2024-08-02, 14:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Nu tog jag upp en specifik dom. Det går inte diskutera med dig men vill du bemöta mig så håll dig till sakfrågan, vill du vidga ditt perspektiv så ta del av just det exemplet och försök tänka lite! Hjälper dig lite; Vad är det som prövas? Och vad var högsta instansens slutsats i relation till kriterierna för LVU?

Det går ju inte att diskutera en dom utan att ha allt material och det har nog ingen tillgång till i denna tråd.

Fakta är att utredningarna inte är rättssäkra och en stor anledning till det är att socialsekreterare i princip inte kan dömas för att ljuga i utredningarna. Denna ordning måste ändras och legitimation måste införas.

Sjuksköterskor som gör fel blir av med leggen i parti och minut, men inte socialsekreterare. De gör precis som de vill och ljuger precis som de vill utan att straffas för det.

Ivo och JO skiter fullständigt i föräldrar som vill ha sina utredningar granskade, även vid grova fullt medvetna fel.

Nej det här är inte ok någonstans i ett demokratiskt samhälle.
2024-08-02, 14:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej det innebär det inte din gamla upphakade grammofonskiva.

Jo du säger ju att jag "ljuger om allt" och allt är lögn som jag säger.
2024-08-02, 15:26
Medlem
Citat:
Det går ju inte att diskutera en dom utan att ha allt material och det har nog ingen tillgång till i denna tråd.

Fakta är att utredningarna inte är rättssäkra och en stor anledning till det är att socialsekreterare i princip inte kan dömas för att ljuga i utredningarna. Denna ordning måste ändras och legitimation måste införas.

Sjuksköterskor som gör fel blir av med leggen i parti och minut, men inte socialsekreterare. De gör precis som de vill och ljuger precis som de vill utan att straffas för det.

Ivo och JO skiter fullständigt i föräldrar som vill ha sina utredningar granskade, även vid grova fullt medvetna fel.

Nej det här är inte ok någonstans i ett demokratiskt samhälle.

Nu var det ju SP som drog upp domen. Jag Hade inte för avsikt att diskutera domen i sig. Snarare peka på det pinsamma att utifrån sin egen föreställning dra upp en dom som vid genomläsning inte ens stödjer ens påstående. Det var en ren lögn. Det är inte ditt och datt som leder till insatser utan hur ditt och datt påverkar barnets behov av xxxx.
2024-08-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ja det lär ju hända.

Jag tycker Fia ska gå och lägga sig så hon är pigg när hon träffar sina barn igen. Om 15 år.

Now we're talking!!
Hon blev lite tveksam och började prata om celluliter ..
2024-08-02, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon blev lite tveksam och började prata om celluliter ..

O fan. Menar du att hon har en skronklig rumpa?
2024-08-02, 16:23
Medlem
Citat:
O fan. Menar du att hon har en skronklig rumpa?
Ja , det var nog i den regionen det var lite så
2024-08-02, 16:43
Medlem
BananaSkidrows avatar
Finns det ett inlägg som sammanfattar Fias historia med socialtjänsten, vad hon anmälts för, varför barnen omhändertogs och huruvida hon har en poäng i sina anklagelser mot soc, eller om hon är rättshaveristisk och LVU var berättigad?

Hur försörjer hon sin… ”aktivism” förresten?
2024-08-02, 17:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaSkidrow
Finns det ett inlägg som sammanfattar Fias historia med socialtjänsten, vad hon anmälts för, varför barnen omhändertogs och huruvida hon har en poäng i sina anklagelser mot soc, eller om hon är rättshaveristisk och LVU var berättigad?

Hur försörjer hon sin… ”aktivism” förresten?

Kolla podcasten guldtand har

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in