2024-07-31, 22:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Ja cirkulerar på twitter nu också.
Kommer ju vara massa rykten när Bosse säger att han letar spelare.
2024-07-31, 23:07
Medlem
Derek Cornelius ser ut att lämna Malmö snart, både klubben och Marseille är överens om priset enligt Fabrizio Romano.
2024-07-31, 23:16
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Derek Cornelius ser ut att lämna Malmö snart, både klubben och Marseille är överens om priset enligt Fabrizio Romano.

Och vad är priset?
2024-07-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Och vad är priset?

Han skriver €4.3 miljoner så det är väl typ nära 50 miljoner för honom.
2024-08-01, 07:19
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Helt vansinnigt. Om MFF inte träffar rätt på en ersättare blir det inget guld i år.
2024-08-01, 09:00
Medlem
trazkeis avatar
På tal om MFF. Undrar om inte Nanasi sitter med stora ögon och funderar på om Rapid Bukarest kan vara något för honom? Neil Lennon som tränare låter som en perfect match.
2024-08-01, 11:02
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Helt vansinnigt. Om MFF inte träffar rätt på en ersättare blir det inget guld i år.

Jag är kluven. Jag tror dels att vi har bra chans att vinna i vilket fall och dels tror jag att klubben jobbar på att få in en bra ersättare redan nu i veckan. Ingen hade trott för 1,5 år sedan att DC skulle gå att sälja för 50 miljoner idag och det hade givetvis inte gått heller om han bara spelat i Allsvenskan. Nu har han gjort en stark Copa America och om vi ska fortsätta locka till oss potentiella storspelare så behöver vi visa att vi inte står i vägen när en toppklubb i topp 5-liga lägger ett bra bud.

Samtidigt önskar man ju att vi ska kunna ta ett kliv uppåt på stegen och kunna säga att vi är Malmö FF, 50 miljoner är kaffepengar för oss jämfört med vad Derek är värd för det här laget. Välkomna tillbaka efter säsongen.

Enligt Sportbladet jagar vi nu en spansk U21-landslagsman men det finns även rykten om nån dansk från Midtjylland.
2024-08-01, 12:04
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jag är kluven. Jag tror dels att vi har bra chans att vinna i vilket fall och dels tror jag att klubben jobbar på att få in en bra ersättare redan nu i veckan. Ingen hade trott för 1,5 år sedan att DC skulle gå att sälja för 50 miljoner idag och det hade givetvis inte gått heller om han bara spelat i Allsvenskan. Nu har han gjort en stark Copa America och om vi ska fortsätta locka till oss potentiella storspelare så behöver vi visa att vi inte står i vägen när en toppklubb i topp 5-liga lägger ett bra bud.

Samtidigt önskar man ju att vi ska kunna ta ett kliv uppåt på stegen och kunna säga att vi är Malmö FF, 50 miljoner är kaffepengar för oss jämfört med vad Derek är värd för det här laget. Välkomna tillbaka efter säsongen.

Enligt Sportbladet jagar vi nu en spansk U21-landslagsman men det finns även rykten om nån dansk från Midtjylland.
Om man tittar på resultaten när Cornelius varit borta är det ingen munter läsning.

Ni slog visserligen HBK med 5-1 hemma och ni slog Klaksvik med 4-1 hemma.

Annars har ni förlorat mot Mjällby och Sirius, ni tog en otroligt skör seger mot Sirius borta vilket mycket väl kunde blivit en förlust. Att ni släppte in 3 mål kändes i underkant. Och ni förlorade borta mot Klaksvik.

Det kan inte bli tydligare att Cornelius är helt avgörande för er. Ni måste sätta ersättaren ganska snabbt. Nu har ni tur att ni möter ett gäng skitlag på raken men sedan blir det tuffare, då måste någon vara på plats som är åtminstone nästan lika bra.
2024-08-01, 12:20
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kw0e06/malmo-ff-jagar-la-liga-backen-david-torres

Vad kan en sådan kosta?
2024-08-01, 12:24
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Om man tittar på resultaten när Cornelius varit borta är det ingen munter läsning.

Ni slog visserligen HBK med 5-1 hemma och ni slog Klaksvik med 4-1 hemma.

Annars har ni förlorat mot Mjällby och Sirius, ni tog en otroligt skör seger mot Sirius borta vilket mycket väl kunde blivit en förlust. Att ni släppte in 3 mål kändes i underkant. Och ni förlorade borta mot Klaksvik.

Det kan inte bli tydligare att Cornelius är helt avgörande för er. Ni måste sätta ersättaren ganska snabbt. Nu har ni tur att ni möter ett gäng skitlag på raken men sedan blir det tuffare, då måste någon vara på plats som är åtminstone nästan lika bra.

Både Klaksvik och Sirius borta är ju till stor del matcher där vi läcker för att vår andrekeeper inte håller måttet. Dock är jag helt enig med att vi behöver få in någon bra snabbt. Det är inte rättvist mot Zetterström och Makolli att förvänta sig att de ska bära laget i Europa och till SM-guld i höst.

Nu säger ryktet att Moisander gått och skadat korsbandet igen så jag skulle med stor sannolikhet säga att vi är på jakt efter två backar. 21-årige spanjoren Torres från Valladolid är eventuellt en av dem och han kan även spela vänsterback. Det gör att vi inte behöver använda MO när Busse är avstängd eller vilar.
2024-08-01, 12:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Både Klaksvik och Sirius borta är ju till stor del matcher där vi läcker för att vår andrekeeper inte håller måttet. Dock är jag helt enig med att vi behöver få in någon bra snabbt. Det är inte rättvist mot Zetterström och Makolli att förvänta sig att de ska bära laget i Europa och till SM-guld i höst.

Nu säger ryktet att Moisander gått och skadat korsbandet igen så jag skulle med stor sannolikhet säga att vi är på jakt efter två backar. 21-årige spanjoren Torres från Valladolid är eventuellt en av dem och han kan även spela vänsterback. Det gör att vi inte behöver använda MO när Busse är avstängd eller vilar.
Nu är det såklart alltid sorgligt när spelare åker på allvarliga skador men om man tittar rent cyniskt på det ur ett MFF-perspektiv så kanske det är något som i slutändan kommer stärka er? Moisander håller inte på denna nivån längre och om eran sportsliga ledning inte insett det så kanske det krävdes yttre omständigheter för att komma vidare?

Om ni kan bygga bort Tjocko från speltid med en mångsidig värvning är det såklart värt jättemycket.
2024-08-01, 13:18
Medlem
trazkeis avatar
AIK ser ut att göra det igen. Får dom 20 milj kr för Faraj är det helt fenomenalt bra betalt! Då har dom kanske råd att behålla Pittas och Modesto?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in