2024-08-01, 17:10
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Sitter väl inne pga misshandeln av sin dotter Ra*faella + olaga hot + tidigare livsstilskriminell vandel?
Ur domen 2024 - 05 - 21 Sid 15/21 Påföljden bestäms till fängelse i tre månader.

https://gofile.io/d/BKkDJW
Jag trodde du skojade förut men märker väl att du inte är en skojare
Ber om ursäkt om jag var snäsig.
Citera
2024-08-01, 17:13
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
De skar av pulsådern i benet så hon förblödde.
Källa på det?
Senast redigerad av Orgelnisten 2024-08-01 kl. 17:19.
Citera
2024-08-01, 17:15
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Var MGM3 anhållen vid något tillfälle? Finns väl en möjlighet att det är tjejen från TT, men brottet "skyddande av brottsling" passar inte riktigt in med vad vi vet.

Vet inte om det enbart var förhör. I tidningar så står det att den inte är häktad.

Kan "skyddande" av brottsling innefatta att inte kontakta polisen när mordet pågick?

Hon har förresten rensat bort alla inlägg angående mordet 🤔
(Spelar väl ingen roll då polisen troligen sparat ner dem alla ändå).
Citera
2024-08-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vet inte om det enbart var förhör. I tidningar så står det att den inte är häktad.

Kan "skyddande" av brottsling innefatta att inte kontakta polisen när mordet pågick?

Hon har förresten rensat bort alla inlägg angående mordet 🤔
(Spelar väl ingen roll då polisen troligen sparat ner dem alla ändå).

Citat:
Om någon döljer den som begått brott, hjälper honom eller henne att komma undan, undanröjer bevis eller på annat liknande sätt motverkar att brottet upptäcks eller att någon lagförs för det,

Jag tolkar det som att man aktivt måste göra något. Att bara vara passiv räcker nog inte.
Citera
2024-08-01, 17:19
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Såg videon med ljud först nu.
Och efter att ha hört det verkar det jue som att Raf@ela är den drivande i det hela.
Man hör jue henne tex säga "boxa henne" innan Mel@k börjat boxa.

Så känns definitift som att hon är ledaren i gänget trots hennes lägre ålder.

Troligt är då att BO kallat Mel@k för "Hora" av okänd anledning.
Raf@ela har då gått i taket och tyckt att Mel@k inte kan tåla det.
Och då har dem planerat misshandlen som sen spårat ut (en urspårning som inte är alls ovanlig bland vixna förövare heller)

Det känns oxå som att denne Lillan (M*y* ?) är mer inblandad än vad hon själv vill visa i de nu mer borttagna videorna på hennes TikTok.

Vill minnas att det sagts i tråden att Raf@ela har suttit och gråtit hos polisen medans Mel@k bara suttit o skrattat. Vill minnas att denna infon kom från Lillans TiKTok videos med.

Känns som detta är en ren lögn och att verkligheten snarare är att Raf@ela kastat Mel@k under bussen och hävdar i övrig sin egen oskyldighet.
Troligt också att Mel@k utfört den största delen av misshanlen, med instuktioner och påhejning av Raf@ela, men att det är Raf@ela som utfört det dödande sticket med kniven.

I övrigt hoppas jag dem båda ruttnar i helvetet.
Båda (och troligtvis även lillan till viss del) är skyldiga till BOs död.

Tror som du att MGM1 var den drivande i detta.
Tror dock inte att det var var MGM2 som kallades hora utan att det var hon på TT (eller MGM1 möjligen).

Jag tror också att hon från TT har en större roll.
Alla klipp angående mordet är nu dessutom borttagna från hennes TT.
Citera
2024-08-01, 17:22
Medlem
Taggads avatar
Eftersom Em*ilia var vid liv när hon hittades så stämmer inte spekulationerna att Mgm:arna lämnade brottsplatsen iom att Bo dog - vidare indikerar det möjligen att avsikten inte var att ta henne av daga utan att ge henne en rejäl omgång oreflekterat risken att hon skulle avlida.
2024-07-23
Citat:
En polispatrull i Varvsområdet i Landskrona upptäcker strax efter midnatt en medvetslös kvinna vid en ödslig parkering. Patrullen larmade ambulans och under tiden startades återupplivningsförsök. Enligt uppgift skall kvinnan ha haft yttre skador när hon anträffades. När ambulansen kom fram lastades den skadade kvinnan och kördes sedan till sjukhuset i Helsingborg där hon konstaterades avliden av läkare.
https://www.pppress.se/nyhet/polisen-antraffade-mordad-kvinna-i-landskrona/
Senast redigerad av Taggad 2024-08-01 kl. 17:24.
Citera
2024-08-01, 17:22
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag tolkar det som att man aktivt måste göra något. Att bara vara passiv räcker nog inte.

Ok.

Så om hon är t.ex anstiftaren till mordet, och suttit och sagt till dem t.ex att dumpa BO's saker samt kniven/knivarna (?) då skulle det kunna falla under ramen för att "aktivt göra något"...eller?
Citera
2024-08-01, 17:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Vilken bank har du?
SEB.
Har du autogiro från försäkringsbolag som dras automatiskt?
Jag har bara hemförsäkring hos Folksam och den betalar jag genom räkning och hyran men alla andra
räkningar betalar jag inte för det kan jag inte. Jag måste ha pengar till mat och kläder till min dotter.
Rolig kille den där M. Eliasson vilken arketyp för L-uppdrag granskning
Citera
2024-08-01, 17:24
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Vad kallas det om man vet om att ett brott sker eller ska ske, men väljer att inte kontakta polisen, om det nu är olagligt.
Kan det räknas som skyddande av brottsling om hon tog bort videon på misshandeln?
Citera
2024-08-01, 17:25
Medlem
Citat:
Eftersom Em*ilia var vid liv när hon hittades så stämmer inte spekulationerna att Mgm:arna lämnade brottsplatsen iom att Bo dog - vidare indikerar det möjligen att avsikten inte var att ta henne av daga utan att ge henne en rejäl omgång oreflekterat risken att hon skulle avlida.
2024-07-23

Går att tolka det där annorlunda. Var hon verkligen vid liv? "Återupplivningsförsök" och bara att hon konstaterades död på sjukhuset.
Citera
2024-08-01, 17:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
2024-07-23

Var hon vid liv när hon hittades lär det tvistas om det var ett dråp, mord eller vållande till annans död, eller?
Citera
2024-08-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ok.

Så om hon är t.ex anstiftaren till mordet, och suttit och sagt till dem t.ex att dumpa BO's saker samt kniven/knivarna (?) då skulle det kunna falla under ramen för att "aktivt göra något"...eller?

Ja, då har man absolut varit aktiv, låter dock inte som skyddande av brottsling, utan då är man snarare delaktig i brottet. Johanna Möller dömdes t.ex till livstid för mord, trots att hon inte ens var i rummet. Skyddande av brottsling är om du försvårar utredningen, låter någon bo hos dig för att inte bli upptäckt osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in