2024-08-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Han var inte soldat.
Varför ljuger du?
Du har ingenting att komma med.
Jag sa att judar lever under andra lagar.
Du verkar instämma.
Jude!
OK. Så en ledare för en krigförande entitet är inte kombattant, menar du?
Citera
2024-08-01, 12:26
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Samt vägrar inse att Palestina aldrig varit en egen nation eller haft ett eget folk som heter Palestinier. Det var ett namn på folk som bodde där men som kom från olika etniciteter (Judar var en del av dessa bland annat) precis som skåningar inte är ett eget folk.

håller med, de som slaktas använder en demonym som jag inte godkänner så därför är det rimligt att de slaktas och svälts ihjäl
Citera
2024-08-01, 12:27
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
OK. Så en ledare för en krigförande entitet är inte kombattant, menar du?
Nej han var en politisk ledare.
Om Putin hade blivit knäppt när han var på statsbesök hade det också brutit mot internationell lag.
Men all jävla incels och hjärndöda människor är sådana hycklare. Utan lagar och regler faller hela systemet.
Men judar lever antagligen utanför goy reglementet.
Inkvoterade konverterade jävla kolonist amerikanska jude as som förpestar världen.
Citera
2024-08-01, 12:28
Medlem
Citat:
Det var vapenvila innan den 7e Oktober även om Hamas skjutit tusentalsraketer genom åren. De enda som kan klandras för det här kriget är Hamas.

Hur långt bak i tiden får man gå enligt dig då? Ni ylar ju som galna hundar om saker som skede för snart hundra år sedan. Samt vägrar inse att Palestina aldrig varit en egen nation eller haft ett eget folk som heter Palestinier. Det var ett namn på folk som bodde där men som kom från olika etniciteter (Judar var en del av dessa bland annat) precis som skåningar inte är ett eget folk.
Vill du svara på statistiken och frågorna jag skickade och säga vad du tycker om det? Det förvånar mig inte att du totalt ignorerar konkreta bevis och istället talar om saker som vem som bodde där för 2000 år sedan. 1948 är inte längesen, men om ockupering rättfärdigar markövertagande gissar jag att du inte har några problem med att något land tar över ett annat idag. Allt är trots allt historia, så fort det har skett.

Svara på frågorna.
Citera
2024-08-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Nej han var en politisk ledare.
Om Putin hade blivit knäppt när han var på statsbesök hade det också brutit mot internationell lag.
Men all jävla incels och hjärndöda människor är sådana hycklare. Utan lagar och regler faller hela systemet.
Men judar lever antagligen utanför goy reglementet.
Inkvoterade konverterade jävla kolonist amerikanska jude as som förpestar världen.
Putin är absolut kombattant i kriget mellan Ukraina och Ryssland.

Sedan stöttar jag inte Israel i den här konflikten, det har jag redan skrivit men du verkar ha litet svårt att fatta så jag diskuterar inte mer med dig.

Jag undviker meningsutbyten med idioter, helst.
Citera
2024-08-01, 12:30
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Citat:
Ursprungligen postat av Interstellz
Ursäkta men vem faaaaaan bryr sig om detta?

Du inser att Iran redan sagt att de ska hämnas? Att det riskerar att leda till mer krig och konflikter? För att sätta detta i ditt perspektiv, blir det storkrig i mellanöstern som triggas av detta så kan din bensin och diesel bli dyrare, nu kanske du säger "men jag är miljöpartist och har elbil", jaha, vad tror du driver alla varor till butiken du handlar i? Dieselolja... Inflation är det korta svaret, saker kan bli dyrare för oss, om du nu vill veta varför det kan påverka dig.

Jag vill att det ska vara solsken jämt.
Men titt som tätt börjar det regna.
Vad ska jag göra åt det?

Titt som tätt har folk i Mellanöstern ihjäl varandra.
Vad har du tänkt göra åt det?
Citera
2024-08-01, 12:32
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Putin är absolut kombattant i kriget mellan Ukraina och Ryssland.

Sedan stöttar jag inte Israel i den här konflikten, det har jag redan skrivit men du verkar ha litet svårt att fatta så jag diskuterar inte mer med dig.

Jag undviker meningsutbyten med idioter, helst.
Nej kombatant är en soldat. Du är snurrig.
Vad du stöttar eller inte stöttar är inte relevant.
Du har fel när du rättar mig om att Israels attacker var legitima. Sen vad.man tycker är en annan femma.
Utan Israels ockupation inget Hamas.
Men det är också en annan femma
Citera
2024-08-01, 12:32
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Det här är en den typen av hämnd Israel skulle gjort efter 7 oktober. Särskilt de här som gömmer sig i utlandet och fegar och leder och hetsar fram mord och krig. Tyvärr valde Israel fel väg efter 7 oktober, det blev en operation som istället inneburit en slagt av civila inklusive barn, som vänt stora delar av Israel emot dem.

Jag som svensk känner till folk i min omgivning som fått sina släktingar dödade i Gaza. Det är uppenbart en rätt brutal slakt i Gaza och det var inte den smarta strategin och den moraliska. Elon Musk hade rätt, Israel skulle försökt hålla sig lugna och försökt döda ledarskiktet och hållit tillbaka på bombningar som riskerar att döda civila, då hade de haft massor av stöd idag.

Så folket i din omgivning har flytt till Sverige men släktingarna bor kvar i Gaza? Varför har dom kommit till Sverige om det nu inte verkar vara några problem för släktingarna att bo där?
Citera
2024-08-01, 12:33
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Israel har en vilja att använda sig det (ö)kända bibliska ordspråket: Öga för öga, tand för tand. Som härstammar från inte bibeln utan sumererna. Så nu går man efter varje ledare i Hamas. Judar (Israel) har dåliga erfarenheter från WWII att vända andra kinden till.

Iran blir ledsna i ögat då äcklet Ismail H blev avrättad (mördad) i Iran och nu är man tvungna att hämnas. Även stater kan förlora ansiktet.

Om du är på Hamaslaget så hävdar du att du hade Casus belii för 7:e Okt. Ursprungskonflikten går tillbaks till 1920-talet. Och NF/FN oförmåga att stoppa den. Ett skäl var ju att ett världskrig kom i mellan och ändrade spelreglerna och fick de andra lagen att tröttna på bråkande MÖ-nissar. Så De fick var sin del av Kakan. Men först var inte palestinierna nöjda och nu är inte israelerna nöjda. Så man fortsätter bråka.

Casus belli

1 Stöld av palestinsk jord på västbanken

2 fem jvla röda kor varav en skulle slaktas på Tempelberget - kristna/judiska tokar* vill bygga det tredje templet. Muslimer vill förhindra det då det ligger en viktig moské på platsen.

Själv tycker jag ett är värst. Det gör även omvärlden och internationella domstolen. Jag tror inte på sagor så jag bryr mig inte om 5 röda kor, men WWIII kan alltså utbryta på grund av fem röda kor.

Hamas attack var fel. Men det tycker inte Team Hamas på grund av 1 och 2. Och allt ihop går tillbaks att Team Palestina och Team Israel vill ha samma kaka från runt 1920-talet.

*De komiska är att de samarbetar om detta men förväntar sig att den andra gruppen ska hamna i helvetet men de själva ska hamna i paradiset efter tredje templet och Messias dyker upp. Andra gången för Kristna och första gången för judarna.

https://www.youtube.com/watch?v=8Co3C7gXWGA
Välskrivet, men. Om man sett bilder från 7 okt, så klingar det rent ut sagt motbjudande att kalla det för "hamas attack". Är det verkligen så du ser det? Hamas genomförde en attack? Vad kallar du en massaker? Våldsanvändning? Kriminellt beteende? Ord betyder något, och vilka ord man väljer säger mycket om vad man tycker.
Citera
2024-08-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och nu är Hamas militära chef Mohammed Dayf eliminerad

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/israel-aven-hamasledaren-dayf-ar-dodad/

Den här tråden handlar inte om det..
Citera
2024-08-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattermind
Vill du svara på statistiken och frågorna jag skickade och säga vad du tycker om det? Det förvånar mig inte att du totalt ignorerar konkreta bevis och istället talar om saker som vem som bodde där för 2000 år sedan. 1948 är inte längesen, men om ockupering rättfärdigar markövertagande gissar jag att du inte har några problem med att något land tar över ett annat idag. Allt är trots allt historia, så fort det har skett.

Svara på frågorna.

Vad vill du att jag ska svara på det? Hamas har värdelöst försvar när de utför aggressoner och använder civila som sköldar när IDF svarar.

Hur många av dödsfallen är på grund utav det här? (Eller deras terrordåd i person så att säga)
https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rocket_attacks_on_Israel

Sedan glömde du nämna att det varit krig under vissa av de där åren. Men det är bättre att "glömma" sådan oviktig information eftersom det skulle sabba din egen agenda.
Citera
2024-08-01, 12:39
Medlem
Citat:
Vad vill du att jag ska svara på det? Hamas har värdelöst försvar när de utför aggressoner och använder civila som sköldar när IDF svarar.

Hur många av dödsfallen är på grund utav det här? (Eller deras terrordåd i person så att säga)
https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rocket_attacks_on_Israel

Sedan glömde du nämna att det varit krig under vissa av de där åren. Men det är bättre att "glömma" sådan oviktig information eftersom det skulle sabba din egen agenda.

Bokstavligen det första i den artikeln säger:
Since 2001, Palestinian militants have launched tens of thousands[1][2][3][4] of rocket and mortar attacks on Israel from the Gaza Strip as part of the continuing Israeli–Palestinian conflict. Läser du vidare, den första länken om konflikten så är det första:

The conflict has its origins in the rise of Zionism in Europe and the arrival of Jewish settlers to Ottoman Palestine in the late 19th and early 20th centuries.[24] The local Arab population opposed Zionism, primarily out of fear of territorial displacement and dispossession.[24] The Zionist movement garnered the support of an imperial power in the 1917 Balfour Declaration issued by Britain, which promised to support the creation of a "Jewish homeland in Palestine".

Din historia börjar 2001. Vad har du att säga om https://lirp.cdn-website.com/1c33daec/dms3rep/multi/opt/image-1920w.png

Jag är klar, egentligen räcker det för mig att bara svara dig en gång för att ha det dokumenterat för vettiga personer som läser i tråden och varken är blindade av pro-israel eller pro-hamas. Dom flesta vet vad du är för typ av person. Ha det bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in