Citat:
Ursprungligen postat av
Rubbe
Jag är kluven. Jag tror dels att vi har bra chans att vinna i vilket fall och dels tror jag att klubben jobbar på att få in en bra ersättare redan nu i veckan. Ingen hade trott för 1,5 år sedan att DC skulle gå att sälja för 50 miljoner idag och det hade givetvis inte gått heller om han bara spelat i Allsvenskan. Nu har han gjort en stark Copa America och om vi ska fortsätta locka till oss potentiella storspelare så behöver vi visa att vi inte står i vägen när en toppklubb i topp 5-liga lägger ett bra bud.
Samtidigt önskar man ju att vi ska kunna ta ett kliv uppåt på stegen och kunna säga att vi är Malmö FF, 50 miljoner är kaffepengar för oss jämfört med vad Derek är värd för det här laget. Välkomna tillbaka efter säsongen.
Enligt Sportbladet jagar vi nu en spansk U21-landslagsman men det finns även rykten om nån dansk från Midtjylland.
Om man tittar på resultaten när Cornelius varit borta är det ingen munter läsning.
Ni slog visserligen HBK med 5-1 hemma och ni slog Klaksvik med 4-1 hemma.
Annars har ni förlorat mot Mjällby och Sirius, ni tog en otroligt skör seger mot Sirius borta vilket mycket väl kunde blivit en förlust. Att ni släppte in 3 mål kändes i underkant. Och ni förlorade borta mot Klaksvik.
Det kan inte bli tydligare att Cornelius är helt avgörande för er. Ni måste sätta ersättaren ganska snabbt. Nu har ni tur att ni möter ett gäng skitlag på raken men sedan blir det tuffare, då måste någon vara på plats som är åtminstone nästan lika bra.