2024-07-29, 20:36
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Nämen titta, här kommer Hamleys Hjärnslö svamlandes. Är det allt för komplicerat att hålla isär två skribenter?

Sen väntar jag fortfarande på citaten av vad du påstår att jag skrivit.
Kom igen nu din fjant.

Du kallar de nya raggarna för blöjraggare och tjackpundarraggare, kommer du ihåg?
Det är nedsättande och uppenbart för alla som läser att du gör en tydlig distinktion mellan de unga och gamla raggarna där de nya raggarna är kopior och mindre värda.

Det är också nu tydligt att du inte kan bemöta argument utan förolämpningar, allt som ett tydligt tecken på frustration och avund på de unga livskraftiga raggarna.
För övrigt vill jag återigen gratulera till ett inlägg utan ordet runka.
Citera
2024-07-29, 20:50
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Ändå Cred till Trådstartaren ... Det är ändå ett försök att nå en lösning på en Situation
inom "Raggarsvängen "
Jag tror att alla som reser i Stora USA Bilar egentligen är på samma sida så att säga.
En del vill supa och härja klämma brudarna på Brösten som väl numera kallas våldtäkt.

Men ett resonemang där Och med lokalsamhället med snuten med arrangören
Spårar det ur för mycket kraschar det ju Då får ändå snuten göra det

Fanns ju Raggarparkeringar förr i Stora städer osv där det gick mer " Föräldrafritt " till
Där kan rock and roll festerna fortsätta Långt ute i skogen .

det har man vanligen i städer numera att genomfart är förbjuden efter tex kl22:00
Numera har arrangören en Hemsida alla tittar på för att få veta när osv

Där kan man ju sätta upp lite allmänna riktlinjer till allas trevnad Utan att man blir STASI
Det fattar ju alla att om det blir för mycket rövarliv i stan Pissar i Svenssons postlåda
Han får inte en blund somnar på Jobbet.

Då drar ju makten " Slut Strecket " Svensson ringer snuten
har hänt förr många gånger

https://sv.wikipedia.org/wiki/Raggarkravallerna_i_Kristianstad

Lite samarbete skall detta kunna lösas .En och annan kanske behöver finkas men så har det alltid varit

Arrangören .. Bilägarna ..Snuten
Ett papper i näven på Chauffören

Får hälsa er välkomna till detta trevliga arrangemanget Här är lite allmänna riktlinjer för att detta skall bli en trevlig upplevelse för alla berörda Med en parkering ute i storskogen dom kan spela och vad annat På egen risk under eget ansvar ..
Svensson lär väl säga
Om ni inte får köra i stan och Raggarparkeringen är för tuff för er kan man alltid åka hem
Lite samarbete går detta
Samma med Camping Rättvik midsommar Borgholm Öland var kända
Kunde man glömma rakt av man kunde sova på Campingen

Lite samarbete går detta

Inte ofta man ser i skrift " 4 dörrars Neger " idag " Cheva med Stolpe"

Enda lösningen är att lägga ner CCW.
Känns som enklast. Och på något vis hoppas jag att så sker.
Det är ju enbart dödsryckningar kvar av värddjuret (CCW). Parasiterna, som har levt på värddjuret dom senaste åren, har släckt värddjurets livsgnista. Det är bara döden kvar nu för CCW.

Så en snabb avlivning är nu att föredra, istället för att plågas ihjäl. Vilket kommer att ske annars.

Rotebro-muppens knarkburna ungdom kommer att hitta ett nytt värddjur att parasitera på, så han behöver inte oroa sig heller.

Det är såhär samhället fungerar, parasiter förstör allt. CCW är inte immuna mot dessa parasiter, ingen är det.
Citera
2024-07-29, 20:54
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Du kallar de nya raggarna för blöjraggare och tjackpundarraggare, kommer du ihåg?
Det är nedsättande och uppenbart för alla som läser att du gör en tydlig distinktion mellan de unga och gamla raggarna där de nya raggarna är kopior och mindre värda.

Det är också nu tydligt att du inte kan bemöta argument utan förolämpningar, allt som ett tydligt tecken på frustration och avund på de unga livskraftiga raggarna.
För övrigt vill jag återigen gratulera till ett inlägg utan ordet runka.

Fel av dig, men inte oväntat av en hjärnslö.

Så, upp till bevis nu. Visa mig ett citat där jag påstår det du skriver ovan.

Eller så håller du bara tjäften, om du inte klarar av att öppna den utan att ljuga.
Citera
2024-07-29, 20:57
Bannlyst
Citat:
Enda lösningen är att lägga ner CCW.
Känns som enklast. Och på något vis hoppas jag att så sker.
Det är ju enbart dödsryckningar kvar av värddjuret (CCW). Parasiterna, som har levt på värddjuret dom senaste åren, har släckt värddjurets livsgnista. Det är bara döden kvar nu för CCW.

Så en snabb avlivning är nu att föredra, istället för att plågas ihjäl. Vilket kommer att ske annars.

Rotebro-muppens knarkburna ungdom kommer att hitta ett nytt värddjur att parasitera på, så han behöver inte oroa sig heller.

Det är såhär samhället fungerar, parasiter förstör allt. CCW är inte immuna mot dessa parasiter, ingen är det.
hahahahah du menar att Classic car week är levande de materiella ting är döda för längesen
Citera
2024-07-29, 20:58
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Fel av dig, men inte oväntat av en hjärnslö.

Så, upp till bevis nu. Visa mig ett citat där jag påstår det du skriver ovan.

Eller så håller du bara tjäften, om du inte klarar av att öppna den utan att ljuga.

Det är ju dina ord, förövrigt stavas "Tjäften" med k.
Käften alltså.

Vem är det som är plebej nu då?
Citera
2024-07-30, 00:58
Medlem
Edward1992s avatar
Stod en timme i kö där kl 21 (totalt stopp)
Mest döda bilar som ungdomar knuffar runt när dom gått sönder. Dom riktiga bilarna var sedan länge borta, huvarna var dekorerade med skelett och dildos. Mycket smakfullt!
Senast redigerad av Edward1992 2024-07-30 kl. 01:27.
Citera
2024-07-31, 10:41
Medlem
Vi bestämde oss för att vi packar ihop idag och drar hem.
Ungarna har ju kompisar här men de fattar att mamma och pappa inte uppskattar träffen längre.
Knappt några fina bilar ser man på kvällarna.
Buset med nerrisade bilar, jättemusikanläggning mm. vilket andra förklarat i tråden har tagit över den en gång fina entusiastträffen.

Förstår inte de som här i tråden skriver om raggarträff.
Den här träffen har aldrig varit menad att bli en raggarträff om man syftar på nerrisade bilar med skrikande folk som festar och håller igång hela nätterna.

Träffen arrangerades för att bilentusiaster, oavsett om det var en usabil, europe eller annat skulle umgås med likasinnade.

Men nu har det förbytts till en träff för just fylla, vem som kan spela högst musik, tillknycklade bilar, nerskräpning som håller Rättvik i schack alla kvällar och nätter.
Det är trist att den här träffen förvandlats från det den var menad att vara till vad den är i dag.
Citera
2024-07-31, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skivnorden
Vi bestämde oss för att vi packar ihop idag och drar hem.
Ungarna har ju kompisar här men de fattar att mamma och pappa inte uppskattar träffen längre.
Knappt några fina bilar ser man på kvällarna.
Buset med nerrisade bilar, jättemusikanläggning mm. vilket andra förklarat i tråden har tagit över den en gång fina entusiastträffen.

Förstår inte de som här i tråden skriver om raggarträff.
Den här träffen har aldrig varit menad att bli en raggarträff om man syftar på nerrisade bilar med skrikande folk som festar och håller igång hela nätterna.

Träffen arrangerades för att bilentusiaster, oavsett om det var en usabil, europe eller annat skulle umgås med likasinnade.

Men nu har det förbytts till en träff för just fylla, vem som kan spela högst musik, tillknycklade bilar, nerskräpning som håller Rättvik i schack alla kvällar och nätter.
Det är trist att den här träffen förvandlats från det den var menad att vara till vad den är i dag.

Tycker nog att du är lite aningens gnällig hörru. Det du har i åtanke är ju mer veteranbilsnörderi som motorfilatetelister ungefär. Raggarträffar är så där, ett himla liv och supande. Gilla läget.

Jag är med sen många år i en Trabantklubb och ja, vi buskör också! Det hör till.
Citera
2024-07-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Tycker nog att du är lite aningens gnällig hörru. Det du har i åtanke är ju mer veteranbilsnörderi som motorfilatetelister ungefär. Raggarträffar är så där, ett himla liv och supande. Gilla läget.

Jag är med sen många år i en Trabantklubb och ja, vi buskör också! Det hör till.
Du verkar helt missförstått innebörden med träffen.
Detta är ingen raggarträff. Det är en träff för entusiaster som vill uppleva en trevlig vecka i gemenskap.

Vill man delta i en "raggarträff" kan man väl söka sig till en sådan. Kanske platsar de som nu invaderat Rättvik där, men jag är tveksam.

Det lyser en stor portion ironi i ditt inlägg..men visst det kanske går att "busköra i en Trabant. Men det är väl lite OT i ämnet.
Citera
2024-08-01, 14:51
Medlem
Gandalf.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Mod får ändra om det ligger fel, men det är en bilträff.

Har varit på CCW i 23 år.
I början var det en fantastisk trevlig vecka. Massor med evenemang.
Vi campade på Enåns camping och det fanns djur, en pub på området där det ofta satt en trubadur på kvällarna.
Priserna var överkomliga.
För oss som gillar bilar och i synnerhet USA bilar var denna vecka ett mecka.
Som att cruisa runt i en håla i USA på 60-talet..

Men träffen har förändrats.
Enåns camping ser idag ut som en enorm skogsskövling där man fullständigt tagit bort vegetationen. Borta är den trevliga puben, alla djur.
Det ser värre ut än en storbilsparkering i ett köpcentra!
Priserna är rena ockern och du måste boka minst 7 dagar vecka 31..
Jag har förståelse om man vill tjäna "lite extra" dessa veckor men nu har det fullständigt spårat ur!

Sen har vi alla dessa raggarpråmar som fullständigt invaderat träffen de senaste ~5 åren.. Med enorma ljudanläggningar som garanterat håller dig vaken hela natten! Det är rent utsagt ett djävla liv.
Det burnas och skriks i ett!
"Nytt för i år" var när vi hörde "böneutrops rap" halv tre på morgonen...
Dessutom har de en djävla attityd vilket får en att vilja ge dem en uppercut hela högen!
Den trevliga spontancruisingen på kvällarna har förvandlats till en fyllefest för skrotbilar. De med fina bilar är snudd på ett minne blott.
Avspärrningar och en organisation som fullständigt tappat kontrollen är facit av detta.

Det är garanterat sista gången jag besöker denna träff. Rent tragiskt hur det kunnat bli så här.

Blev ett långt inlägg men är det fler som delar min uppfattning?
Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?

Skulle det gå att ordna någon träff långt ute i skogen för dessa skrotbilar samma vecka? (men då fick de väl inte den uppmärksamhet de vill ha..?)

Jag kan absolut hålla med dig. Nu är det ett antal år sen sist jag var där och det som slog mig var just detta enorma svineri som var över allt och blev bara värre ju längre in på kvällen man kom. Jag åkte dit med tjej och tre barn och stundtals fick man hålla undan ungarna för gubbarslen med pungar som hängde ut genom rutorna på rostiga risiga skitbilar. Visst så fick man se många fina bilar men fylla, slagsmål och knull mot husvägg fick man också se. Sen dessutom dessa moderna nya bilar med ljudnivå så man fick hålla för öronen på barnen. Absolut jag har nu passerat femtio men jag kan fortfarande gilla att supa och grisa när jag är barnfri och tycker om att spela hög musik så grannarna klagar. Men på en motorträff så kan jag tycka att arrangörerna borde sätta upp vissa regler så vanliga barnfamiljer kan komma och se på bilar och folk och ha det trevligt i stället för att man får se till att lägga fokus på att skydda barnen från fylla, våld och svinerier.
Citera
2024-08-01, 21:57
Medlem
Glöm inte att hälften pundar som idioter. Hade vart bra om polisen hade både alkotest å drogtester på förarna där i såna där sönderhoppade skrotbilar
Citera
2024-08-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockertuppen
Glöm inte att hälften pundar som idioter. Hade vart bra om polisen hade både alkotest å drogtester på förarna där i såna där sönderhoppade skrotbilar

Det hjälper inte ..förr i varje fall .. Det var nästan bergsäkert att man blev stoppade på infarten till Bonnhålan Fjånghult så föraren var alltid nykter ..Stackaren .. Däcken var det inte Heller Hyland på alla 4 Reinfeldt på alla 4 heter det väl nu.
Stänklapp i pappkartong räddade det ..
Det hjälper så klart som trakasserier men han är aldrig berusad ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in