Citat:
Ursprungligen postat av
Celestial.neptunia
Ikväll är det dags för 6 dosen, kommer fortsätta med 0.5, tycker det har känts riktigt bra.
Bakgrund:
Kvinna, 32 år.
158 cm, startvikt: 87,3 kg (27 juni, dos 1).
Dos 2(0.25mg), 4 juli: 85.0 kg(-2.3kg)
Dos 3(0.50mg), 11 juli: 84.3 kg (-0.7kg)
Dos 4(0.50mg), 18 juli: 83.5 kg (-0.8kg)
Dos 5(0.50mg), 25 juli: vägde mig inte
Dos 6(0.50mg), 1 augusti: 81.8kg (-1.7kg)
Totalt: -5.5kg.
Det har varit en struggle bus de senaste två veckorna. Fröken röd kom på besök och jag kände mig så jäkla svullen och uppblåst. Har även börjat jobba så tiden till aktivitet har minskat drastiskt, kämpar på så gott jag kan men känner konstant att det inte är bra nog.
Jag känner att jag börjat komma in i en mental vikthets och jag vet inte hur jag ska bryta mig ur det, vet inte om jag vill bryta mig ur det? Men det känns ohälsosamt.. åker på semester om ca 2 veckor och min hjärna skriker på mig för att jag inte gått ner mer dessa 6 veckor. Den logiska delen av min hjärna fattar att jag knappt kan äta mindre än vad jag gör, men det spelar ingen roll för min ”mentala mobbare” är ändå aldrig nöjd.
Ush, det har varit jobbigt den senaste tiden. Men kul att känna att kläder sitter lite lösare och självförtroendet börjar komma tillbaka. Hoppas på en bättre vecka (mentalt) och fortsätter kämpa!
Rör du på dig? Tänker du på vad du äter? Får du i dig tillräckligt med protein osv? Du har en hälsosam viktnedgång! 0.5 Kg är rekommenderat om man ger sig på en hälsosam viktnedgång. Tänk även på att vi kvinnor går upp och ner i vikt beroende på mens osv. ❤️
Du ska absolut inte hänga upp dig på vågen. Mät dig runt mage och midja, ta foton varje vecka/varannan! Det är bättre än att fastna på vågen om du själv känner att du mår dåligt av det.
Jag ska få hem min ozempic från apoteket idag. Jag har sedan i måndags verkligen börjat ändra på kosten och tänkt på vad jag stoppar i mig, mängden och att träna. Jag har gått ner 1 kg bara sedan förra veckan, genom att ändra mindset. Jag har dock kanske tur att jag är precis efter ägglossning och strax innan mens, då brukar jag ha lite mindre sötsug… dock är jag rädd att det här inte kommer hålla i sig, brukar inte vara så länge om jag inte ser resultat 😓
Jag ska prova köra en dos idag eller imorgon. Hur har ni andra gjort, har ni tagit det direkt på morgonen eller spelar det ingen roll när man kör sin spruta? 💪🏽