2024-08-01, 19:50
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Har missat en massa inlägg men undrar om ngn sett om M*y* skrivit ngt mera eller är det fortfarande iskallt från henne

Hon har rensat bort alla TikToks om mordet eller vem som nu gjort de….
Är nog både identifierad och förhörd av polisen om gruppchatten mm.
Vissa användare här har laddat ner några innan dom försvann.
Citera
2024-08-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hon har rensat bort alla TikToks om mordet eller vem som nu gjort de….
Är nog både identifierad och förhörd av polisen om gruppchatten mm.
Vissa användare här har laddat ner några innan dom försvann.

Är din känsla också att denna M*y* är ganska inblandad i detta
Citera
2024-08-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja alltså. Först och främst så vet jag ju inte, utan gör en bedömning utifrån vad jag tycker mig se på filmen. Först tycker jag inte att man ser några tecken på blod eller andra skador på offret. Sen tycker jag också att offret beter sig upprört, ha kraft i rörelserna och verkar inte vara skadad.
När vi nu vet att hon blir så skadad att hon avlider av skadorna så känns det som att skicket hon syns i på filmen är inte hur hon lämnades.

Jag tror att de verkliga skadorna uppkom efter filmen slutar. Hur hon skadades vet vi inte heller, men om vi antar benen så är det inte så svårt att föreställa sig. Hon ligger som.sagt som ett paket, de kan göra vad de vill. Anledningen att välja benen kan då vara att de ville skada, men inte döda. Eller så var planen mord, vad vet vi.
Jag misstänker att BO har blivit misshandlad, men avlidit av syrebrist. MGMs har tejpat för munnen och näsan och lämnat henne åt sitt öde, är min gissning.
Citera
2024-08-01, 19:57
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja du har sagt det.
Men ja, ursäkta om jag inte tror på "de som känner båda MGM har på TT identifierat båda två"

Finns för många som dels här och på TT försöker få det att framstå att MGM1 är egentligen bara ett offer i allt detta.
M*y* är ett perfekt exempel.

Det är inte svårt att "styra massan" på TT..
Tror att kommer nog komma många falska vittnesmål i detta.

Nej, nog är det MGM1 som sitter o matar, MGM2 hetsar.
O MGM1 är inget offer trots sina störningar, utan en gärningskvinna.
Citera
2024-08-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det hade hon inte. Det går med säkerhet att säga det.
Även om hon hade haft "hitta" på telefonen så hade hon inte hunnit dit i tid.
Och nej - polisen hade inte gjort uttryckning för att ungarna befann sig på en annan plats än vad som var sagt.

Jag säger ju det ... du är bästa bästa föräldern i världen. Tänk om alla var som du.

Ja, helt rätt (måste vara det enda rätta jag någonsin sett dig skriva i trådarna här på FB, då du ALLTID försvarar föräldrar till mördade barn hur fel det än är) - om alla vore som jag skulle det definitivt hända mycket färre saker med unga människor, för då skulle inga unga människor ränna vind för våg och vara ute hela nätterna utan att föräldrarna har en aning/bryr sig om vad de gör och vilka de är med. Helt sjukt hur många i denna tråd som tycker det är helt OK att låta barn ränna ute om nätterna. Så det är synd att dagens föräldrar spårat ur så fullkomligt…

Och du kan inte VETA hur det varit om hon haft ”hitta” på tfn… Du TROR att det hade varit kört oavsett men det finns inget dom säger att det är som DU tror… Du tror mycket när dagen är lång du….
Senast redigerad av Tamigfaan 2024-08-01 kl. 20:11.
Citera
2024-08-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det vet jag. Gör du det?
Har tanken slagit dig att jag kanske läste dokumenten EFTER att jag skrev inlägget?

Men oj, kan sånt hända

Ja, det vet jag… Har tanken slagit dig att du ofta skriver först och hoppar på folk och SEDAN kollar fakta😅??

Slutsvarat på dina kommentarer - det går inte diskutera med folk som ser på saker som du gör - bara ena sidan utan att ens vilja se bakgrunden till händelser…
Citera
2024-08-01, 20:11
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ja alltså. Först och främst så vet jag ju inte, utan gör en bedömning utifrån vad jag tycker mig se på filmen. Först tycker jag inte att man ser några tecken på blod eller andra skador på offret. Sen tycker jag också att offret beter sig upprört, ha kraft i rörelserna och verkar inte vara skadad.
När vi nu vet att hon blir så skadad att hon avlider av skadorna så känns det som att skicket hon syns i på filmen är inte hur hon lämnades.

Jag tror att de verkliga skadorna uppkom efter filmen slutar. Hur hon skadades vet vi inte heller, men om vi antar benen så är det inte så svårt att föreställa sig. Hon ligger som.sagt som ett paket, de kan göra vad de vill. Anledningen att välja benen kan då vara att de ville skada, men inte döda. Eller så var planen mord, vad vet vi.
Förstår du tror att skadorna uppkom efteråt, inte osannolikt. Har svårt att bortse från att E med säkerhet gjort motstånd som motiverar knivens deltagande i tidigare skede och anser inte att planen var mord.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-01 kl. 20:13.
Citera
2024-08-01, 20:14
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Är din känsla också att denna M*y* är ganska inblandad i detta

Inblandad på det sättet att hon visste att E skulle goas till Landskrona för att bli misshandlad, hur o när det skulle ske och vilka som skulle delta i misshandeln, utan att varna E eller på annat sätt förhindra misshandeln t.ex kontakta någon vuxen eller anonymt tipsa om vad som skulle ske.
Att efteråt säga att hon inte trodde det skulle vara så grovt utan bara lite örfilande håller inte.
Hon deltog i gruppchatten med båda MGM både före o efter dådet, när hon såg klippen sökte hon kontakt med MGM1 om vad som egentligen hänt utan att kontakta polis om vad hon visste.
istället börja lägga ut på TikTok o stajla o bräka ur sig om dådet före, under o efter är bara så jävla sjukt.
Citera
2024-08-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Förstår du tror att skadorna uppkom efteråt, inte osannolikt. Har svårt att bortse från att E med säkerhet gjort motstånd som motiverar knivens deltagande i tidigare skede och anser inte att planen var mord.

Ja, problemet är att man inte ser något blod, varken på kniven som de viftar med, eller någon annanstans. Om du menar att man träffat på ett sånt sätt att man förblöder av skadorna så blöder det rejält.
Citera
2024-08-01, 20:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Men, jag ska säga att jag inte kan juridiken helt. Jag hade kunnat tänka mig att om en av gärningsmännen kommer hem till sina föräldrar och berättar och de inte agerar, så är de nog ute på tunn is.
För det första är man inte skyldig att ens vittna mot sina anhöriga, långt mindre ange dem till polisen. För det andra krävs det mer för skyddande av brottsling än att man bara tiger om vad man vet om ett brott. Det måste till någon form av aktivt handlande.
Citera
2024-08-01, 20:21
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hon var inte död och polisen försökte återuppliva henne när de kom till platsen.

Har två frågor till dig:

1. Är det rimligt att en person lever om huvudet ligger bredvid kroppen?

2. Är det inte lite konstigt att polisen försöker ge livsuppehållande åtgärder på en kropp som saknar huvud?
Är du helt dum i huvudet? Hur ska en person leva ifall huvudet är avsågat?
Jävla miffo!
Citera
2024-08-01, 20:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Inte vad jag vet. Vet vem pappan var sen skoltiden. Har sett honom ibland under åren med sonen.

Hur var pappan under skolåren?

Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag tycker det är att gå en smula över gränsen, att hänga ut flickornas föräldrar och släktingar i tråden. Det blir en digital skampåle. Jag förstår hatet. Men än så länge vet vi inte hela sanningen om detta mord, eller sanningen om de två (tre?) gärningsmännen. Jag känner också frustration över det misslyckade invandrings- och integrationsexperimentet, ska tilläggas.

Jag håller helt med dig om totalhaveri när det gäller invandrings- och integrationsexperimentet

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Man kan ju börja från början med med en neurologisk och psykologisk utredning. Då vet man vilka insatser som behövs. Eller inte.

Citat:
Håller helt med dig. Det skulle faktiskt behöva göras på samtliga ungar. Förmodligen svårt att få till, pga bristande resurser och pengar. Men i längden skulle man nog nog vinna på det.

Det står faktiskt i LVU-lagen att det ska genomföras en fysisk och psykisk läkarundersökning vid "omhändertagandet"! Detta utförs nästan ALDRIG och här brister Socialtjänst och "barnadvokater ENORMT!

Citat:
Jag tror du är något viktigt på spåren. Föräldrar kan ha de godaste intentioner, och barnen kan ha det materiellt förspänt, men ändå blir det fel. I många fall, anser jag inte att man kan skuldbelägga föräldrarna alls - utan barnen föds "trasiga", så att säga. Frågan är hur man får bukt med detta problem, och de som du länkade till?

De försöker att ta fram någon medicin, men, men.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in